Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattungar-till-salu
Läst 4072 ggr
Anki-Egerbrandt
0

Kattungar till salu!

Jag har två kullar till salu!

PACMAN-KULLEN                                                                        e.  Faries Stefan Salvatore 
u.  S*Zoot´z My Catwalking Celia AmmermanKullen är född 2011.04.14
Det blev två hanar och två honor

S*Rexlicious Blinky, röd hane finns kvar att tinga. Leveransklar 8/7.

MICHAEL JACKSON-KULLEN                                                          e.  Faries Stefan Salvatore 
u.  S*Zoot´z Catbird Grey 

Kullen är född 2011.05.25
Det blev en hane och två honor

S*Rexlicious Dirty Diana, hona, Svartsköldpadda & S*Rexlicious Billie Jean, hona, Svartsköldpadda m. vitt finns kvar att tinga. Leveransklara 18/8.

Mer information och en massa, massa bilder finns på min hemsida! www.rexlicious.se

MvH / Anki, S*Rexlicious katteri

Anki-Egerbrandt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

S*Rexlicious Blinky

Anki-Egerbrandt
0

S*Rexlicious Blinky

Anki-Egerbrandt
0

S*Rexlicious Dirty Diana, 3 veckor. (hon har inte underbett) :)

Anki-Egerbrandt
0

S*Rexlicious Dirty Diana, 3 veckor!

Anki-Egerbrandt
0

S*Rexlicious Billie Jean, 3 veckor!

Anki-Egerbrandt
0

S*Rexlicious Billie Jean, 3 veckor!

Leppestift
0

Fine småkrøll!Kyss

nakenkatt
0

Är jättenyfiken på den kattunge som Helene har köpt!!!!

Anki-Egerbrandt
0

Ja, hon har tingat lilla Clyde ur Pacman-kullen! Finns bilder på honom på hemsidan! :)

nakenkatt
0

vilken fin kisse,lite ovanlig färg? va roligt för helene!!

Rosenwyns
0

#6….. ååå så charmigt tecknad….Kyss

Grattis till alla bebisar Anki!!Glad

dragonstar
0

Åhh mina små sötbollar =) Eller ja dom bor hoss mig if. Här är det bus och bus. dom har nu alal börjat småäta och börjar fatta vart lådan är. Så härliga små troll måste säga att det komerm bli oerhört svårt att bli av med tjejerna.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Majsan666
0

Såå fina! Billie Jean var ju den sötaste nånsin :-) Är kanske lite intresserad av att köpa henne…

Jag har aldrig haft någon Rex-katt, hade en bondkatt när jag var yngre, men nu e jag lite sugen på en Cornish Rex. Är långtidssjukskriven så jag har gott om tid att lägga på katten. Några frågor dock:

Hur är Billie, är hon gammal nog så att man märker några tydliga personlighetsdrag, typ kelig, busig?

Går det att ha bara en katt, om man har mycket tid för den eller är det ändå bättre med 2?

Vad kostar det ungefär per månad med mat o kattsand o sånt?

/ Maria

noir
0

Kan svara på almänna frågor ur min synvinkel.

Jag har en Cornish rex hona som är en omplacering. När vi var kattvakt till en kattunge så märkte vi stor skillnad på henne som katt. Därför har vi bestämt att skaffa flera katter.
Sen bör man veta att en Cornish rex är en katt mer energi och behöver mycket uppmärksamhet! Så att bli lämnnad hemma själv under längre tid T.ex när man är på jobbet är inte populärt. Nu pluggar jag på distans men de dagar jag måste närvara i skolan och kommer hem flera timmar senare får jag minnsan höra hur elak jag varit och dagen efter sitter hon som ett plåster och vaktar mig så jag inte ska lämnna henne lika länge igen.
Alla individer är givetvis olika. Men jag skulle rekomendera att skaffa en kattkompis. Vissa köper oftast en rex och inom kort köper dom en till pga att deras katt behöver sällskap eller för att dom själva blivit beroende av rasen ;)

En katt kostar i månanden, vet jag inte helt då jag stor handlar och de räcker i månander. Men säg kanske 500kr i månanden i mat, sand , leksaker, försäkring.

Om jag vore du skulle jag höra av mig personligen till Anki och säga att du är intresserad av rasen och ev. en av hennes katter och sen åka på besök och kolla på katten. då har du även tid att fråga alla frågor du har kring rasen och kattungen. Man behöver ju inte bestämma sig när man är på besöket. Åk hem i lugn och ro och sen kan du bestämma dig!

Lycka till!
Tror inte du blir besviken kattägare om du bestämme dig för en Cornish, dom är underbara! :D

Majsan666
0

Oki, tack så mycket Noir! :-)

dragonstar
0

Anki kungen står inte med på listan här men han letar väll ochså hem nu =)

[Wideudde]
0

ooh, de små liven!

pappa katt hälsar så gott

dragonstar
0

Jasså det är där pappa är, han var ju helt underbar! Han spatserade rakt in och 15 minuter efter ankoms hoppade han upp i våra knän och myste!

Anki-Egerbrandt
0

Här händer det grejjer! :P Har inget internet för tillfället så jag har dålig koll på mail m.m.

#14 Om det fanns en Gilla knapp skulle jag trycka på den nu! Tack för inlägget! :)

#15 Har fått ditt mail och svarat! :) Dragonstar är nog den som har mest koll på kattungarnas personlighet just nu då dom än så länge bor hos henne! :)

#16 Det stämmer Emma! Ska göra en ny annons sen! :)

noir
0

#19 aww så lite så! *trycker på gilla knappen*

[Wideudde]
0

# 18 det låter som Pixar det :) han ligger i knät nu och slummrar. Är jätte nyfiken på de små!

dragonstar
0

Ja dom ska bosätta sig hemma hoss anki sista tiden, så dom får lite katt cocialträning =)