Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 819 ggr
noir
2011-06-27 10:07
0

27 Juni

Verkar som om värmen är på väg tillbaka! vaknade upp för ett tag sen och såg att termometern stod på 30grader i solen! :D
Perfekt att bada Zaffie dag, så hon får soltorka. Kanske hinner med att gå ut i sele också!

Hoppas alla får en varm och solig dag!

nakenkatt
2011-06-27 10:26
0

Toppen väder idag,har haft 35 kg amstaff i sängen inatt,är hundvakt åt fridas ozzy.Idag kommer det kattungespekulanter på em.Spännande att se vad de tycker.

Eine
2011-06-27 11:17
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Goddag alla.Den ljuva värmen är tillbaka.jag kan njuta av mitt kaffe på balkongen och katterna trängs på solfläckarna.Bjuder på en bild på en av killarna i Disens kull(mor: Djäknens Ain´t Nobodys Business,far Jaffrey NOKSAS (LT)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
2011-06-27 11:38
0

Sol…..? Här lyser den inte igenom riktigt. Idag ska jag prova nya glasögon. Sköt om er

zoolatri
2011-06-27 11:47
0

Här är det mulet men ganska varmt, och lite kvavt. Men efter att ha jobbat helg njuter jag av en ledig måndag:D

Ha en trevlig dag!

Gittan
2011-06-27 12:28
0

Här är det sol och barnen leker på gården med hunden. De är mer i husvagnen än i huset så jag passar på att städa inför semesterresan. Önskar er alla en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

AlexH
2011-06-27 13:26
0

här är det jobb och nedräkning som gäller! bara tre dagar till fredag och utställning (WCF) i Trolhättan!! längtar!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

nakenkatt
2011-06-27 14:13
0

har haft kattunge intressenter här,de hade redan sett ut på hemsidan vilken kattunge de var intresserad av,men under tiden här så svuna äldsta tonårsdottern ihop i ögon och fick astma,så de fick sticka iväg härifrån med vädig fart.Så tyvärr vart det ej någon kattunge.men jag tycker det var bra att det vart så här det hade varit värre om de hade fått hem kissen och fickan hade bivit dålig.

noir
2011-06-27 14:38
0

#7 Åh vad tråkigt! Jag är så lycklig att jag tål cornish trotts en hel del olika allergier och astma. Men sen har jag även levt allergisk i 5-6 år och lärt mig hur jag ska göra för att undvika att bli sjuk. Kanske har hjälpt min allergi, vem vet?

Men jag tycker det är lite intressant det där med allergier. Min smabos syskon + barn har kattallergi men alla kan umgås med våran cornish, men inte min sambos mammas huskatter. Min smabos kompis som aldrig kännt av kattallergi och har umgåtts mycket med folk som har katt, han kan inte alls komma hem till oss utan att få en allergi tablett i dörren.

Därför blir jag så ledsen när jag kikar på blocket och ser hur cornish uppfödare och andra sänger att det är en ras som lämpar sig till allergiker. visst det kanske är en stor grupp med allergier som kan ha rasen men det finns ingen garanti alls. (såg nyss just en sån annons på blocket, tycker det känndes fel även fast jag själv är allergier och har astma och klarar rasen) Jag skulle rekomendera allergiker som vill ha katt att åka och provnosa men aldrig att köpa utan att vara säkra på att det funkar.

Eine
2011-06-27 14:56
0

#8 det är förfärligt okunningt och också oärligt att säga att crx är en katt som lämpar sig för allergiker.Osann marknadsföring som kanske en köpare kan stämma dem förObestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
2011-06-27 15:18
0

finns ju ingen ras vare sig katt eller hund som är "allergifri" (kanske ett mjukdjur då) har sålt till allergiker, och även sagt nej till allergiker.. Skulle aldrig påstå att rasen lämpar sig till allergiker…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

noir
2011-06-27 15:36
0

#9 , #10

Jo visst! Tycker det är dumt och onödigt att ens uttrycka att den kan vara allergivänlig. Nu vet ju inte jag om dom låter sina köpare allergitestat o.s.v innan försäljning. Men deras katter är snart 12.v och på den lilla tiden hinner man inte allergitesta. Jag låna hem Zaffie i en månand och vart samtidigt sjuk så jag kan säga att jag verkligen allergitestade henne, vid sjukdom brukar alla allergier för mig bli jobbigt. Men jag kunde kela som vanligt med Zaffie.

men ett utdrag ur uppfödarnas annons på blocket
"Cornish Rex kan passa allergiker (vi är själva pälsdjursallergiker, men klarar Cornish). Dessutom är de fantastiska sällskapskatter som är intelligenta och nyfikna.
Ungarna i denna kull kommer även att lämpas för utställning och avel."

Jag tycker att det verkligen uppmanar allergiker att kunna tänka sig köpa av dom.

Men vill inte smuttskassta dom när jag inte vet hur deras försäljning av katter går till. dom kanske är jätte noga med vem och vem som inte får köpa o.s.v

nakenkatt
2011-06-27 16:05
0

Den här tjejen hade ej haft besvär tidigare med djur,men var tydigen nötallergiker så det fanns väl där i ala fall,jag brukar säga när de frågar om sphynxarna är allergifria osv att det finns som sagt var inga garantier.och jag vil vara ärlig mot folk det tjänar man på.

noir
2011-06-27 16:23
0

min tanke kring sphynx är att dom borde vara värre om man är allergisk mot dom? Jag kan ha hel fel men jag tänker ju typ att när dom utsöndrar allergener o.s.v så fastnar dom överallt på allt katten rör i större utstäckning än vad en pälsad katt gör? Fast jag kanske har helt fel haha

Ja Jag tycker det är jätte viktigt med nosa och gosa program som många av er fina uppfödare ställer upp på. Det förhindrar någ flertalat kattköp som skulle ha slutat med olycka för både katt och ägare :)

nakenkatt
2011-06-27 16:49
0

Ja det har du helt rätt i,kan man förhindra att det bir tråkigheter efter ett kattköp är det ju jättebra för alla parter.jag tar så gärna emot de som vill komma hit,pratar och bjuder på kaffe.Det där du säger om sphynx kan det absolut ligga nåt i .

MonicaLagerquist
2011-06-27 17:21
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till de som kontaktar mig och vill köpa en allergi fri katt så säger jag att det finns bara en sån och det är porslin skatter om man diskar dem regelbundet så att de inte blir dammiga.

Vi har varit ute på sjön idag och haft det väldigt varmt.Det är 15 grader i vattnet och trot eller ej men jag har badat 4 gånger.

Hanna ringde sitt vanliga samtal från Aten (tack Ericson för sponsring)

Idag har hon och de andra ryttarna ridit sin divionering och imorgon blir det tävligt för rytttarna.

Ni som är nyfikna kan följa deras äventyr på Stallbloggen.

http://stallet.enkopingsrk.se/

Stolt ägare till tre La permer

noir
2011-06-27 17:28
0

#15 Hahaha den var bra! :D