Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 1856 ggr
Leffe
0

Birkas utställning

Hur har det gått. En liten rapport

Lullan1
0

Undrar sa flundran om gäddan är en fisk… Fundersam

Skämt åsido, jag är jättenyfiken!!!

Gittan
0

Visst är man nyfiken.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Sewena
0

Hejsan

De andra får rapportera för sina katter(lördag) vi var 17 rexar uppdelat på 6 färggrupper. En ishall som de sa var utan is men jag tror nog att alla rexar o nakenfisar tillsammans med de många tvåbenta var av annan mening.

Det var 9 huskatter o hörde jag inte helt fel så tog WW´03,´01,´00 Jaffa hem BIS i Panelen.

Min Herman tog sitt andra CAC o vi hoppas att lyckan fortfätter i Surhammar om 2 veckor.

Leffe, det var 121 norsk skogkatter att titta på. Men vilka som vann får du läsa på deras sida.Skrattande

S*Sewena

majsan
0

Hörde att det blev ett BIS junior till S*Änglarnas..Så nyfiken om det kan vara vackra Red Hot..Någon som vet?

Sewena
0

Jag är inte säker men tror att det blev, S*Änglarnas Me Myself And I, (crx n01).

majsan
0

okej..Ja den kissen är ju fin som tusan..Vet du villka mer crx som var där?

Lullan1
0

Kul med lite resultat!

majsan
0

Stämmer det som jag läste på ett annat forum att även där blev en katt klippt i pälsen..Vad händer..vågar man ställa sina katter mer..tänk om någon dåre gör något ännuvärre tex matar dem med något farligt..

Sewena
0

Japp,  det stämde och den katten skulle även i Panelen. Det var en Ragdoll som var IC. Det finns avundsjuka människor som ställer till det för andra. Denna katt fick dock inte många röster men iallafall…

Lullan1
0

#8 Nämen! Är inte folk kloka eller vad????

LinusCRX
0

Hej!

det stämmer att det var S*Änglarnas Me Myself and I i lördags och även söndags!

Själv är jag en jättenöjd förstagångsutställare med två CAP och en NOM i helgen. Min lille Linus skötte sig jättebra och tyckte det var hemskt kallt båda dagarna. Tur att man hade en skön varm säng och sova i.

Nu måste vi ju ställa ut en gång till…. hoppsan!Glad

Jo det är sant med Ragdollen och klippningen. Fattar inte att det händer.

AnneAlva
0

#3 Grattis och jag håller tummarna för Hermans Surahammarsäventyr! 

#11 Grattis! Kul att det gick så bra. Har du månne någon bild på lille Linus? Man blir ju nyfiken på en så prisad kisse. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
0

Grattis till er Herman och Linus

A-M.H
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Birka på söndagen. Cigge tog sitt första CAC. Han fyllde prick tio månader på lördagen (dagen innan). Enda som var lite tråkigt var att hans domare tyckte han var STOR. Ja förvisso är han det men absolut inte fet. Han är en stor maskulin slank hane och mkt tonåring fortfarande och hon ville ha katter med spindelben. Hennes egna ord. Nåväl han skötte sig bra annars hans nysydda burskynke fick många ovationer och lystna blickar.Hans frös inte i den iskalla ishallen. Träffade jättemånga trevliga människor o underbara katter av alla de raser. Sen är jag hopplös minns inte vilka katter som tog titlar, änglarnas vet jag, hennes fina katter gör alltid det. Ett foto på Cigge medföljer. Nu mot Jönköping nästa helg. Förresten vet ni hur sugen man blir på en liten cornish-unge när man ser de små rackarna. Det är tur sambon och en del av mitt förnuft säger NEJ ( en väldigt liten del) Vänta bara när vi bor i hus.Kyss

Leffe
0
Eine
0

Grattiiiis! Och stor, ja det ska hannar vara!Det ska synas skillnad på hanne och hona utan att man tittar i baken på dem…..Kyss

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

Grattis till er alla! Kul att höra att det gått så bra för er!

#14 Snyggt burskynke!

Kmedist
0

Söndag:

"Pippi" FIN*Alchemist Dragonfly (CRX ns 03); CAC, BIV-tot och NOM

och hennes bror "Rambo" CH FIN*Alchemist Sizzle Beach, USA (CRX w 62); CACIB, NOM och BIS!

Glad

Leffe
0
EvaG
0

Jag var där och tittade. Inte var det någon publikvänlig utställning . Fanns inget system på burplaceringen. Cornisharna t ex satt lite här och var i lokalen. Vet inte om det är för att kattklubben ska tjäna mer pengar genom att sälja kataloger så man har koll på numren på de raser man är intresserad av. I så fall påstår jag att man är på fel väg - utan publik får man varken in entrepengar och får inte sälja kataloger. Den här klubben konstaterar jag inte bryr sig om publik. Det är ingen publikservice att man måste leta som en galning för att se den ras man är intresserad av. Men utställning kanske var för inbördes beundran.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

LinusCRX
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen,

här är en bild på Linus (Wairam's Alladin)

/Monika

Lullan1
0

#21 Så vacker han är!

ylvan
0

Hej på er, nu har jag hittat hit tack vare A-M.H. (Tack för det, och för skjutsen hem från Birka!)

Som svar på Eva G´s funderingar kring burplacering kan jag bara återge vad Carina (vet ej efternamn) från Birka berättade för mig angående detta när jag handlade i hennes djuraffär för några månader sedan. Som jag förstod det så var det inte fri placering på Lördagen, jag var inte där då så jag vet inte om det var lika utspritt då, men hur som hellst så sa hon att de hade tröttnat på att planera alla burplaceringar. Enligt henne så är det ett stort jobb att planera eftersom man försöker ta hänsyn till att tex inte fertila hanar ska hamna bredvid varandra osv och sedan så är det tydligen jättevanligt att folk ändå bara flyttar runt och byter burar så att deras planering inte har någon nytta. Så därför valde de att bara ha planerat på Lördagen och inte på söndagen. De som ställde båda dagarna kunde ju ha kvar samma burar så tanken var väl att man skulle hitta de rexar som var kvar från lördagen när man kom på söndagen, men ändå så stod alla väldigt utspridda. När jag kom så satsade jag på att ta burar nära domarbordet eftersom jag var själv och lite nervös att missa något nummer…ovan som man är!

Jag var där på söndagen med mina kisseflickor (Majsans Allans två kullsystrar) och de fick sina första cert och min kastrathona blev också nominerad. Det var ju kul, för mig. Hon själv var mindra glad åt det  :-) Kullsyster nummer tre ställdes på lördagen men hon måste tyvärr färgändras så hon fick inget cert :-(. Bättre lycka nästa gång!

Grattis alla andra som var där och fick fina rosetter och bedömningar!

AnnaS
0

#21 Wow, han är ju jättelik sin pappa Piano Man Förvånad Han ser jättefin ut!

#23 OJ! Vilken färg ska hon ändras till och är det så mycket så hon måste byta grupp?

GRATTIS alla till fina resultat!

ylvan
0

#24 Systern är reggad som f09 för att hon har en liten vit fläck på magen men enligt domaren är fläcken för liten / inte vit utan ljus ljus beige så hon ska reggas om till f och hamnar då i grupp 3, samma som mina kissar så nu hårdnar konkurrensen, för oss ;-) Får väl ställa olika dagar…:-)

Strawberrygirl
0

Grattis allihop till utställningsframgångarna! =)

LinusCRX
0

#24 Visst är han det! Förstår att det är du har fött upp Piano Man! Han är underbart vacker också. Man vet vem Linus brås på. Linus är super-gosig, alltid jättesnäll, full av bus och älskar tonfisk. Det har blivit en del tonfisk i helgen för att fira Cool

ylvan
0

Gällande detta med avundsjuka. Jag fattar inte att folk vågar hänga upp bedömningssedlarna utanför burarna obevakat. Där har ju missunsamma typer en guldchans att sabba genom att rycka dessa, eller är det så att man kan få en ny om en bedömningssedel försvinner? Jag har fattat det som att det inte går. Själv lade jag direkt ner dem i väskan för säkerhetsskull ;-)

trudelutten
0

Kallt som sjutton var det, ja. Min lilla paddfröken  Malva 5 månader, gjorde debut! Till min stora gjädje så tyckte hon att det var toppen att gå på utställning.

Min kastrathane Trudelutten,  hatar verkligen utställningar, så därför var det extra kul att ha fått en liten primadonna. Kyss 

Den största vinsten var alla nya trevliga människor jag träffade!

Två av dem känner jag igen härifrån forumet!

smirik
0

Grattis till alla fina resultaten Kyss