2011 06 13
God Morgon.
Vi drar straxt ut på sjön.Har en massa måsten men skippar dem idag eftersom att solen skiner.Städa och handla får vi göra en dag då det är sämre väder.
Stolt ägare till tre La permer
TS det gör ni alldeles rätt i ,ta vara på de fina dagarna.Själv ska jag träffa facket idag kl 3,ang situationen på jobbet,känner att jag ej orkar mera och ha sjukskrivit mig.Förra veckan var minst sagt kaotisk där borta.Känner att jag ej orkar mer har försökt i fyra år nu att få ordning på saker och ting,men det finns de som motarbetar hela tiden.detta går ju till slut ut över våra brukare som märker av detta.Så nu ska jag sträva efter att få en omplacering så man blir människa igen.Går ej att leva med jobbet 24 tim om dygnet.Här är vädret vackert och kattungarna sover gott i sin bädd alldeles proppmätta.ja det är för rart,vilken tur att man har dessa underbara kissarna att glädja sig åt när det ser som mest hopplöst ut.Hoppas ni får en bra måndag.
#1 klart man ska ta vara på vädret! Saknar värmen lite, hoppas det blir varmare och mindre blåst en i går. Zaffie ville inte följa med ut så vi vart inne/på balkongen.
#2 Tråkigt när saker inte funkar. Känner du att du behöver sjukskriva dig så är ju en omplacering ultimata. Inte ska man behöva gå runt och må dåligt och inte ska det gå ut över brukarna.
Vad jobbar du med?
Håller själv på att utbilda mig till Undersköterska och ska snart välja en inriktniing, vill ju välja alla!? (tänkte ifa det hade med vård och omorg att göra när du skrev om brukarna på ditt jobb)
Idag är det besök hos tandläkaren som gäller. Sköt om er
Här är det lugnt. Jag har inget att göra mer än att sola tills det är dags att hämta barnen i skolan. Önskar alla en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#2 jag jobbar på ett LSS gruppboende för utvecklingstörda med fyra brukare.vi är fem personal,och de flesta med en mkt stark vilja kan man så säga.det byts rutiner och chefer på löpande band.kommer man överens om ngt som rutiner eller annat på våra pmöten,hålls det ca två dagar sedan ändrar någon på allt.Detta medför oro och förvirring bland våra boenden som måste ha struktur på allt.Det finns inget samarbete i gruppen för fem öre.man får ständigt telesamtal hem på semestrar odyl man kan aldrig koppla från jobbet.jag har tom fått telesamtal då jag varit i tunisien och legat på stranden ang brukare,sånt känns ej bra.men det finns absolut bra boenden inom lss och även äldreboende så du får ej tro att alla är så här.har även jobbat i hemtjänst och det är jättetrevligt.Det som är kul med att jobba med lss är att man kan göra så mycket kul.det ordnas danser,och annat kul för de boende och man får en väldig fin kontakt.

Har tömt och tvättat den enorma kattlådan, det var rätt jobbigt att bära typ 30-40 kilo kattsand till soprummet..
Har kommit på att det fungerar hur bra som helst med Pussi Kompakt kattsand.. Istället för att köpa en säck med dyr sand i månaden kan jag nu tömma hela lådan varannan vecka för samma pris! Den dammar ngt mer men inte särskilt mycket.
Snart skall jag på sommarlunch med kollegorna och därefter blir det efterfika hemma hos mig.. Ska bli intressant att höra hur kollegorna reagerar på katterna…. haha…
Ha en bra dag!
#5 Nejdå, jag ville bara veta mer om vad du gjorde och varför det var tokigt just där du jobbade! :)
Men självklart, har man semester så har man semester. Man kan ringa i extrema nödfall när man provat allt och vet att just den personen har lösningen. Min sambo jobbar inom industrin, alla frågar honom om allt och ringer om nätterna även fast han inte jobbar på just den avdeleningen och inte ens är mer vanlig jobbare än dom andra. Men dom vet att han är duktig och kan det mesta.
Det är inte alls kul för mig att bli väckt mitt i natten när jag redan sover dåligt och mindre för min sambo som ska upp så tidigt att bli störd. han har sagt till men inget händer dom fortsätter att ringa för att dom vet att han kan.
Men det du beskriver låter ju jätte tokigt, hoppas du hamnnar på ett nytt ställe där du trivs. Viss ordning måste finnas. Speciellt när man jobbar med människor. På min praktik på ett demesborende vart jag förskräkt när jag och min handledare inte fick sätta oss och skriva papper som min skola ville ha för att ingen annan kunde t.ex. hålla i sånggruppen även fast som alla varit med flertalet gånger. Ibland får man ju sluta tänka på sig själv och tänka på vad som är bäst för brukarna. Så vi fick glatt hålla i sångtimmen och sen skriva våra papper på våran rast! så fel så fel.
Skulle villja gå till de boendet nu, för min handledare jag hade är bort i 3v och hon skulle stänga av mobilen! :D
#6 haha det kanske slutar med att alla vill ha med sig en hem! :D
Jag övetala min sambo på likande sätt. Jag maila f.d ägaren till zaffie, hon hade en blocket annons ute och så skrev jag att jag var intresserad o.s.v och ville kolla på katten utan att min smabo visste nått sen så övertla jag att vi iaf kunde kolla på katten. Efter att han klappat henne så sa han… "ja vi tar henne på prov! " (eftersom jag har kattallergi så ville jag prova först. Men min allergi är så att jag tål vissa katter och andra inte. men COrnish funkar utmäkrt! :D)
Så försvinner någon av dina katter så vet ju vart du ska börja leta ;)
Påtal om kattsand, Jag använder mig av öko plus. det är ett strö som klumpar och det är 100% återvinningsbart då det är träfibrer och man kan spola ner i toalett då det löser upp sig i kontakt med vätska. Delar man en kissklump ser man att mitten är upplöst strö.
Jag är otroligt nöjd med det ströt och det luktar inget och då täcker inte min dam sina behov. bajs kluttar kan ju dock dofta om hon är lite galen i magen.
jag köper 10L för 99 kr med en katt och rätt stor och djup låda så räcker ströt i flera månander! Fast du kanske redan har en bra lösning. Ville bara tipsa då jag själv är så nöjd med Öko plus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon.
#5jag blir förbaskad när jag läser hur illa det fungerar på ditt jobb ,men du behöver sätta dina egna gränser kanske?.Ingen är oersättlig,tänk så.Vikten av att dokumentera kan heller aldrig överskattas.Då har kollegor alltid möjlighet att gå tillbaka i anteckningarna och kolla vad som gjordes och behöver inte gå latvägen och respektlöst fråga andra som är lediga.Har ingen av arbetsledarna tagit upp det?Och ett tips:skaffa telefon med ett privat semester-och -ledigtnummer…och lämna den andra telefonen hemma i ett låst skåp
Lätt som en plätt,jag vet många som gör på detta vis.För mig var ledig tid näst intill helig.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Har rast en stund och kan inte låta bli att titta in. Hoppas ni hade en bra dag.