God morgon 11 juni
God morgon till en förhoppningsvis härlig och trevlig lördag. Hoppas ni får en bra dag.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God Morgon
Mitt sämre jag säger far ut på sjön och mitt bättre jag säger sy klart det som ska sys.
Till försvar för mitt sämre jag är att det ska tydligen bli sämre väder imorgon och då kan jag sy då och även om jag syr idag så kommer inga paket fram förens på måndag.Vi får väl se vilket av mina jag som vinner.
Stolt ägare till tre La permer

G
#1 ut på sjön!
Idag vet jag inte vad jag ska hitta på. Kanske blir en sväng till stranden och säger hej till min smabos mamma och syskonbarn

Mitt bättre jag segrade.En sak är klar och jag har kollat upp så att programmeringan fungerar så att jag kan hjälpa en vän som kommer hit ikväll och ska låna min broderimaskin och brodera lite hästsaker.
God morgon.
#4 putta ner Marin Luther(eller vem det nu är som sitter och bestämmer) från axeln och gör det du vill.Jag har själv precis gjort det och det känns så skönt!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vi har en barnfri helg. Barnen är hos sin mormor och morfar. Så nu ska vi mysa för oss själva en hel helg. Önskar er alla en trevlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God förmiddag!
Var borta på studentuppvaktning igår så katterna var själva hemma länge, så idag tog vi igen det. Jag och Pixie har legat och myst ihop i sängen halva morgonen 
De vi var hos har två härliga huskatter, modell skogisar men förmodligen blandningar (kommer från ett katthem). Ett annat par har två renrasiga bengaler och vi har våra cornishar så det blev en liten diskussion om olika katters sätt och temprament 
Nu ska jag hämta krafter till att underhålla brorsonen (4 år) i kväll 
Här skiner solen på en klarblå himmel. En liten svag bris och grenarna rör sig. Det kommer att bli en lugn dag idag - tror jag
Sköt om er

nejmen va häftig kanske vore nåt.
ganska komiskt faktiskt.Gissa vad jag sysslat med hela dagen virkat grodbakelser!!!

Goddag. Idag har det varit varmt (som det varit hela veckan).
30 grader i skuggan…man smälter nästan bort. Skallen hänger i alla all inte med.
Katterna har varit ute ganska mycket idag. Vilket har varit smart, då det i alla fall fläktat lite och de mestadels hållit sig i skuggan.
Jag passade på att borsta tänderna och gå på toan en stund. När jag kom ned till den inglasade altanen så såg jag att Vinga trasslat in sig med löplinan i bordet, framför henne låg en död liten mus. Jag tog lös Vinga och sedan var hon den malligaste katten i världen. "Kolla vad jaaaag har hittat. Visst är den fin?" Minst sagt nöjd katt!
(Jag tackade för "presenten", tog upp den lilla musen med en spade och gick och kastade ned den i en slänt med högt gräs… hoppas att någon annan finner den intressant och äter upp den?)

har haft en fantastiskt bra dag idag!
Fick inte sova mer än 1,5 timme inatt men konstigt nog orkade man komma upp då jag skulle åka damrallyt idag. Det var så otroligt roligt. vi var 133 ekipage med bara tjejer. Svara på frågor och köra till olika ställen.
Jag kommer absolut inte missa detta nästa år . Fick massor med trevliga kommentarer om bilen och om klädseln.Vi hade tillstånd att åka rakt igenom stan och det var hur mycket folk som helst som kollade på 
Vann en stor blombukett också.
Nu är jag helt slut, ska orka duscha och packa det sista lilla. Imorgon kl 7 bär det av mot öland.
Ha det så bra allihopa.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#12 stackars lilla mus men ändå rätt duktigt att fånga en i lina! :D
Min bondlurk som bor hos mina föräldrar hon kom hem släpande på en hare (av mindre storlek men inte en bebis) Då var hon stolt och jag var mindre road… Men men det ligger i deras natur

15# Som tur var så var denna mus död. Avskyr att höra hur de skriker och plågas! Detta är tredje musen som hon tar i lina. Verkar inte vara något problem, alls. Undrar dock var hon fick tag i den. I stugan förstår jag att det är lite lättare, men här känns det inte alls lika lätt. Fler katter som huserar också. Hon hade skalat av halva svansen på musstackaren. :/
Förra veckan så tog Amelia in en talgoxe som skrek för allt den var värd. Blod och fjäderbad i köket. Det resulterade i att fästmannen min fick ta ut den och ta bort den. Den var för skadad. Uh. :( Fågeln lyckades på nåt vis komma in på inglasningen och Amelia tog med sig din in i huset, via kattluckan… man ska aldrig bli förvånad!
En hare? Herregud. Då hade jag grinat ännu mer än vad jag gjorde för talgoxen. Jag var helt förstörd när det var blod överallt och den skrek. Fick till och med duscha Amelia, då hon var blodig. Men en hare? Nej nej nej. :*(
#16 ojdå! en duktig jägare med andra ord :p
Ja jo och de har inte hänt en gång heller, hittat bakdel med bakben av en harbebis i trägården hos mamma också… pappa fick ta hand om den och katten fatta nada vad vi höll på med då hon skulle hämta sin dotter så hon skulle få smaka haha :(

17# Ja, de brukar vara mäkta stolta över att de lyckats fånga mat till familjen. Amelia förstod inte heller varför Andreas tog fågeln och skrek frågande till honom, när han kom in igen…utan fågeln.
#14 Grattis!!

#19 tack. det var verkligen roligt. Du kan åka med nästa år .Bara klä upp dig lite så finns det plats om du vill ha 

#14 jo det kändes speciellt.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#21 OOoo vilket fint erbjudande!