Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 1697 ggr
nakenkatt
0

Utställningsnytt från örebro

har kommit hem från en trevlig utställningsdag på conventum i örebro.vart nöjd med mina resultat:HUB CATS METALLICA CAC,SAYYADS JOYFUL JOYCE EX I,och BIV,var också med i sayyads kullklass som vart bästa kull idag.Mycket trevlig dag.

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

GRATTIS!

Stolt ägare till tre La permer

Mona22
0

Vad roligt att det gick så bra.Grattis!

Eine
0

Grattis! Vilka fler CRX var där?Väntar på resultatlistan på NERKS hemsida men inget har kommit ut än.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

Det var bara tre crx där idag,de kom från rexellens i västerås.En lila och en svart jag tror det var killar båda två.jag hade glenn sjöbom till min och han hade bara henne.Min gick i grupp 3.

lockar
0

Grattis

nakenkatt
0

Tack ska ni ha allihop.Hoppas ni får en fin nationaldag,själv ska jag jobba.

LenaWi
0

Våra resultat söndag:

S*RexEllen´s KaramEllen CAC och

S*RexEllen´s GazEllen CAC

de gick för Martti P. De fick superb kritik rakt över hela bedömningssedel förutom att till nominering gick de inte för att huvudena var inte riktigt äggformade. Ännu en gång på utställning med 2 fertila katter varav hannen fick "Wounderfully friendly!!!" Honan "Really sweet cat!!!"

#7 Tack för trevligt sällskap!

PS. KaramEllen kommer att stå till tjänst framöver för friska, vackra damer. Han är testad och klar. B-blod.

mvh Lena och Cornelia

www.wilhelmssonrex.dinstudio.se

nakenkatt
0

#8 tack det samma säger vi,jag gillade den lila hanen,jättesnygg!!!

Eine
0

#8 Grattis! Och var glad för att de inte är *ägg*,jag är personligen inte förtjust i den huvudtypen.Så killen är Bblod,har du länk till hans stamtavla,eller ligger han rent av på Pp?

LenaWi
0

#8 Tack, fast den lila är en hona ;)

#10 Tack ;)

Han ligger på Pp, så det går bra att söka på S*RexEllen´s KaramEllen. Tyvärr har inte resultatet från scanningen gått in ännu på hälsoinfo, men det kommer väl upp snart. Bilder på killen går att se på hemsidan..även om det inte ligger allt för många aktuella bilder där (måste bli bättre på att fota!).

Eine
0

#11 Visst är det så att det är restriktioner på honom? Minns inte om jag frågat tidigare.

Jag är inte ett dugg bättre på att fota.

nakenkatt
0

Jaså det var en hona,ja ni ser att kärringen börjar bli dement,du sa ju det var en tjej!!

LenaWi
0

#12 Nej, vi har inga restriktioner på honom.

Han vill dock helst träffa tjejer en bit fram i tiden, alltså inga parningar inom närmaste veckorna, utan snarare fram mot hösten/vintern. Vi vill gärna ställa ut honom fler gånger innan det är dags för dejter. Öppnar en ny tråd här inom kort där ni kan läsa mer om honom och se lite fler bilder =)

Eine
0

#14 Ok då vet jag.Väntar flera kullar själv nu så jag är nöjd ett tag.Glad

Spotless
0

Grattis till fina resultat ni som var där på söndagen! Det var få CRX på plats på lördagen också, 2 från mig och ytterligare 4 (3 klass 12 och en klass 9), 6 totalt alltså.

Mina grabbar skötte sig bra och fick mycket fina bedömningar, Xerxes fick sitt CAGCIB. Grabben hade tyvärr råkat ut för sina barns mor under natten till lördagen, hon såg till att han hade några små märken lagom till utställningen Rynkar på näsan och dem såg naturligtvis Alexey och valde därför att nominera en OCI före Xerxes, jag trodde inte ens han skulle ta upp Xerxes för nominering men det gjorde han. Zäta fick sitt första CACIB och blev BIV, även han var uppe för NOM men Martti valde att nominera en ryss.

Angående huvuden, Martti tyckte att Zäta hade ett perfekt äggformat huvud. Själv tycker jag att Zäta har ett mycket vackert huvud. Vid bordet bredvid hörde jag Glenn säga (och det är inte första gången jag hör det) att han aldrig sett ett äggformat huvud på en cornish. Skrattande Martti sa också att från och med nästa år kommer standarden för CRX att ändras vad gäller ögon, det kommer stå medium till stora ögon.

nakenkatt
0

#16 ja det är ju typiskt att det händer någon grej med katterna före en utställning.det var samma för mig metallica hade fått små rivsår av min kastrat sphynx natten mot söndag i kattrummet.jag övervägde at låta henne vara hemma,men glenn sa att CAC var helt okey men hans kollegor skulle undra sa han om han nominerade en riven katt.men jag var så glad över CAC.

LenaWi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 GRATTIS! till framgångarna.

Ja, vi kikade på utställningsresultaten i söndags för lördagen och konstaterade samma sak: Var är alla Cornishar?

Vi kollade tidigare bedömningssedlar på våra katter och på alla andra har de exc eggshape heads så man får väl ta det med ro. Inte orolig alls vi fortsätter med vår linje. Och gällande ögon så är det bara plus för oss. Våra honor har verkligen stora ögon.

På bild: S*RexEllen´s GazEllen allmänt kallad för Trassel eftersom hon är som en spindelapa och kurrar jämnt. Även i veterinärinchecken…

Spotless
0

#17 Verkligen dålig timing! Jag hade dessutom ansat bort lite kindhår på Xerxes precis innan, om jag inte gjort det hade de små märkena inte ens synts. Skrattande Hur som helst är jag glad över att mina katter normalt trivs ihop, Bambi är bara extra bossig nu när hon har ungar och tycker att oförskämda killar som Xerxes ska hålla sig på mattan.

#18 Med risk att hamna lite OT nu. Angående ändringen av standarden så känner jag att det är en dålig formulering då det anges medium till stora. Risken finns att uppfödare kommer att stirra sig blinda på just ordet stora med resultat att ögonen kommer bli jättestora…

LenaWi
0

#19 Det med ögonen var skrivet med en viss ironi Flört

Spotless
0

#20 Min Tosca har stora ögon och min första tanke var "ja, men den här ändringen är ju bra för mig". Naturligtvis med en stor portion ironi då rå… Skrattande