Nätdörr
Äntligen ska min Keiko få kattungar! Hon är beräknad till nästa helg.
De senaste dagarna har Keiko, som annars älskar hundarna, visat att hon faktisk inte vill ha dem nära. Jag gissar att hon börjar tycka att hundarna blir ett hot mot det som komma skall. Hundarna fattar ingenting och blir nyfiken när Keiko beter sig konstigt. Så inom en rackarns snar framtid måste vi snickra en nätdörr då Keiko inte accepterar att vara "helt instängd".
Ni som har nätdörr/nätdörrar hemma kan inte ni fota och lägga ut här så vi får lite tips och ideer kring hur man faktiskt ska bära sig åt för att det ska bli en fungerande dörr.
Vet inte om det kan vara en lösning. Men kattungaran kan ju inte springa iväg på ett par veckor, så innan ni har en nätdörr så kan ni alltid klippa bort två stänger ur ett kompostgaller, så det blir en "kattlucka".
Förutsättningen är ju att hundarna inte hoppar över.
När vi har hundar som gäster så sätter vi upp ett kompostgaller med hål i för våran cornish. Det är för att ibland vill hon inte ha hunden efter sig, älskar dock att spana på dom och jag är allergisk mot de flesta hundar som kommer på besök och vill inte ha dom i min säng.
Vet inte om det är nån lösning, men kanske en tillfällig.
Rekommenderar oxå kompostgaller! Man kan sätta ihop 2st ovanpå varandra med tex buntband och sen bara använda märlor el liknande och sätta fast den på ena sidan och knyta på den andra. Snabbt, billigt o enkelt om ni inte vill bygga en mer "permanent" dörr.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Jag har en ganska smidig lösning här hemma, jag ska ta kort på den och lägga upp så du får se, det är iallafall en helt vanlig dörr som vi har sågat en fyrkant i botten på, och sedan satt galler i så katterna kan titta ut och spana på vad som händer där ute när det är någon som är allergisk eller hund här.