Katthemmet Hitta Katten
Idag har jag varit och hälsat på två omhändertagna cornishar på katthemmet i Enköping.Personalen var rädd för att den ena katten var för mager men inte tok heller.Däremot var hennes halvbror överviktig.Nu kommer de att flytta till ett nytt hem om ett par dagar.De omhändertogs då ägaren tröttnat på katterna och lämnat in dem för avlivning.
För att ingen ska bli upprörd så gick ägaren med på att lämna kattenra till katthemmet.Uppfödaren är underättad.
Jag hade kameran med mig och den låg så fint i min ficka hela tiden.Hade ju fullt upp med att pussa på katterna.
Härligt när två fina katter räddas från avlivning och får ett nytt hem tillsammans.
Stolt ägare till tre La permer
Hur kan man "tröttna" på sina djur och se avlivning som enda utvägen…usch.
www.kickemcattery.se
Jag har hört likande om hamstar och småjur… Men Raskatter!!!!!!!!
Vad glad jag blri att det finsn katthem och människor som ställer upp.
Skulle själv vilja ta hand om en katthemskatt men efterosm sambon itne tål vanliga katter går det ju inte..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det var en ung/vuxen son som köpte katterna från början.Sen tröttnade han och lämnade katterna hos sin mamma som aldrig velat ha katt.Mamman pratar väldigt dålig svenska så det har varit svårt att få info från henne.
Men kattena mådda bra förutom att hankatten var väldigt tjock.
Det var kul att få se dem och kul att få se nya katthemmet i Enköping som jag till skam att säga inte besökt tidigare.
Jag har ju under många år stött dem på olika sett men inte kommit till skott att fara dit.Det lär ju blir fler besök framöver då jag tagit över att tömma foder tunnan här ute i Örsundsbro.Den tjejen som skötte den tidigar avled för en tid sen.
För er som inte sett fodertunnor tidigare så är det alltså en tunna som står på vårt lokala ICA där folk kan lägga kattmat som de köper i affärn.Sen tar jag med mig maten in till katthemmet som ger maten till katterna.
Lite trist att uppfödaren inte ville hjälpa till med omplacering som tur är så löste det ju sig ändå.
bra gjort Monica att du engagerar dig som du gör!!!
Bra Monica.Jag hoppas att jag inte är uppfödaren för jag har inte hört ett knyst från någon.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Nix Eine det är inte du utan en uppfödare i Stockholm.
ok.hoppas det löser sig så kissarna får ett bra hem nu!

Katterna kommer att få ett kanonbra hem.Jag träffade nya ägaren igår och hon är lite nyfiken på att ställa ut honan så jag har lovat att hjälpa till när det blir dags och har även lovat att finnas till hands om det uppstår frågor osv eftersom att uppfödaren inte var intresserad av att ha den kontakten.
#8 Det är skillnad på uppfödare och uppfödare.
#1 Det är väl det som kallas för "Köp och slän"-mentalitetg. Inte en tanke på att det är levande djur det handlar om