Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 393 ggr
chikan
0

Fuffens och Jättehunden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag upplevt mitt livs största trauma. Jag kommer aldrig bli densamma igen. Läs vidare i dagboken. /Fuffens ps. ser ni mina ögon?

Elica
0

Hej Fuffens, lugna ner dig. När jag flyttade hit, var här också en nästan lika stor. Och jag blev precis lika rädd. Bara darrade i den nya mattes fan då jag första gången såg den. Men sen provade jag och ge tass och fräsa alltid när den kom nära. Och den gjorde ingenting. Och ve du vad? Sen blev det så, att när kag försökte bli kompis med hunden, den gick undan? Konstigt. Det tog flere veckor före vi kom så här långt. Och här är han redan på veg bårt från soffan.

Elica
0

Men jag är en mycket bestämmd liten cornish flicka. Så jag provade en gång till. Det är bäst att försäkra sig en varm plats och kurra sig före nästa vinter. Ska vi slå vad om, att jag får honom tämjad någon dag!

ChatNu
0

Har själv hundar men inte så stora..ser ju för gulligt ut på era bilder.
Ögonen i mörkret var ju häftig…roligt när man tar ett foto & det blir så..
Maria

Lullan1
0

H J Ä L P !!! Vad var det för nåt stort? Har aldrig sett nåt sånt innan, hoppas att din matte tar sitt förnuft till fånga och ALDRIG mer tar in den där saken i ditt hem igen! Kram Jissa

La_Joz
0

Usch, va läskigt!! Jag såg en sån där Jättehund i helgen. Jag satt och jamade i hallen hos min mattes pappa. (Hans gård är jätteskön och trygg att gå på, bara en massa fina, mjuka brädor. Bara man inte går för långt, för då kommer sånt där grönt läskigt som man bara måste smaka på). Matte fattade att jag skrek "Släpp ut mig!!", och precis när hon skulle öppna dörren så kom det en stor, svart nos mitt framför ögonen på mig! Matte stängde dörren snabbt, men där satt jag som förstelnad och tittade ut genom glasdörren. Det var en sån där Jättehund! Den bara satt där och stirrade på mig med sina farliga ögon. Och den försökte äta upp mig genom dörren (som blev alldeles sölig efter allt dregel). Blä!

Jissa, var glad att du aldrig har träffat en Jättehund! Man blir skitskraj i flera timmar efteråt (tills man hittar nåt spännande att leka med…).

Fuffens, jag tycker att din matte är elak som släpper in en sån typ hos dig utan att fråga om lov först! Jag tycker att du ska hämnas och hämta in nåt som matte inte tycker om! Jag har hört att något som heter Råtta ska vara populärt, men då måste man ju först lyckas smita ut och fånga en. Och ute är det kallt, så jag vet inte om det är en så bra ide ändå… Fundersam /Isa