Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 924 ggr
nakenkatt
0

den åldrande katten

har varit på RC utbildning ikväll om den åldrande katten.Det var lärorikt och intressant.trevloga föreläsare och bra på alla sätt.Vi vart bjudna på goda mackor och fick med oss jättefina presenter hem.En trevlig kväll rätt igenom.

EvaG
0

Vad bra att mötet gav så mycket. Både med info och presenter.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den tredja maj är det tänkt att jag ska åka och lyssna på det föredraget.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Är det inget ni vill dela med er av? Några nyheter?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

det hade kommit ett nytt foder bla som såg ut som ett kex eller en biskvi,det var avsett för katter över 12 år.vidare berättade hon om ett test katteri för rc produkter som låg i frankrike,olika raser bodde där alla var kastrater,de hade jättefina rastgårdar med stugor typ lekstugor att leka i.Alla hade sitt anpassat foder i en lucka där bara en specifik katt kunde ta sig in.De vet kollades regelbundet,alla i personalen hade sin egen fadderkatt som de sedan fick när testet liksom var utvärderat.Vidare fick man ställa frågor,ngr frågade om babymjölken när man börjar stödmata osv.men de flesta frågor handla just om hur man gör om man har katter i alla möjliga åldrar om man då skulle ha olika foder eller om alla kunde äta samma det tycktes vara ett stort problem men det har jag ej upplevt,här gör jag iordning och alla går till sin speciella skål,men de tyckte ej det funka för dem alls.några hade gamla katter som fortfarande åt babymat pga att de hade en kattunge.Vidare var det mycket om olika problem med njurar och at man skulle minska fosfor i fodret.ja det var mycket intressant på två timmar den kan jag varmt rek. om ni har möjlighet.

Eine
0

#4 Tack! Så det handlade enbart om RC torrfoder? (ja det är ju RC som håller i det,så dum jag är..) Vi som inte använder RC, eller ger färskt och burk och något lite torrfoder av annan sort har inget där att göra med andra ordObestämdSkrattandeFlört OM vi inte vill bli omvända förstås..Obestämd

LykkeLii
0

På träffen jag var på sa de även att det var viktigt att skicka in alla gula lappar som vi uppfödare får, för de ska byta rabattsystem. När man skickat in så kommer det strax efter ett presentkort av värdet på de gula lapparna.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

MonicaLagerquist
0

#5 Jag fodrar ju inte med RC torfoder men tänker gå på föreläsningen ändå.Mina kattungar och kattmammor får ju RC babymjölk.Flört

Mina katter är dessutom galna i RCs blötmat men det tycker jag är dålig och oskäligt dyr men har ett par påsar hemma för att muta sjuka katter med.

Stolt ägare till tre La permer

nakenkatt
0

#6 skulle man skicka in de gula lapparna fast man ej hade så många?De brukar vilja att man ska skicka 10 men de kanske vill ha in alla nu då?

Eine
0

#7 mina blir så dåliga i magarna av den blöta kattungematen så den avstår jag ifrån..

LykkeLii
0

#8 Om man har 1 eller 8 eller 10, spelar ingen roll. Utan de ville att man skulle skicka in de man har.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se