Fuffilurdagbok!

Din buse! Nu har jag varit inne och läst din dagbok! Du hittar alltid på en massa roliga och spännande saker! Och va modig du är som vågar brottas med en plastpåse! Min hjälte!
Nospussar från Isa
Isa: Prasslande Plastpåsen är inte så farlig som han kanske ser ut! Men jag får inte tugga på honom för Matte. Hon tillåter dödning, jakt, fällning och runtsläpande men inte att jag gnager för mycket. Hon påstår att det skulle kunna vara farligt att svälja delar av honom. Pft säger jag.
Jag blir så himla glad av alla era kommentarer på min dagbok. Det känns bra att det finns fler katter där ute som har det som jag och som stöttar mig i kampen. För vaddå vet jag inte riktigt. Eller om det är kampen mot något kanske… Eller äh. Ska väl inte jag behöva hålla koll på, jag är ju bara en kattunge! Tack Elica, Pysen, Jissa, Isa, Alf och Phoebe (och alla andra som stöttar i det tysta). Kampen mot, eller för eller hur det nu var, går vidare!

Känner igen det där Fuffens. Jag får inte heller bita i de där blanka och fina påsarna, inte ens dra runt lite på påsen som mamma har lagt all smutsig sand i. De brukade ställas innanför dörren förut, men nu gömmer de dem i köksskåpet…./Mauritz
#3 Mammor är så tråkiga ibland, aldrig får man ha nåt kul! /Jissa