Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 284 ggr
Leffe
0

God morgon 2007-04-06

God morgon. Det här ska alltså vara årets tråkigaste dag - Långfredagen. Jag tycker inte den verkar tråkig: Katterna kommer säkert att vara som vanligt (Pysen verkar bra igen), fotbollsallsvenskan startar, SM-finalen i hockeyn fortsätter och jag ska på födelsedagsfest. Vad är tråkigt med långfredagen?. I vilket fall som helst ha det bra och sköt er

EvaG
0

God morgon. Sitter i morgonrocken och tar mej en kopp kaffe. Underbart och solen skiner. Blir nog en härlig dag i dag. Leffe bra att det är ok med Pysen, verkar gå fram och tillbaka. Ha en bra långfredag allihopa.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Lullan1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Sitter här och sliter mitt hår just nu! Ska bjuda hela familjen på påsklunch i morgon och har ingen aning om vad jag ska ställa till med…. Jag klurar och klurar…. Dessutom måste jag städa av lite här hemma och plocka fram mitt fina nya porslin som jag köpt (Rosinas katter från Fyrklövern).

När jag ska hinna och bada Findus och resten av gänget vet jag inte riktigt, det blir kanske på påskdagen!

Ha en härlig dag!

Eine
0

Varför inte lammstek eller nötstek i ugnen? Den sköter sig själv där och ger grunden till god sås.. Blandad sallad och något annat till.Fruktsallad till efterrätt

och God morgon, pussa på Pysen , Leffe..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

#3 Ja, kanske det? Lamm har jag aldrig tillagat faktiskt, jag är lite inne på att göra någon påskbuffe av nåt slag med sill, ägg och jansons frestelse. Har också hittat ett recept på Laxtårta som lät gott, det var lite pyssligt att göra bara, men det ska nog gå.

A-M.H
0

Egg Painting 2 God morgon, eh middag som vanligt när det är ledigt. Jättehärlig sol ute, men när man sticker ut nosen blåser kall nordanvind. Här ska bara softas, sy nya burskynket o sovpuff (varmt rostbrun) till svart Cigge-kille som ska på utställning på Påskdagen. Två tonårsbarn mellanlandar här på Påskafton efter utlandsresa, annars inget "tungt" planerat, softa, äta god mat, godis och förhoppningsvis kunna vara ute lite i solen. Ha det gott i påsksolen o nordan vinden.

AnneAlva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Har katten bus i fönstret som försöker riva ner vindspelet, det klingar och klangar något vansinnigt, men så fort jag går ut för att banna henne med vattensprutan skuttar hon ner och kommer övergivet jamande mot mig och ska gosa. Man kan ju inte vara arg på något så sött?! Kyss 

Är själv hemma över påskhelgen, sambon är ivägflugen för att fira sin fars 60-årsdag och jag fick kattungevakten hemma. Inte för att jag klagar, de är så söta att man går sönder. Glad 

Anmälningarna till UK:s utställning är ivägskickade och jag går och vankar och väntar till nästa helg då det är Jönköping och DackeKatten som gäller. Ska bli roligt, det var för länge sedan jag var iväg nu, härinne blir man ju alldeles inspirerad. Skrattande 

Ha en skön påsk nu allesammans!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

#6 Hihi, är det Lethe som är busig? Hon är kanske släkt med sin syster… Fundersam

Vad stora bebisarna har blivit, de är ljuvligt söta!

AnneAlva
0

#7 Hur kunde du gissa det?? Skrattande Jag tror hon är mer släkt med sin syster än vad man skulle önska, systrarna bus. Flört

Bebisarna ja, de är helt underbara. Seth (Bläs) är så himla cool, han tar det lugnt när man plockar upp honom och så sitter han i handen och kikar på en, verkar nöjd med tillvaron. Amon-Ra (Charlie Chaplin) är istället en riktig fiskmås, det är så att det skär i öronen på en när man plockar upp honom. Han blir bara nöjd om han får komma till sängen eller in i boet igen. Mycket bestämd liten herre det där… Ptah (vitis) och Anubis (svarten) är också rätt coola, fast lite pip är det allt ibland. Glad

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Ptah är min favorit!Puss puss

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

#8 Så gulligt att de redan har börjat utveckla sin personlighet! Har du hittat några hem till dem ännu? Ska du behålla någon?

Vilken ögonfärg kommer Ptah att få tror du? Är han en oddis behöver du inte säga det till mig iallafall… Generad Har inte plats för fler nu! *fniss*

AnneAlva
0

#9 Det visste jag redan, jag måste vara synsk. Flört

#10 Haha, bekymra dig inte Lullan, Ptah är redan bortlovad. Glad Vet faktiskt inte om ögonfärgen, det lär väl synas, men Isis har ju fått odd-eye förr, så man vet ju aldrig.

Från den här kullen ska jag inte behålla något hemma iaf. Däremot är jag sugen på att lämna Amon på foder för han verkar bli något extra (i alla fall med mina ögon sett).

S*Godreign's Cornish Rex

EvaG
0

God eftermiddag. Man kan tro att jag ätit en massa kex, men jag har inte tagit en enda klunk…tugga. Solen SKINER och söflingorna faller här i Sundbyberg!!!!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Lullan1
0

#10 Ok, så bra då! Det kan aldrig vara nyttigt att titta på en massa söta kattungefoton… det är nog snart dags att förbjuda sådana här på forumet, eller vad säger ni? Flört  

#12  Förvånad Snöar det i Stockholm???

Leffe
0

#13. Det gjorde det och smtidigt sken solen för fulla muggar

Lullan1
0

#14 *burr* Hoppas att det inte kommer hitåt! Inga moln i sikte än iallafall!