Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1016 ggr
JohannaK
0

Ny hemsida med massor av bäddar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Det känns som om det var tusen år sedan jag gjorde ett inlägg här på sidan även fast  jag kikar in lite då och då!

Vill bara göra lite reklam för min nya hemsida som är proppfylld av bäddar!

www.designbyjkopp.se

nakenkatt
0

Jättesnygg hemsida och läckra bäddar.

EmyJ
0

Tillhandahåller du tyger eller får man köpa själv och skicka till dig, det framgår inte riktigt Glad

www.kickemcattery.se

JohannaK
0

Jag tillhandahåller själv, har en super tyg affär bakom hörnet som jag handlar av!

EmyJ
0

Trevligt, jag återkommer Flört

www.kickemcattery.se

citrina
0

Jättefina puffar!

Ulle
0

Hej, Johanna!

Jag köpte en puff av dig förra året när jag skulle få hem mina små katter. Tänkte skickat en bild på dem i den men så blev en av dem sjuk och så småningom avlivad, så jag kom av mig lite.

Hur som helst, jag är väldigt nöjd med puffen men nu är den i akut tvättbehov. Det finns ingen information på din hemsida om tvättinstruktioner. Går det att tvätta puffen överhuvudtaget??

MVH
Ulle

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

JohannaK
0

Å fy så hemskt Ulle!

Dom går att tvätta men ta det försiktigt! Jag kör mina i 30 grader och med låg centrifug, det är för att broderiet inte ska bli förstört. Vräng den innan tvätt och när den torkat skakar du den ordentligt ut och in så att vadden lägger sig rätt. Jag har torktumlat några utav mina också men dom är det inget broderat på, då har jag kört den i svag värme.

Sen är dom tydligen som allra bäst när dom är som skitigast enligt mina katter i alla fall ;-)

MonicaLagerquist
0

Men nog måste de väl tåla mer än 30 grader.Jag kör mina både med och utan brodyr i 60 grader.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Jag tvättar allt i 60,tycker det är viktigare att det blir rent än att det ser perfekt ut..Tyst

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

kissan78
0

Har tvättat mina puffar med broderi från dig Johanna i 40 grader och torktumlat på låg värme och dem har hållit bara fint!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

JohannaK
0

#8 Jag är försiktig av mig och saker blir rena även i kalla temperaturer med rätt miljö tvättmedel. Jag har också kört mina egna i både 40 och  60 grader och torktumling, dom blir lika fina som när man kör i 30. MEN vissa broderier kan ta stryk i för hård centrifug och tvätt, det är därför jag rekommenderar att ta det lite varligt sen är det upp till var och en :)

Ulle
0

Ja, du har rätt i att katterna gillar dem bäst när de är rejält ingrodda… Jag är ingen pedant men nu har även min gräns överskridits så nu är det dags för tvättmaskinen.

Tack tvättipsen! Jag tror att jag ska vara lite "wild and crazy" och köra den i åtminstone 40°, så får vi se hur det blir. Skrattande

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Bulle
0

Putte älskar sin.

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com