Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: veckans-bild
Läst 5521 ggr
Heaven1
0

Veckans bild v.13: Faries Karisoke

Min lilla underbara tös. En fartfylld tjej med mycket spring i benen..

Faries Karisoke , mitt lilla yrväder som föddes den 3 Januari 2010.

Pappan är en härlig kille med otrolig päls och mentalitet, S*Djäknens Röde Orm och mamman är min lilla Faries Serafina.

Den dagen Karisoke och hennes syster Faries Dian Fossey föddes glömmer jag inte. Det vär en riktig köldknäpp ute och vår lägenhet var verkligen jättekall. Jag låg i soffan med kattungarna och mamman på min mage under täcken för att hålla dem varma. Vi flyttade soffan närmare vår öppenspis och eldade för fullt.

Karisoke är namnet på den station som Dian Fossey startade när hon var i Afrika för att studera Kongos bergsgorillor. Tyvärr slängdes Dian ut ur Kongo då det var inbördeskrig där.. Dian tog sig till Tanzania och mellan de två bergen Mount Karasimbi och Mount Visoke, skapade hon lägret Karisoke tillsammans med sin trognaste vän, spåraren Sembagare. Denna plats gränsade till Kongo. Dian kämpade länge för att Bergsgorillorna inte skulle utrotas av tjuvjägare. Tyvärr så anses det fint av vissa att göra t.e.x askfat av gorillahänder. Dian kom så nära de vilda gorillorna och fick t.o.m vara en i deras flock. Hennes stora kärlek var alfahanen Digit. Han bland många andra föll offer för jägare.

Dian Fossey själv blev mördad i sitt läger Karisoke av vad man tror en tjuvjägare.. Men hennes jobb och arbete lever kvar.

http://gorillafund.org/

Nu är min Karisoke dräktig och om allt går som det ska så kommer temat på namn att leva vidare i Dians anda. Karasimbi, Visoke och Sembagare..

Mona22
0

Hon är så vacker din kisseKyss

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

♥♥♥♥

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Fingumman.Tänk att hon är mitt *barnbarn*Kyss,nästan..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

feeorin
0

Hon är verkligen jättefin! Lycka till med hennes kull!

Ulricah
0

Jättesöt katt och fint namntema Skrattande

EvaG
0

En jättesöt flicka.

Medarbetare på Vilda västern iFokus