God morgon 2007-04-01
Ja, god morgon allihopa!
Här i Göteborg skiner solen som bara den! Himlen är alldeles knallblå!
Hela dagen igår gick åt till att försöka hitta ett bra miniväxthus att ha på balkongen. Jag vill ha ett sånt som är ca 1,5m högt och gärna med glas eller hård plast. Det enda vi hittade var såna med grönrutig, mjuk plast. Jag får väl fortsätta mitt letande idag! Men jag har några små mini, mini drivhus som jag kan börja med så länge! Tänkte att jag skulle odla lite olika örter, citrongräs, chili och sallad. Sallad är perfekt att ha i en balkonglåda. När man sitter ute och äter så är det bara att ta några blad!
Jag köpte kattgräs igår, så det ska jag också odla idag! Då blir kissarna glada! Och så köpte vi och satte upp plastnät, så busarna inte ramlar ner om de blir för nyfikna!
Sen så ska jag tvinga ut mig själv på en löprunda! Måste komma igån med träningen. Har verkligen legat på latsidan det senaste året…
Ni får ha en skön dag, och passa på att njuta av solen om ni har nån!
Godmorgon! Solen är framme i Uppsala också. Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Träder som jag släpade hem i veckan ligger fortfarande kvar i bilen. Kanske orkar vi ta oss en funderare på det. Annars är jag också sugen på att odla saker. Vet bara inte vart jag ska ha dem! Fuffens är på allt.
La_Joz: vad är det för typ av nät ni har köpt till balkongen? Funderar själv på att köpa något, men vet inte hur jag ska bete mig eftersom balkongen är en sådan som "hänger utanpå" huset och vi bor högst upp. Så det finns liksom ingenstans att fästa det riktigt.
God förmiddag. Här verkar det vara soldis. Men det är nog härligt ute för jag hör barn leka på gården. Sköt er och ha en bra söndag
God förmiddag! Här är det klarblå himmel och strålande sol. Vi ska snart åka ut till svärmor och grilla, hoppas också att vi kan sitta ute på hennes altan och äta! *mums* Maten smakar alltid bäst ute!
Köpte special-schampo till Findus igår. Han mjällar fortfarande och det verkar som det kliar, han fäller också väldigt mycket. Ska se om jag ska bada av honom sen, det får bli i eftermiddag så han kan ligga och värma sig och torka på balkongen.
Ha en bra dag!
God förmiddag.Stora lampan på himlen lyser ihärdigt. Vacker väder kallas det visst också.
Underbar söndag för stärkande promenader…Sköt om er.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God dag. Vilken söndag. Pigg och inte ont i huvudet. Skönt att man inte åt så mycket kex i gär kväll. Ta't lungt idag.

chikan: Jag har köpt ett plastnät på Coop Forum som är bra och någorlunda snyggt (om det nu kan va det…). Valde helt i plast för att de håller formen bättre, och börjar inte rosta. Jag köpte två rullar 1x2,5m, så har jag klippt av dem längs mitten så jag har fått 4st 0,5x2,5m. Dem har jag satt ihop med såna där plaststrips, och sedan har jag satt upp nätet längs insidan av balkongräcket, också med plaststrips. Då är det ingen risk att dem lyckas hoppa upp och sätta sig på räcket!
#6 ser ju jätteenkelt ut! Å så bra. Då kanske jag också ska sätta upp ett sånt då. Fuffens har redan varit ute på räcket och traskat. Dock med sele på och kopplet fastknutet. men jag var ändå jätteorolig och stod och nästan-höll-i honom hela tiden. Den där höjden du har gör ju att det inte ser så himla inhängnat ut heller. Hoppas bara att det räcker, så att de inte får för sig att klättra i det!