Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1052 ggr
sussa08
2011-03-02 12:08
0

Toarutiner

Jag har märkt att katter beter sig lite olika på lådan… Min Lola går dit och gör sitt, gräver ner det och går ut… Lisa däremot går in, går ut, går in igen och gör sitt. Men istället för att gräva ner det så kraffsar hon på väggar och tak!

Finns det någon anledning till hennes beteende? Hon kan stå i 10 minuter och kraffsa, antagligen längre men vi brukar gå in och säga att nu räcker det, Lisa.

Har era katter speciella toarutiner som ni lagt märke till? :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Mona22
2011-03-02 12:33
0

Skogisen gör sina behov,täcker över och sen ut. Rexarna gräver 10 minuter eller till man säger åt dem,gör sina behov och gräver 10 minuter till Tungan ute

Eine
2011-03-02 12:55
0

De gräver över olika mycket.Krafsandet på väggarna håller en del på med här också,särskilt en.De har flera pottor,och jag ser att vissa slarvor inte gräver över alls..Min CRXhanne gör allt för att annonsera så där går ingen energi åt till att krafsa överFörvånad.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

sussa08
2011-03-02 13:10
0

Haha ^^ Båda mina tjejer är CRX, men sååå olika… Hom som bara går in och gör sitt, hon går däremot ofta på toa… Så fort någon har varit inne på toa så ska hon in… Eller hellst samtidigt XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

noir
2011-03-02 13:41
0

Min zaffie går in i lådan och sätter sig. Bajs så sitter hon längst in i högerhörn eller lite mer åt mitten längst in.
kiss är precis lite tillvänster när man kommer in i toahuset. när hon gjort sitt behov kraffsar hon på väggar och tak och så lite utan för lådan på golvet tills det känns bra (fler minuter går åt till att kraffsa "luft"
Hon täcker aldrig sina behov.
Har hört att det är ett dominas betende?

Det kan stämma för när jag tar med henne hem till mina föräldrar så var jag orolig hur det skulle gå. För Bondkatterna är mor och dotter och håller ihop hårt när det gäller att få bort andra katter från deras revis. Mamma katt är inte nådig när det gäller att dominera ut katter ifrån reviret. Min min Zaffie travar bara rakt ur hennes rum när vi glömde stänga ordentligt och visa sig tuff och ståtlig och fräste åt dom en gång!
Sen var hon drottningen i hemmet och bondkatterna höll alltid ett bra avstånd till henne. Väldigt intressant.

Eine
2011-03-02 13:44
0

#4 Det gäller att fräsa ifrån direkt,inget tjafs..Flört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
2011-03-02 13:55
0

#5 Precis! det håller i sig också även om det går några veckor, nästa gång så är är det max ett fräs om det ens blir nått och så kan katterna röra sig helt fritt i huset :)

I sommar när jag ska vara kattvakt så får vi se om dom blir vänner efter 1v bekantskap ;)