Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1453 ggr
EmyJ
0

Fotosession.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra lördagen hade vi en liten fotostund här hemma där Jenny på Rex Dandy försökte fånga ligisten Stella på bild, det gick åt många bilder men några bra fick vi Glad Stella är idag 10v + 2dagar gammal så hon är alltså 9v på bilderna.

www.kickemcattery.se

EmyJ
0

Döda rosa musen!

www.kickemcattery.se

EmyJ
0

Storebror Elvis är en riktig mespropp och låter Stella ta befälet!

www.kickemcattery.se

EmyJ
0

Men till slut tycker även Elvis att det får vara nog!

www.kickemcattery.se

Mona22
0

vilken busungeKyss jättesöt!

MonicaLagerquist
0

Söt tösen.

Stolt ägare till tre La permer

Rexjen
0

Söt, men snabb som ett popcorn på LSD. Sjukt svår att fånga på bild. ;)

lockar
0

Söt tjej

Ulricah
0

#6 Bra gjort att fånga henne då Glad jättesnygga bilder! Och jättesöt katt Kyss

Yamuna
0

Hej! Vilka underbara bilder. Jag är ny för er här - men jag har tittat in flera ggr om dan länge.  

Jag älskar röda katter ända sen jag mötte den för mig allra första CRX - Eines Lucas som inte finns med oss längre. Det är och förblir den goaste, vackraste jag sett. Det är många år sen och mycket vatten har runnit under broarna.

Varit kattlös länge då min yngste som nu är 16 varit överkänslig/allergisk mot katter. Tänkt -när han flyttar så flyttar katterna in. Har fått nöja oss med att titta på era älsklingar. För två veckor sedan var vi på barnallergologen och läkaren konstaterade att han är FRISK - astma och allergi har växt bort!

Vi tittade på varann sonen och jag och såg nog ut som fågelholkarGlad och han sa: mamma nu kan vi väl skaffa katt? Överläkaren sa: passa på och umgås så mycket som möjligt med katter nu då du kommer att bli tolerant och kan sen skaffa en egen. Sonen är som jag lika enkelspårig i sitt kattälskande - bara CRX som är aktuellt.

Men vi har inte bråttom, vi njuter nu av att vi kan umgås fritt med kattvänner. I och för sig så har vi aldrig märkt att han reagerat mot katt men vi har gjort som doktorn sagt.

Jag fortsätter att njuta av era underbara katter här på Fokus så får vi se hur vi gör i framtiden.

Hälsar Ingrid alias Yamuna

EmyJ
0

Tack allihopa och tack Jenny för att du står ut som fotograf lite då och då Cool

www.kickemcattery.se

Eine
0

#9 Aha det är du! Då förstår jag grattiset också.Känner 3 st Ingrid nämligenGlad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Yamuna
0

#11 Ja, det är Ingrid från arbetet på soc. Våra söner körde ju Aikido ett tag tillsammans med…trodde i mitt enfald att du förstod att det var jagFlört

Många år har gått och farmödrar har vi blivit både du och jag - jag till två underbara flickor på 2 och 4 år. Men min kärlek till Cornish Rex består och kommer nog så att alltid vara. Lucas tog en del av mitt hjärta och behöll det…

Kram Ingrid

Eine
0

#12 Han tog en rejäl bit av mitt hjärta också,den vackre Lucas.

nakenkatt
0

idag är ofelia hos vackra kasper så förhoppningsvis blir det halvsyskon till lilla stella.

Eine
0

#14 lycka tillSkrattande

EmyJ
0

#14 vi håller tummar och tassar!

www.kickemcattery.se

nakenkatt
0

tack snälla ni.

MyTwiggs