Röd rexkatt hittad i Älvsbyn
2010-04-08 - Cornish Rex Älvsbyn
En gul korthårig kisse, chipmärkt men inte registrerad, har tillvaratagits i Älvsbyn. Typ Cornish Rex enligt upphittaren. Den var väldigt vilsen, helt klart på rymmen! Kontakta oss för mer info, eller Polisen Älvsbyn.
Stolt ägare till tre La permer
Hm hur visar jag bild? Bifogade fil men det vart inget.
[IMG]http://pic100.picturetrail.com/VOL573/12843887/22853288/385423426.jpg[/IMG]
[IMG]http://pic100.picturetrail.com/VOL573/12843887/22853288/385423424.jpg[/IMG]
[IMG]http://pic100.picturetrail.com/VOL573/12843887/22853288/385423421.jpg[/IMG]

Väldigt lik min Babs, raringen
, hoppas hon kommer till rätta hem eller till ett nytt kärleksfullt hem beroende på omständigheterna…
En kisse.. och "den" var vilsen… Stackars kissen, men är det en hona eller en hane?
Hoppas att den får hitta hem igen!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

# Den hittades utanför systembolaget i Älvsbyn i morse.Chippad men inte registrerad.Vet inte könet.Katthemmet vill visst ligga lite lågt men den som gör anspråk på katten bör ju kunna bevisa att katten är deras eftersom att katten är chippad.
#10 förmodligen fick h*n inte köpa ut

Men katten ser ju fin och verkar vara välskött,hoppas den kommer hem.Försvinnandet är säkert polisanmält,tror ni inte?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Själv klart! Anmält enligt kattakuten. Men katter är ju inte prio ett vilket jag har viss förståelse för.
Är det nå specvielt jag bör ha i åtanke gällande rasen vad gäller mat eller skötsel??

Nej katt som katt.Eftersom att ni inte vet vad den är van vid för mat så testa vad den vill ha.

Det är inte norrkatt igen? Den var väl röd den tösen?
Hursomhelst kan det vara en bra idé att ringa sks imorgon och fråga om det kommit in en registeranmälan nyligen. Alltså att ägarna skyndat sig att skicka in pappren när hon försvann så att hon inte kommit upp ännu. Jag fick av misstag ut min stödkatt för någon månad sedan, och då var hennes öronmärkning inte registrerad (eftersom hon väntade på ny ägare, för att slippa trassla med skicka ägarbyte snart igen) och skickades in samma dag hon försvann. Dagen efter kom hon hem igen på egna små ben och har ett eget hem idag så vår historia slutade bra…

Om ni inte gjort det förresten, ring närmaste veterinärerna och fråga om h*n chipmärkt en röd cornish som de minns. I kattens journal finns isf chipnumret också även om det inte är registrerat.

Tråden om den katten, som också var chippad men inte registrerad. Nu är min geografiska kunskap helt absurt dålig så jag vet inte hur nära Älvsbyn och Piteå är
mellan älvsbyn och piteå är det typ 6 mil vill jag minnas, så med stor otur KAN det vara samma katt som cirkulerar..
Hoppas att det inte är samma katt, för i så fall är det inte otur utan slarv! 
www.mytwiggs.com

Är det bara jag som tycker den ser dräktig ut?
Den ser stabbig ut i kroppen, men dräktig är ju svårt att säga…. 
www.mytwiggs.com
Hm har fått mer info så förhopningsvi kommer vi fram till ett svart rätt snart. Jo andra har påpekat att hon ser havade ut.
Men då är chansen att det är "rondell korsningar" då ingen vet vart katten kom ifrån igår.
Men enligt kontakt (seriös) så är det 99% en hona renrasig runt 3 år.

Hon ser onekligen ut som en rex.
Hoppas att det löser sig till det bästa!
(Om hon är dräktig, har hon någonstans att ta vägen med sina ungar?)
Nu är jag ingen expert på att jämföra katter, men tittar man i den äldre tråden om katten som va försvunnen då och på dom bilderna som finns i denna tråd så är katterna väldigt lika i mina ögon..speciellt på ansiktsbilderna (?) Om det är samma katt kan man ju undra varför ägaren släpper ut den då den uppenbarligen inte håller sig kring huset precis, tacka vet jag nätade balkonger!
www.kickemcattery.se
www.kickemcattery.se
www.kickemcattery.se
Första katten och andra katten är onekligen väldigt lika varandra. Första kattens uppfödare hittades och katten fick en ny ägare enl den här tråden:
Nu har jag läst länken till "första katten" och det är mer och mer sannolikt att det kan vara den katten. Den ovanför här.
Denna katt hade och så en ägare ursprungligen från Norge och som jag förstått så kommer katten och så från Stockholmsk uppfödare. Vore bra om stamtavlan kan vaskas fram.
Men vars kommer katten ifrån nu då???
Kan någon sätta mig i kontakt med den kvinnan? Annars kan det vara så att på söndag kanske jag kan få mer info.
Eller kontakta kattinorr som har den inskriven.
#28 Annars har du blivit med rex
.Verkar inte vara en katt med tur tidigare,så det är dags nu

Himla trist om det är samma kisse, skulle verkligen behöva ett stadigt hem!
Önskar i alla fall kissen lycka till, hoppas verkligen att det blir en historia med lyckligt slut. Den som tar sig an kissen kanske inte bara får en rexkisse om det är så att det finns fler i lilla maggen
#30 eller så blir det kastration rakt av,om det inte är för långt gånget.Det skulle jag göra.
Tur att ägaren är hittad mer än så kan jag inte säga men det blir bra för katten.
En helt helt hyppotetisk fråga!! Då det inte är annat än en tanke från mig så det är helt hyppotetiskt!! OBS OBS!
Om uti fall att det visar sig så att ägaren är villig att he katten på foder eller sälja (katten kan vara havande det ska kollas upp) finns det någon SERIÖS!!! Rexare som kan tänkas ta in katten eller eventuellt köpa den?
Nu är detta bara en tanke i min värld då ägaren bestämmer och min kontakt skulle kontakta ägaren och höra vad hon känner inför foder elelr dylikt.
Känns inte kul att he katten på flyg eller tåg som ett paket (vilket kontakten trodde vi hade gjort då hon fått sms om detta, men sa jag det stämmer ej katten ligger och sover här.
Om katten dessutom är med ungar vilket en hel del verkar tro så i mina ögon och mitt matte hjärta känns det inte bra att skicka katten som ett kolli.
Nu som sagt är detta min hyppotetiska tanke då jag inte äger katten.
Men har någon ett hyppotetiskt svar????
Snälla!
Någon??
Men om katten är hos dig, kan du inte avgöra om den är dräktig?
www.mytwiggs.com
Nja jo ja det är en ras jag inte är van. Har inte farit till vetrinären då den kom till mig i slutet av veckan byn är liten och dom har bara kontors tid. Så får jag bara koll på hur ägaren på pappret ställer sig så.
Som jag har förstått så är den en fin typ av Rex och rent social så är den så fiin!
Har 2 katter själv. vill bara att katten ska få ett bra hem.
Fin typ av rex ligger nog alltid i betraktarens ögon då smaken är som baken 
Hoppas att det löser sig för henne och att hon inte är dräktig!
www.mytwiggs.com
Jo det kan va men som sagt jag har inte rex kunskap det var vad jag fick höra att röda inte var så vanliga. Men men det må va alla katter är fina i mina ögon.
Typen är av det klassiska slaget, som många tycker om. Röda cornishar är inte sällsynta, men det ser ut att vara en gullig katt i alla fall och oavsett vad hennes yttre anbelangar så förtjänar hon ju trygghet och värme, kissemissan.
www.mytwiggs.com
Ja vi hoppas på det bästa.
#40 Det är bra och fin katt,inget fel på vare sig päls och vågor eller typ på kropp och huvud.Hon är ju några år också vad jag förstår.Det vimlar inte av röda honor heller.
Men vet inte kattens ägare om att katten är dräktig? Om det är samma katt som varit på vift tidigare så borde den ha hunnit få flera kullar under tiden hos sin nya ägare. Ägaren borde alltså veta om katten är dräktig.
Jag tycker också att det är en fin rex. Går man efter fotona verkar katten felfri och kan av fotona att döma passa som avelskatt. Men det kanske inte spelar någon roll. Det viktigaste är att hon får ett bra hem med någon som verkligen bryr sig om henne.
Det är ju helt olika vad för kriterier vi går efter när vi avgör vilka katter som passar för avel… och kanske vilka katter vi bedömer "felfria", men det hör inte till saken. Denna katt skulle enligt mina bedömningar passa bäst i ett lugnt och skönt sällskapshem, kastrerad hos någon som tar ansvar för den. Det är helt ovidkommande huruvida den är vältypad eller ej. Katten måste hitta ett kärleksfullt hem, oavsett om den är dräktig eller ej.
www.mytwiggs.com
Ja, naturligtvis är det ovidkommande hur katten ser ut. Är det någon som påstår annat här? Har bara svarat på Tjollans inlägg #36. Katthonan förtjänar att få ett bra hem med en ägare som älskar och bryr sig om henne, och förstås oavsett hur hon ser ut. Och är det dessutom samma katt som upphittades förra året borde hon ju ha varit kastrerad vid det här laget.
Jo men nu har det ordnat sig om två veckor komme rägaren upp hit och hämtar sin katt. Hon var mån om att katten inte skulle behöva byta hem och flytta runt.
Saker och orsaker framgår inte alltid. Men jag kan säga så här mycket att jag har förstått att det är "tragiska omständigheter" från början som gjort att katten hamnat i virrvarr. Och det är just detta osm vi nu har fått slut på.
Tack för all hjälp och kloka råd.
Bara hoppas att det inte poppar ut nå ungar innan dom kommer hit.
Tjollan:
Om det nu skulle visa sig att det blir annorlunda när kattens ägare kommer och hämtar sin katt, ta kontakt med mig omgående så kan jag hjälpa till att hitta ett bra, seriöst och permanent hem till katten oavsett om katten är dräktig eller ej. PM'a mig i så fall.
Jo jag sparar länken om utti fall att. Men ägaren var som sagt mån om att katten inte skulle iväg. Menjag sparar länken och tackar i fall något händer.
#42 jag håller med dig.Och ingen av oss har katten framför sig här och/eller känner till hälsa och annan bakgrund som gör att vi vare sig kan säga nej eller ja till avel på den kattan.Hon är fin,HAR päls,inga synliga defekter eller HCM katter vad vi vet bakåt.Hon ser dessutom ut att kunna bära fram stora kullar vilket jag tycker är en bra egenskap hos en mammakatt.Så jag tycker precis som du att hon håller till avel
Även om hon nu inte ska göra det i sitt hem.Dessutom kan hon ta cert om man ställer ut henne.Hon är klart rastypisk,inte konstig på något vis alls.Som sagt smaken är delad,men inte dömer då jag helt ut en katt bara för att den inte faller mig på läppen till 100%. Sådan vill jag inte vara.
Helt absurt att det diskuteras om katten är fin eller inte..som sagt det finns olika tycke och smak och man ska väl acceptera och respektera varandras val av typ på cornish..det finns 2 olika läger men vad har det med den här kattens öde att göra? Vi kan väl iaf konstatera att det är bra att hon är av den typen med päls då det kanske inte har varit så himla varmt för henne när hon har varit ute…stackarn.
Tjollan: du borde kunna känna på magen om den känns hård eller om den bara är mjuk och tjockismage 
www.kickemcattery.se
#49 Ja visst är det.Det kommer alltid upp sidofrågor
Men klämma på en katt som kanske är dräktig ska man inte göra om man inte är väldigt van.Det är veterinärens område,säkrast.Om det är ungar och hon inte ska kastreras för födsel av kullen kan man mer skada än göra nytta.
Nej är man inte van ska man ju inte klämma och känna allt för mkt, man kan ju däremot klappa på magen och känna hur den känns.. Men det är som sagt väldigt svårt om man inte är van att veta vad som är en dräktig mage och inte.
www.kickemcattery.se
#49 Det är ingen som har diskuterat om katten är fin eller inte. Att det finns kommentarer om kattens utseende beror bara på att det har svarats på trådskaparens frågor. Det gör väl inget? Det är väl inte någonting att bli upprörd över? Läs gärna igenom hela tråden så förstår du sammanhangen bättre.
#48 Tack Eine för att du förstod vad jag menade. Jag tog också det du skrev i #41 som ett svar på Tjollans frågor.
"Utlåtandet" om utseendet hade ingenting att göra med huruvida katten förtjänar ett bra hem eller ej. Och definitivt inte med några olika läger inom cornish-världen? Om den frågan tas upp i den här tråden så är det då inte genom mitt deltagande i densamma.
Jag tror inte frågan har varit om katten är dräktig eller tjock. Frågan är väl snarare om katten är dräktig eller har mask. Maskmagar kan vara väl så hårda och stinna och misstas för dräktighet. Och som sagt man ska inte klämma på en dräktig katt. Bättre då att vända sig till veterinären för att få hjälp att konstatera dräktighet.
Tjollan du ska ha en eloge för att du har tagit hand om katten. Hoppas nu bara att allt verkligen blir bra för honan. Och att inte eländet fortsätter någon annanstans där katthonan inte får någon hjälp.
# 52 Tack! Håller med dig.
www.mytwiggs.com
Vad jag kan läsa mig till så har man visst diskuterat om det är en fin katt eller inte beroende på vilken typ av cornish man gillar. Om den passar för avel eller inte.
Och nej jag har inte sagt att hon ska klämma på magen, mer känna/klappa på den för då bör det kännas om det finns barn däri om hon nu skulle vara nog långt gången. Men självklart ska man till veterinär om man inte riktigt vet vad man ska känna efter eller hur man ska känna..
Och vad jag menar med olika läger i cornish världen så tänker jag mest på att det finns en uppdelning i vilken typ man gillar, den klassiska eller den mer extrema.
Och till sist, nej jag är inte upprörd, jag ifrågasätter mest varför kattens yttre ens kommer på tal när situationen ser ut som den gör för den stackars katten. Och om du tog åt dig av mitt inlägg så va det inte riktat mot dig..eller någon annan specifik person heller för den delen :)
www.kickemcattery.se
Och förresten, vart läser du dig till att det skulle handla om mask i magen? Tänkte mest för jag ser då inget sånt eller är jag blind :S
www.kickemcattery.se
Mask i magen var nog ett förslag, eftersom även detta kan ge en rund och lite spänd mage (som kan förväxlas med en dräktig katts mage).
Kattens yttre diskuteras som ett sidospår, dels för att TS öppnade upp för det, och dels för att vi kanske (i alla fall några av oss) är intresserade av avel och utställning. om katten är dräktig och någon skriver att den troligen är en lämplig avelskatt så blir det ifrågasatt av helt naturliga orsaker.
www.mytwiggs.com
Även om jag som sagt också tycker att det är ovidkommande…
www.mytwiggs.com
Ok, bra..då är det inte jag som är blind då :D Vi hade väldans massa mask på en av våra utekatter när jag va yngre men jag tycker mest att han fick hängbuk..såg ut som att han var lite tjock med mycket hud på magen, men det kan säkert bli spänt och se ut som att katten är dräktig också. En avmaskning kan ju inte skada - efter man har tagit reda på vad som eventuellt gömmer sig därinne.
Och visst är det kul att diskutera och argumentera!
www.kickemcattery.se
Och om det nu skulle vara så att katten är dräktig kan man ju känna efter sparkar, för jag vill nog påstå att maskar inte sparkas :P
www.kickemcattery.se
#55 Gå in i inlägg #7. Där ser du en bild som visar en katt med "mage". Den magen kan tyda på dräktighet men den kan också tyda på mask. Jag vet inte vad du har för erfarenhet av katter men jag har jobbat med hemlösa katter (och har uppfödning) och jag vet att det kan vara svårt att skilja mellan dräktig katt och katt med mycket mask i magen. #59 Skämtsam kommentar eller upplysning till "okunniga"? Tyvärr har jag inte lyckats känna efter sparkar i honans mage via fotot, ännu! Men jag kanske lär mig så småningom.
"Vad jag kan läsa mig till så har man visst diskuterat om det är en fin katt eller inte beroende på vilken typ av cornish man gillar. Om den passar för avel eller inte."
Här kommer svaret på varför det skrevs eller som du tycker diskuterades. När Tjollan skrev att hon undrade om "någon SERIÖS!!! Rexare som kan tänkas ta in katten eller eventuellt köpa den?" samt skrev att "Som jag har förstått så är den en fin typ av Rex och rent social så är den så fiin!" antog jag att hon kanske tänkte att en seriös rexare kunde vara någon som eventuellt skulle vilja använda katten i avel, det finns ju en del på det här forumet som är uppfödare och de som kan vara intresserade av att bli uppfödare, och att hon ville få en kommentar om katten utseendemässigt.
Och som sagt olika läger i "cornish-världen", vem är det egentligen som skriver om dessa i den här tråden?
Personligen tycker jag inte att varken kattens utseende eller hennes deltagande i cornish-aveln spelar någon roll i samhanget. Ett bra hem är det primära. Hoppas innerligt att katten nu får ett bättre hem än vad som varit fallet hittills. Tyvärr känner jag mig inte så säker på detta. Men jag kan ju ha fel.
Jag förstår inte varför du tror att alla mina inlägg är en pik till dig?? Det är inte en pik till någon specifik person (som jag skrev förut) Inlägget om att maskar inte sparkar kan du nog själv förstå att det va ett ironiskt inlägg om du läser vad jag och MyTwiggs skrev innan. Och det va inte heller riktat mot dig……………mer ett skämtsamt tips till TS.
Jag har inte så stor erfarenhet av katt men väldigt stor erfarenhet av hund och jag kan tänka mig att maskproblem kan se ungefär lika ut..kanske att katter ibland får värre problem då dom oftare går ute "vind för våg". Men som sagt om du läser vad jag och MyTwiggs skrev så ser du också att jag där skriver att det jag har sett på katt med mask i magen inte såg ut som att den va dräktig men att det kan säkert vara så.
Om du vill märka på ord vad gäller mitt uttalande om "2 läger" så menar jag att det va en ganska tydlig diskussion om dom olika typerna och att det uppenbarligen finns folk som gillar den mer klassiska typen och folk som gillar den mer extrema typen.
Men återigen, om jag har trampat på dina tår var det inte meningen, jag vet inte ens vem du är och fattar verkligen inte varför du tar åt dig så hårt av det jag skriver, skulle jag vilja dig någonting personligen skulle jag skriva ett PM.
www.kickemcattery.se
Hej hopp galopp!
Härligt med diskutioner. Blir lätt fel med internet med att man/vi tolkar vad vi tror sig läsa..Det är svårt att ge emotionella utryck, kropps språk etc till en text 
Men se där fick jag fram en gubbe.
Magen har jag gos stryckit på mys mage! Tänkte och så att jag skulle ta hon till vetrinären och kolla jobbar dock natt i veckan hinner inte. Tänkte avmaska men då har vi ett problem tycker jag bör veta om hon är dräktig först eller ej och det är ju som sagt inte min katt så jag kan inte göra allt för mycket.
En annan fråga lite off-topic om en katt har svullen mage pga mask funkar vanliga hem avmaskningsmedel då? Eller bör man fara till vetrinären??
Tog en annan hemlöskatt dit en gång och då fick den kräka upp masken efter lugnande förstås. Ni vet jag är lite kattoman kan inte lämna dom åt sitt öde även om det tär ibland på katt känslorna och plånkan!
Men jag säger som jag har sagt åt andra som inte förstår mitt engagemang belöningen för mig är inte om jag får bidrag av ägare som hittats eller bidrag av andra belöningen för mig är att katten/rna får det bra.
Nu är jag ju inte den som tar in katt på katt så det inte blir någon anhopning hos mig för det gör jag ej , men här i norr om det är -20 och så en katt dyker upp på byn ja vad gör man? Inte stänger man dörren
#62 vet ej vilket(om ens något)medel som kan användas på dräktig katt.Måste man avmaska ska det vara så nära inpå födseln av kullen.För tidig giva kan ge fosterskador.Men bäst att veterinären för sköta det.Det finns i och för sig ett sätt att få veta om där är mask,och det är Kolla masken*som kan köpas på Apotek tror jag.Lycka till med den lilla honan.
Håller med dig tjollan att det kan vara många konstiga misstolkningar på internet, man får helt enkelt ta saker med en nypa salt och alltid läsa saker med positiv betoning… :)
www.kickemcattery.se
Tjollan, avmaska inte katten innan du vet om hon är dräktig. Du kan köpa "Kolla masken" som Eine skriver och du eller ägaren bör låta en veterinär kolla upp honan. Har honan varit utekatt ett tag så kan hon nog både vänta ungar och ha mask. Men det kanske inte blir ditt problem att avgöra om och hur katten ska behandlas nu när hennes ägare hittats. Då blir det ägarens ansvar att ta hand om katten och ev ungar på bästa sätt.
Visst ska vanliga avmaskningsmedel fungera, även om man faktiskt kan undra över hur effektiva de egentligen är. Men ibland är det besvärligt att bli av med masken och man kan bli tvungen att avmaska ett antal ggr för att helt bli av med masken. Jag har varit med om att katt som sett ut att ha en jätteballong i magen pga mask, blivit av med den vid första avmaskningen. Men jag har också varit med om att få hålla på att avmaska katt gång efter gång och masken har inte velat ge med sig. Då har avmaskningen gått ut på att minska ned maskangreppet tills alla maskar varit borta. Veterinären kan också ge avmaskningsmedel som injektion.

Oavsett om katten är "fin" eller inte så kan jag bara känna för denna stackars katt som dykt upp 3 (?) gånger i forumet som upphittad, med ägare som befinner sig någon helt annanstans. Det smärtar mig att hon ska behöva ha det så. En go' och tillgänglig katt som defintivt skulle kunna vara någon kelkatt. Jag tänkte det redan förra gången katten var uppe på tapeten, att jag skulle ha velat ta hem henne. Men tanken på att betala någon som kan misstänkas ha liten koll på henne, som fortfarande ser hennes ekonomiska värde när hon lika gärna kunde ha gått döden tillmötes därute… känns alltför främmande. Att premiera beteendet så att säga. Nu antar jag rätt mycket, framför allt att det är samma katt igen och att det är samma ägare fortfarande…Är det en älskad rymling får jag ta tillbaka min irritation. Jag hoppas i alla fall att ägaren tänkt sig att betala dig Tjollan för den tid du haft katten hos dig.
Jo det erbjöd hon sig att skicka för mat etc men jag att det tar vi när du kommer hit. Ja önskar hon kunde stanna här (100% ärligt det går ej!) eller att jag hittade ett annat hem som har tid för henne och kanske en katt till så hon har en kompis. Jag fäster mig mer och mer hm…
Dessutom så har hon tydligen varit ute och ja hon vill ju ut men jag släpper inte ut hon då hon kan smita. Men mina 2 katter går ju ut och det ser hon ju stacklarn. Men det går ändå rätt bra.
Igår fick hon 1 matsked grädde istället som plåster på såret för att hon inte fick gå ut.
Nu gosar hon utan att backa "hm ätit från bordet"
jag vet kunde inte låta bli!
Kryper gärna in under täcket och fläker upp magen.
En tanke jag har är att köpa loss katten och sen placera ut hon men som sagt är arbetslös vickar bara lite nu men hoppas på mer jobb.
Fast folk idiotförklarar mig om jag gör detta!! Men men ..

#67 Inte är du en idiot som bryr dig, istället önskar jag att fler hade ett lika stort hjärta. Fundera bara igenom det ordentligt innan du gör något så att det inte uppstår några komplikationer för dig senare. En eloge till dig för att du tar så väl hand om den lilla röda rymlingen!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#67 Här idiotförklarar vi inte dig,det tror jag kan säga för oss alla.Tänk om någon av oss ändå kan ta hand om katten,vem vet?
#66 *Någon* har ju visat ett visst intresse..

Tjollan: Jag har försökt att skicka ett PM till dig men din sida är inte aktiverad, kan du inte maila mig: matte@gosehjartats.se
Ja ägaren har inte ringt änn och dom skulle komma hit i helgen jag som vill tro gott om alla tänker att ja ja dom kommer nog hit imorgon strax innan dom far hem över. Men nu känns det mer och mer som om jag vill "ta hand om katten" och placera ut hon.
Ni vet ju längre hon stannar dessto mera fäster man sig vid hon. Dock mina två andra katter är nog lite less. Dom springer ju ute så det går bra men denna katt kan jag ju inte släppa ut. Och tänk om hon får ungar i skogen "no no no!" .
Och får hon ungar hur ska jag då hitta "värdiga hem" åt dom? Jag är hyper kräsen!!
Tror att jag ska boka vet tid för att säkerställa om det är ungar, till veckan i fall ägaren inte hört av sig. Katten fiser stink bomber och kurrar i magen
!
Inte lätt detta men hon mår bra här i alla fall fast 3 katter är för mycket men lilla hjärtat rotar ju in sig i huset. Hon bör dock ha andra katter ikring sig för det är en väldigt katt social katt. Hon vill busa och mina två tycker hon är lite för busig den lilla räven 
Dock får jag hon inte att sova i sängen hon går ner hela tiden. Visst ska alla katter sova i sängen? Mina katter brukar ta över hela sängen
ibland tor jag att jag sover i "deras säng" he he he.
Nog om detta nu vet ni i alla fall hur läget är. Jag får hålla koll på forumet om det kommer mera inlägg.
Kolla bilden!! Hur kan man vara dum mot en sådan katt??
Obs jag menar inte ägaren obs utan den som skulle ta hand om hon.

Hioppas att det löser sig för den söta röda lillkatten.Visst har hon varit hos dig i två veckor nu?Om hon redan vore dräktig borde magen ha växt på sig rejält nu.
Har talat med ägaren för att se om hur hon ställer sig till att katten stannar här. Hon skulle tala med sin man så vi får se.
I annat fall så är ju katten deras och det är ju deras rätt att avgöra vad dom anser vara bäst. Så vi får se.

Superbra om hon kan stanna. Jag hoppas att de ser till att hon får sin stamtavla till sig också. Och att ägarskapet skrivs över så att hon verkligen blir din juridiskt.
#73 Så ägaren kom till dig som hon sa att hon skulle? Eller fick du ta kontakt med ägaren?
Hoppas att du kan och får ta över ägarskapet. Jag kan inte låta bli att tycka och tro att om ägaren verkligen månade om sin katt hade hon redan ordnat saken. Och vill hon ha pengar så har du nog lagt ut en del pengar på katten och du har också gett katten ett husrum. Det är en kostnad för dig som jag antar att ägaren inte har betalat.
Jag förstår förstås att du skulle ha tagit hand om katten vilket som men jag tycker inte att du ska låta ägaren utnyttja och köra med dig. Vill hon inte överlåta katten på dig utan att du måste betala en rejäl summa så tycker jag du ska påminna henne om att du också i så fall ska ha betalt för inackorderingen. Dessutom kan ju inte katten vara kvar hos dig på obestämd tid. Ska du ta hand om en eventuell kull? Föda upp den för egna pengar? Ska du kastrera honan och betala detta själv? Under de veckor som gått har alltså inte ägaren hunnit prata med sin man om situationen. Låter inte seriöst i mina öron.
Nej men jag talade med ägarinnan idag och hon skulle tala med sin man.
Hon hade ett förslag att vi tog katten och i framtiden parade den och lät dom ta en unge av kullen. Och att jag (i alla fall som jag förstod) skulle få överta katten med papper och allt.
Men nu är det nog mycket om katten är med ungar (rondell korsningar) och hjälp vad gör man då med alla dessa?
Sen har jag inte dom avsikterna att skaffa en kull med en renrasig rex som hon funderade på (ja inte någon kull alls). Det är ganska mycket jobb och jag har ingen erfarenhet av stamtavle katter för den delen heller..
Men prio ett är kattens vel och vä.
Och ägarens vilja måste jag respektera.
#76 Har inte lagt mig i denna diskussion tidigare utan bara läst och förfasats över hur denna stackars katt gång på gång dykt upp och att ägaren måste vara alldeles speciellt oansvarig.
Aldrig, aldrig någonsin skulle något få mig i din situation attgå med på att låta dem få en kattunge efter denna hona. som jag känner det ska de inte ha någon katt alls. Den kattungen kommer ju med största sannolikhet att få samma vanvård eller åtminstone brist på vård och tillsyn som denna katt har fått. Min åsikt är att honan ska kastreras så fort det bara går och att hon efter det i den bästa av alla världar överlåts till någon som älskar henne för den katt hon är och inte till någon som vill klämma kattungar ur henne.
Nu är inte riktat mot dig tjollan som öppnat ditt hem för denna lilla kattindivid, utan mot kattens "ägare" som jag nu känner håller på att lura in dig i ett riktigt riktigt dåligt deal både för dig och för kattens framtida kattunge.

Håller helt med #77.Inget foderavtal på den lillkatten.Att ta en kull kräver planering och massor av pengar.Hoppas att du kan ta över katten om det är det du vill.
Jag menar inte att det inte är du som inte har pengar utan att de som äger katten nu inte vill lägga pengar på kattan.
Om detta är samma rexhona som varit på vift tidigare och som det finns flera trådar om så kan man läsa att ägarna (eller de hon var boende hos för tillfället?) inte orkade med henne. Att de inte visste hur en crx var då de skaffade henne.
En person fick hämta katten plus en kattunge hos ägarna (de hon bodde hos tillfälligt?). Katterna skulle annars avlivas. För den som hade kattens stamtavla ville inte ha katten längre utan lät den bo hos andra. Däremot skulle ägaren ha betalt för katten, 3000 kr med stamtavla, 1000 kr utan stamtavla. Katten var mager.
Den katten hette Payload Patty's Cissi. Född 2008-01-31. IDP-regad i Kustkatten. Uppfödaren ville inte köpa tillbaka katten. Enligt den som katten bodde hos hade honan haft en kull ungar hos ägaren men inte i sitt nuvarande s.k. hem. Detta motsades av den som först tog hand om katten. Hon sa att katten nyligen haft ungar men inte hade någon mjölk kvar.
Till sist tog hela historien slut genom att katten tydligen såldes. Fast nu är hon ju här igen. För detta är tydligen samma katt? Okastrerad fast hon skulle kastreras. Inte såld (?) utan varit boende hos någon annan än ägaren. En ägare som så uppenbarligen inte bryr sig om sin katt utan bara hoppas kunna göra sig en slant på honan.
Om du vill behålla katten Tjollan så gör det. Låt någon anmäla henne upphittad eller gör det själv. Ingen ägare kommer att höra av sig. Då får upphittaren välja vad den vill göra med katten. Exempelvis bli kattens ägare. För dig som bara är intresserad av katten som den fina individ hon är, spelar det heller ingen roll om du har hennes stamtavla. Varför då alls engagera "ägaren" i det hela? Ägaren har haft sin chans, faktiskt många chanser, att ta sitt ansvar. Dessutom undrar jag om ägaren äger katten fortfarande. Den såldes ju! Kanske den såldes för 1000 kr utan stamtavla förra gången. Då är ägaren inte ägare till katten alls utan har bara kattens stamtavla kvar i sin ägo.
Öhm det är mycket nu
Men jag undrar om denna katt kan blandas ihop med en anna noch så? Denna katt har inte varit till salu. Min önskan är ju att få loss kattenoch kunna ge den ett bra hem.
Vill dock veta om den är med ungar så att dom kan få all lugn och ro i magen som går.
Drömmen vore ju att detta blev en inne katt. Antingen om det nu är ungar att dom födds här i lugn och ro eller att ett "deöm hem" 100% stabilt hinner ta in katten och ta hand om den och måna den och att hon där föder eventuella ungar.
Känns som om att ungar i huset (kattisar då) vore lite väl mycekt. Men lugn alla jag kommer inte att göra nå dumt eller förhastat!!
Vill bara veta vad ägaren säger om detta med övertagande först.
Jag kan och så ha åsikter om ägandets förfarande men av respekt för andra så vill jag inte hasta fram då jag mest har "hörsägen" om fallet även om det verkar troligt mycket av det som skrivits.
Hm varför finns det inte en knapp där man kan välja att få mail om svar i rex forumet ? Inte alltid jag är in och kollar av vad som hänt varje dag.
Kul med detta engagemnag för denna katt.
JAAAAAAAAAAAAAAAA! Hon kommer att skicka papprena och stamtavle papprena och alles till mig och så ska jag få "ärva katten" jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Tralalalala!!!!
Vad skönt! Hoppas att allt löser sig för din kisse nu.
Så skönt att det löser sig för den lilla röda :) Grattis till dig, nu är du rexägd!
*** Qui vivrqa verra ***
Ähm och jag som har sagt den stannar inte här men vi får se nu vet jag att kattens välmående kommer att bestå 
#80 Strax ovanför där du skapade tråden finns en knapp Prenumerera

Vad skönt, hoppas att allt går bra med lilla fröken nu!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Var är prenumerera knappen?? Har teknisk dyslexi 

#87 På den röda linjen ovanför där tråden börjar lite till höger.
hur har det gått med katten?
Ja, hur har det gått? Fick hon några ungar? Är hon din nu tjollan eller har hon hittat ett nytt hem?
Hoppas att allt löst sig och att katten nu har ett bra liv.

också nyfiken på hur det gått för tösen?

hur gick det med katten? man blir ju nyfiken, även om det är ettagsedan!

Det har äntligen blivit ett lyckligt slut för denna katt. Hon hamnade tillbaka hos den ursprungliga ägaren som återigen annonserade ut henne till salu i höstas. Några människor med stora hjärtan gick då samman och samlade ihop pengar och fick till slut loss henne. Hon har nu hittat sin plats i livet och lever och mår bra som sällskapskatt. = )
Underbart med människor som bryr sig och jobbar för att våra fina katter ska må bra.