Sabotage på umeåutställning
Villken sjuk idiot som gjort detta..läs länken
shit vad stört! måste vara en riktigt konstig människa som tycker att det är ett roligt bus. eller någon som verkligen verkligen inte gillar kattuställningar.

Misstänker att det kan vara en reaktion på inslaget de hade i Insider för några veckor sedan… J*vla idioter säger jag bara!
Blir så arg på människor som måste ta till "extrema" metoder för att väcka uppmärksamhet. Det är väl ingen som vill lyssna på dem annars kan jag tänka, stackars "missförstådda" själar…
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Skada katten, det var det vidrigaste.
-Tråkigt att ägaren uttryckte sig att det bara var slöseri med pengar..
-Trodde man åkte på utställing för att ha lite trevligt också inte bara för att få katten dömd.
-Bättre reaktion från kattägaren hade varit: Stackars min katt, vad är det för galning som skadat den på tungan!
-Eller?
-Vad tycker ni?
Vänligen/Linda

ja, tyckte oxå det var en lustig reaktion ifrån katt ägaren…
lustiga människor finns det överallt!
Tror att det kan varit en konkurrent som gjort det. Hänt en gång tidigare på Sollentunamässan och Speedcats utställning. En väl preparerad katt (semilånghår) som nominerats och skulle upp i panel fick bit av pälsen bortklippt. det var en del år sedan

Det misstänker jag oxå.

Att det ska vara en konkurrant..Jisses, menar ni på fullaste allvar att det har hänt förrut av en kunkurrent..Tänk att folk tar detta med utställningar så allvarlligt..Det kan jag inte fatta..
Blir helt chockad när jag läser, det är fruktansvärt sjukt! Stackars katter!
Vilka dj*la människor(?) det finns! Jag kommer aldrig att lämna en bur med katt i, utan bevakning!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ja, detta är helt absurt..tur att inte katten blev värre skadad..
Tycker oxå uttrycket från kattägaren är konstigt..
Men jag kan berätta att förra året då jag ställde ut mina 12 veckors Manxbebisar så hände en otäck sak..
Då jag återvände till buren efter att ha varit på toaletten såg jag två andra uppfödare som petade i min bur..
I tron att dom höll på att plocka u MINA katter rusade jag dit lite irriterad. Det visade sig att dom försökte hjälpa mina bebbar..
Någon hade kastat in skruvar med väldigt vassa spetsar & mina kattungar hade fått in dem i munnen..
Jag flängde upp buren & lyckades ta ut en skruv ur munnen på den ena bebben…och hitade sammanlagt 6 st skruvar i en storlek som kunde sväljas ner av kattungarna..
Jag blev chockad , arg & lessen & jag lämnade inte buren en sekund efter det.
Vet inte om det var sabotage eller någon puckad idiot som ville ge dem nåt att leka med. Men jag kan säga att jag mådde illa ett par dagar innan jag fick bekräftat att kattungarna inte hade svalt något..
//Maria
#10 !!!! Va??? Det är inte klokt! Ska man behöva ha katt/burvakt med sig på utställningen? Vad är det för korkade männskor som gör nåt sånt?
Det här har jag väntat på länge. Har de gånger jag varit på utställning förvånat mej över att kattägarna kan lämna sina katter i burarna och vara därifrån i timmar utan koll på katterna.
#3 håller med dig Linda!!!
…detta är ju helt sjukt…*suck*

Jag själv är väldigt stressad över att lämna katterna själva i buren, speciellt då detta hände mina bebbar.
Men jag var lite av en hönsmamma innan oxå..
Men man måste ju kunna gå på toa eller står med katt hos domare utan att vara rädd för sina katter som finns i burarna.
Vet inte hur man skall lösa detta, ibland får jag hjälp av kompisar men det är ju inte alltid de kan ställa upp.
Vissa gånger har jag själv blivit tillfrågad & jag har själv frågat burgrannen om de kan titta till mina katter när jag går ifrån.
//Maria
#16. Tror du är inne på rätt väg. Vi måste kunna kolla åt varandra. I och för sig har du en katt framme hos domaren så har kanske burgrannen det också - oftast samma ras, men förhoppningsvis så finns väl det någon katt bredvid som har två människor med sig.
Ett annat alternativ kan ju vara att arrangerande klubb har burradsvakter och håller koll mellan burraderna och större avstånd mellan burraderna å att publik och andra inte få gå ända fram till burarna utan se lite på avstånd
Men en sak förstår jag inte. Hur kan man klippa en katt i tungan utan att katten skriker och utan att folk reagerar
ungar som inte har föräldrar*****

Fy, jag kommer definitivt att försöka ordna grannbursamverkan på nästa utställning…..fick jag tag i någon som försöker skada katterna hamnar jag väl i fängelse…..
Kanske ska burarna stå på ett annat sätt och inte i långa rader. Kanske i halvcirklar då blir det ju inte så långa avstånd mellan ytterkanterna.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag tror att ägaren sa lite mer än vad som trycktes i tidningen. Kan inte tänka mig att en kattägare bara skulle tänka på pengarna i det läget.
Nej, tidningar är bra på att vrida lite på saker så där lite "osynligt". Föresten var det inte ägaren till katten med skadad tunga som nämnde det där med pengarna utan ägaren till en annan katt som också fick päls bortklippt. Jaja nu blir jag långrandig. En stor puss
till alla katter som fick sin päls bortklippt av en.. ja jag vet inte vad jag ska kalla en sån människa. 

Jag blir alldeles bestört. Visst jag vet att det är otroligt mycket hårdare konkurrans mässigt på en katt utställning och en hund utställning än till exempel på en iller utställning.
Men jag önskar ofta att man kunde lära mer och gärna apa efter illerutställningarna.
där är det ingen som skadar någons iller, ingen som förstör pälsar eller kastar in saker.
Där gläds man uppriktigt för varandra när det går bra för någon annan.
Och man behöver aldrig vara rädd för att lämna buren.
Kommer det besökare som går för nära så säger snabbt en annan illerägare ifrån.
Skickar tröste kramar till alla de stackars missar som blivit så elakt utsatta på sina utställningar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Allvarligt. Har ni läst de komentarer till artikeln. De om något gjorde mig upprörd. hur kan man diskutera på det sättet som de flesta gör där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa Independet utställningar liknar mer illerutställning till sättet och stämning såsom du beskriver