Hjälp! Vad ska jag göra?!
Dexter hade ner en sytrådsrulle från en hylla och hade en bit sytråd hängandes ur munnen när jag upptäckte detta! Trodde det var en liten stump men när jag försiktigt försökte dra ut den så hade den fastnat!!! Det gick inte att få ut den så jag slutade att dra i den och ner i strupen hans försvann den! Jag vet inte hur mycket sytråd han har svalt men vad ska jag göra??!!! Är fruktansvärt orolig! 

på kattforumet var den en liknande tråd, nån sa att konserverad sparris skulle vara bra för att de lindar in sig runt tråden om man har tur så den kommer ut i bajset….
ananrs finns det inget som får katten att spy, utan att plåga den givetvis!?!

#2. Tack för länktipsen! Blir nog till att ringa djursjukhuset imorgon ändå för säkerhets skull.
Det enda vettiga är att kontakta en veterinär.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Har pratat med en veterinär och vi åker in imorgonbitti. I värsta fall blir det operation. 
Hoppas att natten har gått bra och att ni är på väg in till veterinären nu.
Stolt ägare till tre La permer
Hoppas allt går bra med missen!
Ja självklart är det veterinär man ska ringa först, men jag tog det förgivet , att det redan var gjort 
kontakta veterinär och mata honom med konserverad sparris.. det kan inkapsla tråden.. Har använt det på hund.. när de svalt nått dumt.. men jag har alltid gått till veterinären också inte bara sparis..

Samma hände en arbeskamrats kisse nu i jul. Vet klippte av de han såg hade fastnat i halsen. Sen var det OP men de avvaktade och tråden kom ut, men kissen var ganska dålig. Men nu är han pigg igen och de slapp OP. Tur för dem för de hade ingen försäkring och det skulle gått på 20 000 kr.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

Vakade över Dexter hela natten för säkerhetsskull. Han har ej kräkts och dessutom har han nästan varit sitt "vanliga jag" och ätit foder, gått på toa och lekt med nykomlingen av och till. Han verkade mest slö och sov väldigt mycket.
Imorse hittade jag ett snöre i hans avföringen. Vi åkte till djursjukhuset som gjorde en röntgen och man kunde inte hitta något som verkar störa tarmarna. Vi får bara hoppas att allt verkligen har kommit ut nu och hålla koll på Dex för att se att han blir bättre.
Usch vilken hemsk upplevelse för dig! Hoppas verkligen att allt kom ut och att han mår bra! Skönt att slippa op.

ÅÅ vilken tur, hoppas det var bra med det.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

Kan meddela att idag har både jag och sambon märkt att Dexter är mer sitt riktiga jag igen! Han busar och far runt en hel del och ser ut att må bra. Vi är enormt lättade!