Klättertäd, omdömmen?
Hej!
Hade tänkt beställa hem Detta klätterträd till min cornish rex hona… Undrar om nån har erfarenhet av trädet?
Vet att det inte är bästa kvaliten men det verkar som om många med stora katter tycker om trädet om man läser omdömen som lämnnats på hemsidan. Då borde en cornish utan problem kunna leka i trädet :)
den gråa skulle passa utmärkt hos oss både i mått och färg så man blir ju riktigt sugen!
ca 850kr för ett klösträd som kommer enda fram till dörren. 

Enda träden som kommer in här är kattens No1, mkt bra kvalitet och alla delar gå att byta ut.
Finns en tysk tillverkare också som har mkt fina träd. Vet inte vad de heter men de brukar tex komma till utställningen i Malmö. '
De gör bara saker i naturfärgat/vitt.
De tyska sakerna ä helt suveräna.brukar köpa någon pryl då och då på utställningar,det är som du säger ett högt pris på sakerna,men det är kvalitet.Köpte en gång på sw en stor toffel att ligga och sova i jag tror alla kattungar jag haft har använt den.Ska försöka hitta en ny.

Här är länk till det tyska företaget. Deras grejer är bra för man kan tvätta i 60 grader och ibland även 90 grader.
Jag tror det trädet blir jätte bra för din cornish! Och att få till dörren är värt!! Postkillen bar t.o.m. in den i huset, han tyckte 40kg var för tungt för två flickor, hihi
.
Om du vill ha mer boytor så rekommenderar jag detta klösträd. Jag har ett i vitt och trots två galna kattungar + min 5kg katt får galenknäpp i den så behöver jag inte spänna fast den i väggen eller taket, utan är stabilt och bra.
Ser fint ut,men jag tycker personligen att det viktigaste är att man kan tvätta alla tyger på hyllorna.Vet ej om det går på denna möbel?Det kan bli både kattpiss ,spyor och annat rart på hyllorna,plus att man kan någon gång ha/få en förkylning på katterna som då lämnar diverse utsöndringar överallt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag har handlat flera träd på zoo plus, de har funkat bra hemma och vart omtyckta.. och nej kvaliten går inte att jämföra med Kattens No1, MEN det funkar och kostar mindre och när mina två var uttjänta, så byggde jag ihop dem till en stor med de delar som inte var paj :)
Jag handlar gärna från zooplus igen.. tror att om du hanlar över 60 eur så är det fraktfritt..
Jag vet om kattens no1 och det lockar, men jag vet inte om kissen ens kommer uppskatta ett katträd, då känns det väldigt dyrt, har inte heller de pengarna då jag egetnligen vill spara alla sista kronor till en ny kattkompis till zaffie. Så jag räknar inte med att trädet kommer hålla läääänge, men om man har stora katter och de håller i 3år så borde det vara prisvärt till en cornish som första träd, lite så jag tänker :)
Tack Anna för länken till det tyska företaget,det var toppen att kunna komma in där.
Vi har ett av samma märke fast med en rulle till och det fungerar utmärkt än så länge, har haft det sen i somras.
Katterna har aldrig någonsin använt bohålan men rullarna och hängmattan är stora favoriter.
Då kanske man ska testa en sån iaf…
hon gillar att sova högt om dagarna när det är rörelse hemma eller när vi får otrevliga gäster som typ små skrikande barn ;)
Vi har Kattens No 1 - Dagmar. Mycket älskat av katterna
Hej!
Tänkte bara säga att vi här hemma har klätterträdet som du undrar över (i grått). Vi har visserligen inte haft det mer än i 2 månader…men katterna älskar det! Bolådan vill de sova i efter att vi stoppade in en ordentlig fleece-pläd, men annars så brukar vi ha bolådorna som leksaksgömmor…och det fattar som absolut! =)
Det ligger katter i båda "hängdelarna" hela tiden, och i den övre delen så ligger det oftast två katter i den och delar. Det är absolut en möbel jag kan rekommendera till andra! Det kan vara skönt med en möbel där tyget går att plocka bort, vilket det inte går här, men å andra sidan så kan jag inte påstå att våra katter kissar på möbeln. Någon kattspya skulle kunna landa på den om man har otur…men det kan ju hända var som i hemmet likväl. (här hemma kör vi ångmaskin för att få rent klösmöbler och dylikt)
Ett bra köp är det iaf. Kontrollmät takhöjden först bara! Det gjorde inte vi och det visade sig då att den var ca 10 cm för hög för vårt hem! Det fixade sig tillslut genom att vi fick plocka en kortare del från en av våra gamla…men det blev lite onödigt bök med det hela…=)
Mvh// Cornelia, S*RexEllen´s