Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1749 ggr
Carolinewest
2011-01-01 22:16
0

Parning?Extra cornish rex.

Hej jag har fått en cornish rex hona. Men vill självklart inte att hon ska vara ensam på dagarna och undrar om nån vet nån som har en ensam cornish. Min är en omplaceringskatt och med i sverak snart 3år.

Undrar även över parning med cornish. Ska även söka på internet och sverak men efter vad jag läst här så verkar det finnas många människor som kan ge goda råd.

Tack på förhand

MonicaLagerquist
2011-01-01 22:43
0

Grattis till din katt.

Vill ha ha en kompis till din katt så är det enklare ,billigare att köpa en katt till.Har din hona inte haft kull tidigare så är tre år lite sent att ta första kullen.

Vad heter din hona i stamtavlan.Vet uppfödaren om att du ev planerar att ta en kull på henne?

Stolt ägare till tre La permer

Eine
2011-01-02 00:08
0

En tvåårig hona,snart tre, ingen direkt olämplig ålder att ta kull på,men det är inte bara att köra på och paraObestämd.Vill du enbart ha ett sällskap så köp hellre en unge .Och som Monica skriver,är det ok att använda honan i avel?Hon kanske har en defekt som gör henne olämplig?

Annars ska du vara med i en klubb,testa din hona mot diverse åkommor,samt hitta någon som vill sälja sin hannes tjänster.Det blir många slantar innan det ät färdigt.

Det är absolut dyrare och krångligare att para för att spara en unge(du kan ju få 6..)än att köpa en.Bara en tanke.Men du väljer så klart själv hur du gör.Lycka tillGlad.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
2011-01-02 01:50
0

Vill du ha en kompis till din hona skulle jag som monica och Eine säger hitta en kattunge eller alt en vuxen kompis.Det finns många här som kan tipsa dig om en trevlig katt,det finns också yngre omplaceringskatter som av en eller annan anledning behöver en ny familj.Lycka till.

Carolinewest
2011-01-02 16:45
0

Detta med parning av henne är ju än så länge bara i tanken. Hon har ingen defekt. Är mer intresserad av en kompis till henne än att avla. Men ville se vad jag fick för svar. Har ju aldrig haft en cornish rex förut. Och hon är så vacker.

Men monica då tar jag dig på orden och söker då bara en kompis till henne.

MonicaLagerquist
2011-01-02 16:51
0

Kan vi inte få se en bild på henne.Vad heter hon?

Carolinewest
2011-01-02 17:15
0

Jag har ingen bild på datan på henne än så länge,tyvärr. Vi har döpt henne till sookie. Hon är beige med brunt huvud och tassar.

När vi åkte och kikade på henne så påpekade jag att hon var väldigt liten för att vara snart 3 år. Har sett cornishar förut. Uppfödaren sa att hon helst inte ville göra kull för att hon är så liten i kroppen. Men jag är ändå intresserad hur man går tillväga. Men jag kommer inte att utsätta henne för nåt som hon inte mår bra av.

Min syster är uppfödare till rottweilers och jag har ju varit delaktig i det och undrade därför om det var någon likhet.

Uppskattar de svar jag fått. Skriv gärna om ni vet nån som har en cornish till salu. Gärna nån som är nåt år eller fler.

MonicaLagerquist
2011-01-02 17:28
0

#6 Brunmaskad med andra ord.

Jag har en rödmaskad hona som söker ett nytt hem om det kan vara av intresse.

Carolinewest
2011-01-02 19:28
0

Ja absolut hur gammal? och kan du skicka nån bild?Glad

MonicaLagerquist
2011-01-02 19:54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ögonaböj är född 2005 03 22

Fler bilder och info finns på min hemsida.Det står där att hon har flyttat till Fagersta och det gjorde hon men tyvärr så blev sonen i huset allergisk så hon flyttade hem igen.

http://www.blåkatten.se/goldens%20o.htm

Carolinewest
2011-01-02 20:47
0

Hon var ju jättegullig. Imponerande hemsida. Är hemsidan din? Kan vi mejlas genom den adress som är där?

MonicaLagerquist
2011-01-02 20:55
0

Ja hemsidan är min du når mig på m.lagerquist@telia.com eller 0171 460940

Eine
2011-01-02 22:19
0

Jag har en svartvit hona och en rödspotted hanne,båda leveransklara.Finns även en blå pojke samt hans blåspottade vite bror(sällskapskatt) leveransklara i början på februari.

noir
2011-01-02 23:19
0

Har du en bild på den svartvita honan? :)

nakenkatt
2011-01-03 04:00
0

Under tidig vår kommer jag att omplacera min blåa hane Anthrax,han ska dejta två honor,kommer sedan att kastreras,tanken var att han skulle bo kvar hos sin foderfamilj efter sin kastrering men nu är detta omöjligt då en familjemedlem fått tillbaka en besvärlig allergi.Han blir ett år i Februari och kan ses på Hub cats hemsida.

Eine
2011-01-03 12:46
0

#13 här är några,men hennes mycket vackra kropp lyckades jag inte fånga på bild nu.

Eine
2011-01-03 12:47
0

en till

Eine
2011-01-03 12:48
0

och en till.Bilderna är lite mörka med du kan nog se några av hennes fördelar.

noir
2011-01-03 13:21
0

haha vad spännande, första bilden ser hon vuxen ut men hon kan ju inte vara så gammal? :)

Gud vilken sötnos!
Letar just efter en svartvit tös.. Men min ekonomi ser inte allt för ljus ut.
Antar att hon ligger på normalt cornish rex pris?

kan inte hon födas en gång till så hon blir leveransklar till våren?? ;)
Grejjen är ju att jag gärna kan ta en "äldre" katt..
Men min sambo sa att nästa katt ville han ha som kattunge… Tanke på att han betalar halva katten så måste man ju lyssna på honom också… =/

Eine
2011-01-03 14:16
0

Hon är 12 veckor så hon är inte alls storGlad

Du kan maila mig privat,om du vill diskuteraFlört

djaknenscattery@live.se