Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1069 ggr
[Neko]
2010-12-31 01:19
0

Förkylning

Brukar era cornishar bli förkylda under vinterhalvåret? Boy var det förra vintern en period. Gick runt och nös hela tiden, och ville bara ligga och mysa. Nu misstänker jag att en ny förkylning är på g, han har nyst några gånger. Kan det vara att det är lite kallt inne som gör att han blir förkyld (har sällan över 20grader på vintern)? Kan en tröja hjälpa honom hålla värmen och förhoppningsvis göra att förkylningen går tillbaka?

Eine
2010-12-31 14:37
0

Kan kanske vara att det är för torrt inne..?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
2010-12-31 15:07
0

När vaccinerades han.Kan det vara i slutet på vaccinerings perioden eller vad man nu ska kalla det som han blir snuvig.

Stolt ägare till tre La permer

[Neko]
2010-12-31 16:43
0

Han vaccinerades för ca 6 månader sen, så det är nog inte det. Men det kan nog vara torrt inne, bor i lägenhet och det blir lätt torr luft på vintherhalvåret inomhus vad jag hört. Hur höjer man luftfuktigheten enkelt?

MonicaLagerquist
2010-12-31 17:00
0

Man kan hänga luftfuktare på elementen om man har element.Har man inte det så kan man ställa vattenskålar som får dunsta.

Vi hänger tvätt inne så här blir det automatiskt bra inomhusklimat.

Stolt ägare till tre La permer

[Neko]
2011-01-03 11:27
0

Tvätt hänger jag också inne, och har akvarium som borde fukta luften en hel del. Tycker att han har slutat hosta nu, så det kanske var något tillfälligt som han kurerade sig ifrån snabbt. Så det är skönt :) Tack för tipsen!