Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 518 ggr
RacerDonnans
0

God morgon 20 december!

Såg ingen så tråd, men hittar jag en sen så får jag väl ta bort min.

Jag vill önska er alla en härlig dag mitt i alla julstress. Nu är det inte många dagar kvar till jul och allt rullar på fortare och fortare. Till och med mina småtjejer har blivit stressade över att dagarna närmar sig för fort. Min 8åring sa igår, jag vill att det skall bli julafton, men samtidigt inte. Då är ju julen över sen. Min 10åring sa:
Julafton får inte komma så snart, jaga har inte hunnit göra klart alla klappar än. :)

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MonicaLagerquist
0

God Morgon

Idag ska vi in till stan och trängas med alla julstressade människor.Men först ska bilen grävas fram.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

Idag ska jag försöka ta mig till zoo-affären och sedan till biblioteket. El-rullstolen vågar jag inte ta, det verkar inte vara plogat, så det får bli rollator och färdtjänst.

Sköt om er

AlexH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

godmorgon.. detta snöande!!! fast man ska väl inte klaga.. Söndagen blev julgransdagen!

Imorse var det tufft för bussen att ta sig fram till sthlm.. men vi kom fram helskinnade i alla fall! nu är det jobb i tre dagar sedan börjar julledigheten!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Ulricah
0

godmorgon, idag står matshopping och julbak på programmet.

#3 Vilken fin bild Glad

Jag är svag för faraohundar, funderade på en men det blev cornishar istället Flört. Kanske blir både och nån gång.

nakenkatt
0

Vilken underbar julbild med faraohunden,vilken duktig djurfotograf du är.Håll på att ge upp igår när jag skulle plåta min katt.Vad heter hunden,den var vacker,har aldrig sett någon sådan förrut.

AlexH
0

Min lilla tjejja på bilden heter Nefer-Temu Samba Rythms to Enigma , kallas till vardags för Enya, och är en import från USA jag samäger henne med Kennel Enigma (www.kennelenigma.com)  som har fött upp Faraohund sedan tidigt 70-tal. Jag har även en till Hemma - Saga, som blir 10 år i vår. Hon heter Enigma Set For Life på söndagrna :)

Underbara hundar som passar superbra med katterna Tungan ute

En bild på mina tjejer ute i snön.. de är ju inte alltför förtjusta i snön.. men jaktinstinkten lockar mer…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Gittan
0

Idag ska jag hjälpa min dotter att köpa en julklapp till hennes bror.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Xenomorphs
0

#6 Coola hundar! Jag har bara sett dem på bild i hundböcker förut. Kul att du ville visa dem här :-)!

Det är fortfarande vitt och snyggt inne i stan, tack vare minusgraderna.

För er som inte hinner med det ni tänk innan julafton: - Det är lugnt, det kommer en jul till nästa år!

-- Eternity is a very long time --

Eine
0

God förmiddag! Underbart vitt ute och snön dämpar lite ljud också.Det känns vilsamt för själen för en stadsbo som jag som aldrig har helt tyst.Idag blir det småpyssel.Bifogaren bild på kattungarna som hjälper mig med att döda granen.Det är en liten plastgran på 120 cm,men jisses så bra det går att döda den.Igen och igen! Tänk när det blir ljus och pynt  också.Det är gulligt med katter..Obestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

Ja jag säger då det visst är de underbara,jag chansade aldrig.Kom att tänka på en kompis här i staden som jag känner,hon har två perserhanar alltså sällskapskatter.Eva som hon heter placerade alla familjens julklappar under granen sent på kvällen den 23 förra året.På morgonen spred sig en härlig doft av kiss i huset.Gissa va dessa små herrar hade gjort?jo kissat ner varenda julpaket,som dessutom mestadels innehåll kläder.Hon och gubben fick öppna alla paket och tvätta och tumla kläderna som var inslagna.Då hade dessa herrar varit väldigt billiga om de bott hos mig.Hon kommer aldrig lägga paketen där någon mer jul.Herregud.

Ulricah
0

#6 Jättefina vovvar Glad

Vad lustigt, kollade Enigma och precis faraohund och basenji var de raser vi funderade på. Men det får bli när studierna är avklarade och ekonomi och bostadsyta förbättrats …

RacerDonnans
0

#8 Tack för de orden. Skall se om min 10åring köper det, men jag gör det gärna. Ha en härlig avkopplande jul med det som hinns med.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Eine
0

Julens budskap är ju inte att vi ska stressa runt och bli trötta och fattigare.Och det blir alltid jul oavsett vad vi gör eller inte gör.Ta det lugnt och njut av lite god mat,att kanske kunna göra en medmänniska glad,och i bästa fall ha råd att ge en julklapp till de närmaste.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
0

#13 tyvärr följer inte så många det. Julen handlar nästan bara om julklappar numera Rynkar på näsan inte att träffa släkt och umgås och ha trevligt.

En kommersiell högtid har det blivit.