God Förmiddag fjärde advent
Hoppas att ni alla mår bra och inte stressar allt för mycket.I natt har min hossta varit extra ihärdig men det blev lite bätter efter att jag mitt i natten klev upp och tog lite hostmedicin.Nu får vi snart kattintresenter på besök.Om allt faller väl ut följer Arcona med dem hem på försök.
Stolt ägare till tre La permer

God förmiddag!
(Lyckades skriva igårdagens tråd så nu finns det på båda ställena…)
Snön vräker ner i dag också. Har precis skottat mig ner till vägen många drivor var det.
Men inne är det lungt, skall nog tända en brasa och stoppa i lite kläder i tvättmaskinen. Sen borde jag ha gjort tillräckligt för att få viiila lite. De andra (katterna+hunden) har inte ens stigit upp ännu.
En länk till gårdagens värv http://www.brittbopraliner.se/
Ha en bra dag!
God middag. Det slutar aldrig snöa. Vet inte var man ska lägga snön snart. Inte varit en plogbil här sedan i fredags. Och mer snö ska det komma. Till och med hundarna tycker att det är jobbigt att gå på prommenad.
#1 Nu blev man ju jättesugen på en chokladbit. Ser jättegott ut.
Skönt att man ska vara ledig snart. Leddig mellan jul och nyår.
Ha en bra dag
upptäckte att grädden i kylen gick ut igår. Så det blir nog kola kok idag….
sen får jag köpa ny grädde till julgodis baket om ett par dagar… ska bli rockyroad, knäck, ischokld med kaffe smak, brända mandlar m.m
Annars är det en lugn dag, zaffie och jag sitter i köket och kikar ut genom fönstret och suger värme från elementet :)
Idag har jag sytt, med god hjälp av katterna som kollade både tygval, klippteknik och mått noggrannt.
Jag har gjort en brödkorg till min svägerska och eftersom vi ska fira jul i ett stort stenhus som förmodligen är svalare än hemma så gjorde jag även sovpåsar till katterna.
Hittade en beskrivning hur man gjorde (tack Monica) och hade lite resttyger hemma så det blev två julstrumpor, en med grå teddy till den grå katten och en med vit till den vita katten 
Och det roligaste av allt är att katterna köpte dem direkt, Pixie har krupit så långt ner hon kan komma i sin på bilden. Fast just nu ligger de båda i samma.

#4 Så fina påsar du sytt.Bra att du hittade tråden om hur man syr påsar.
Stolt ägare till tre La permer
#5 Tack 
Jag är inte en sån fena på att sy som du är men det var riktigt roligt.