God morgon 2007-03-20
God morgon. Verkar bli en fuktig dag idag med, men regnar inte just nu. Intressant och se om det blir som igår regn, sol, molnigt, snö, blåst, hagel. Ja det var alla vädersorter utom åska, Otroligt. Sköt er vilket väder ni än får
God morgon. Var med om precis samma som dig Leffe. Nästan alla väderslag på en dag. Men du glömde två saker. Varmt och kallt. Ha en bra dag alla.
God morgon!
Jobb, jobb, jobb… *urk* Chefen meddelade att han ska sluta igår, så det är lite oroligt på jobbet. Man vet ju vad man har men inte vad man får liksom. Han har fått nytt jobb och slutar så fort han bara kan, måste tänka på sig själv sa han.
Ha det gott allihopa!

Godmorgon på er!!
Ännu en dag att se fram emot, fast man redan vet vad man ska göra. Jobba….
#2. Jag kommer ochså att byta jobb inom kort då min brukare slutar i företaget, är personlig assistent åt honom. Han slutar inte pga sig själv utan pga att han vill ha högre löner till assistenterna. Det tackar man för o har redan planerat in ett nytt kattinköp till hösten *hihi*
Ha det bra alla kattvänner …

Godmorgon! Uppe med tuppen utan att behöva stressa ihjäl mig, det är en underlig känsla måste jag säga. "I god tid" är ord som tyvärr rimmar illa ihop med min efterhängsna oförmåga att komma i tid. Nåja, ska inte klaga, bäst att ta vara på stunden. 
#3 När jag jobbade som personlig assistent gjorde min brukare precis så, hon gick ur kooperativet som hon var med i och blev sin egen (företagare alltså
). Alltid trevlig med arbetsgivare som månar om sina anställda.
Här hemma är det väntans tider nu. Sover knappt om nätterna, är trött och ofokuserad på dagarna och går och kikar på Isis mest hela tiden. Jag vet ju att de inte ska komma förrän till helgen, men jag kan inte låta bli. Jag är sån hopplös hönsmamma. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
God morgon. Ännu en underbar ljus dag kommer!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Nu är det sen eftermiddag och orosmoln börjar hopa sig på himlen. Usch, måtte det inte bli som igår. Men,men ibland är det skönt att få kura ihop sig,dra ner persiennerna och läsa en bok.
God kväll. Har haft minsta barnet hemma idag. 
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#7 mmm ska nog göra som dig flis! Låter som en mycket bra ide'…krypa ner i soffan/sängen och läsa en bra bok!!
#4 Förstår att ni är spända och förväntansfulla! Du har inga mysiga magbilder (på Isis) att visa upp? 
#6 Ingen Gotlandsfärja i närheten? *fniss*

God kväll!
Här i Göteborg ha det varit en underbar dag! Blå himmel hela dagen! Lite kallt i morse (-2,5) men alldeles, alldeles underbart!
Nu ska jag få besök av några (3) av mina 30 kusiner. De åker en timme hit för att dricka lite te. Tror att de kommer hit för att hälsa på katterna om sanningen ska fram…
Ha en skön kväll!
#12 Har du 30 (!!!) kusiner? Vilket släktkalas det måste bli! Vad härligt! Själv har jag bara 7 kusiner, men det räcker gott ändå.

#13 Jag tror att det är runt 30 stycken.. Ska ärligt säga att jag inte ens kan namnen på alla. På min mors sida har jag 5 (3 av dem kommer idag), och resten är på min fars sida. De var 9 syskon i hans familj, så det är ju inte mer än i snitt 3 barn/syskon. Bara i min familj är vi 5 barn, så det är en rätt stor släkt som är utspridd i nästan hela Sverige. Akta er där ute! Ni vet aldrig när ni råkar på en Larsson! 
#14 !!! Jag hette Larsson som ogift… Hmmm… 

#15 Jag har släktingar på Gotland! Min gammelmorfar kom från Kappelshamn. Men det är visserligen på min mors sida, så han hette inte Larsson, utan Lundin…
Jag har tänkt att jag ska åka till Gotland och släktforska lite. Får passa på medans gammelmormor fortfarande lever!
#16 Gotland är inte stort, Lundin heter min pappas nya fru och om jag inte minns fel så är hennes far utifrån Kappelshamn. Vi kanske nästan är släkt du och jag? 

#17 Det låter ju spännande! Vi får rota lite i rötterna och forska! Jag måste leta fram mina släktforskarpapper och se vad han har för släktingar kvar på Gotland! Va coolt om din pappas nya frus pappa typ är brorson till min gammelmorfar. Vad skulle vi vara då? 
Kanske extremt avlägsna låtsaskusiner?
Man kan aldrig få för många kusiner!!
#18 Tjoho! Då kanske jag får en "kusin" till! 
Allt går mot Gotland.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Tänk om ni är kusiner.
Och i natt ska det bli kallt.

#21 Nä, det är vi nog inte… men som jag sa tidigare så är nog nästan alla släkt med alla här på ön, iallafall nästan!
Är man inte släkt med varandra så har man säkert en granne vars dotter som är gift med brorsonen till brevbäraren ute i Stånga som… Ja, så kan det fortsätta i alla oändlighet… Det blir ju så på mindre orter, vi är ju lite "isolerade" ändå!
Sov gott allihop