Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 632 ggr
chikan
0

växtvärk i tänderna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får katter växtvärk i tänderna? Fuffens har blivit väldigt intresserad av att stoppa in saker långt in i munnen och gnaga på dem på sistone. Finns det nåt motsvarande hundarnas "tuggben" man kan ge honom?

Eine
0

Jag vet inte, men många gillar att gnaga. Ge råa kycklingvingar så får de jobba(Ja jag ger mina det nu, har ändrat åsikt där.)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

Hihi, känner till det där gnagbehovet. Jissa gnager på precis allt, det kliar nåt enormt i hennes tänder. Doris var precis lika dan när hon var liten, vet inte hur många leksaker som hon bet sönder för sonen. Det var riktig syskonkärlek ett tag vill jag lova!

Lullan1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är förresten en bild på Findus när han håller på att tappa sina huggisar! Han hade dubbla ett tag! Han var nog ca 6 månader när kortet togs.

chikan
0

#1 vågar man ge rå kyckling? hur är det med salmonella? Menar du att man ska ge vingarna med kött på, eller bara benen? 

#3 Uuää! ser ju jätteläskigt ut! Tycker han har tillräckligt mycket vassa tänder nu!

Har iaf köpt ett liiitet hundtuggben nu, efer rekommendation från  tjejen i katt- och hundbutiken. Får se hur det går!

Gittan
0

När min ena husis var liten och höll på med tandbyten, nafsade hon mig i handen och kvar på handen satt en tand. Den tanden finns fortfarande kvar. Det skedde för ungefär sex år sedan

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld