Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 691 ggr
Lullan1
0

Dricka vatten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här dricker Jissa vatten, endast färskt ur kranen. Ingenting annat duger åt lilla fröken. Berätta hur era katter föredrar att dricka sitt vatten!

La_Joz
0

Isa tycker också om kranen! Men hennes favorit är nog vår tillbringare med vatten. Om den står framme på bordet så sticker hon ner tassen och känner lite på vattnet. Sen sticker hon ner huvudet och dricker! Givetvis får hon alltid vatten i nosen, så hon måste fnysa lite! Vattenglas är en annan favorit att dricka ur! Får försöka fånga henne på kort!

Lullan1
0

Undrar vad som är så speciellt med kranvatten?

Är det någon som har provat en sån där drickfontän förresten?

Anna77
0

Näsan gillar skålen, men det måste bytas morgon och kväll annars piper han sittandes vid skålen..

La_Joz
0

#3 Vilken fin spegelbild i skålen!

Leffe
0

Mina katter har två olika vattenfontäner. En med den stor halvkulan på . Den älskar Mirre han slickar på kulan. Sedan en större med ett vattenfall och det blir ungefär som från kranen, Den används av de flesta och jag tycker den är bäst. Lättast att fylla. En burk man tar bort och fyller. Får ha den med kulan kvar i alla fall så länge mirre finns

Lullan1
0

#3 Vilken härlig spegling! Jättefint kort!

chikan
0

#1 Du beskriver på pricken hur Fuffens drickbeteende är. Det är så otroligt gulligt när han stoppar ner sin lilla tass för att kontrollera vart vattenytan är. Har försökt få det på bild men inte lyckats än. Och så har han lyckats bra med att uppfostra oss till att hälla upp lite lite lite vatten i handfatet i badrummet så att han kan dricka där.

La_Joz
0

#7 Isa hälsar att hon tycker Fuffens är en cool kille! Glad

chikan
0

#8 Skrattande
 Fuffens låter hälsa mellan kurrandena i Husses knä att Isa och Jissa är hans absoluta favorittjejer, bortsett från Zeldasyrran förstås!

Lullan1
0

Generad Kyss /Jissa

La_Joz
0

Isa undrar om Fuffens och Jissa vill bilda en klubb? "Beundra och beröm varandra-klubben"! Flört

Lullan1
0

Ja! Klubben för Inbördes Beundran, vad tycks om det namnet?

Leffe
0
La_Joz
0

Isa tycker det låter som ett bra förslag! Nu kommer vi få det ännu svårare at hålla kissarna borta från datorn…

#13 Ja du, Leffe… Fuffens har det inte lätt! Två unga tjejer som gärna skulle springa efter honom! Tur att han bor så långt bort…Flört

EvaG
0

Mina dricker ur den traditionella vattenskålen.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

chikan
0

#11 #12 Tycker nog att klubben borde heta "Beundra dem som Beundras Bör!" Det är ju alldeles solklart vilka katter det är som är coolast på det här plejset.

#14 Matte har sagt att jag ska få följa med på en massa spännande utflykter. Hon har till och med köpt nåt snöre som hon tror att jag ska ha på mig för att jag inte ska springa iväg. Som om. Matte ger mig ju mat!

/Fuffens

chikan
0

Jag ber om ursäkt, å Fuffens vägnar, att han förstör alla trådar här på forumet med sitt självupptagna babbel. Det här handlade ju trots allt inte om Fuffens utan om drickbeteende!

/Matte Celina

Gittan
0

En av mina dricker alltid ur hundens skål. Den andra håller sig till katternas skål.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

AbigailGabble
0

Vår Peter älskar att dricka ur kranen…

AbigailGabble
0

…när han inte hellre leker Bonsai-kitten, förstås. :-)

Leffe
0
Lullan1
0

#20 Skrattande Han ser ju helt underbar ut! Morgonens första garv avklarat!

AnneAlva
0

Hm… Måste det vara just vatten…? Visst dricker katterna vatten här hemma, men vad som helst i ett glas verkar gå ner, jag tror inte att det är innehållet så mycket som det spännande sättet att dricka på som spelar någon roll. Glad Häromdagen kom jag på Isis med att försöka dricka kolsyrat vatten, hon är inte klok… Men jisses vad det såg roligt ut, hur mycket kolsyra som än kittlade henne i nosen var hon envis som en röd gris. Trägen vinner. Skrattande

På den här bilden dricker hon äppeljuice.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnneAlva
0

Båda våra äldsta katter är tokiga i kaffe. Inte för att de får dricka kaffe, men ibland har jag hittat dem med hela huvudet ner i en tom kaffekopp frenetiskt slickande på kanterna där jag antar att det fortfarande finns kvar en del arom. Nu är vi noga med att ställa undan och skölja ur alla kaffekoppar som används… Detta kort på Thera är taget innan den visdomen slog oss…

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Är det farligt med kaffe för katter? Några av mina har alltid slattat i min mugg. Pei Pei som blev 14 år, föredrog kaffe med mjölk i, men svart gick också bra. Hon slickade även i sig vitt vin och cognac…..

Javisstja, vattendrickning var det. Mina älskar att dricka ur rinnande kranar, fyllda glas och ur blomlådor med äckligt smältvatten på balkongen!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Elica
0

Jag tycker det är jättekul med alla dessa bilder. Dom uppfostrar min matte också. Hon som har bara haft hundar före oss, har nämligen haft konstiga idéer om att djuren skall äta och dricka från sina egna skål! Askis, min röda "fosterfarbror" här, har varit så snäll att han dricker oftast från hundarnas vattenkopp eller från diskbaljan. Vi har en egen vattenkopp på bordet, men jag måste absolut få smaka vad matte har i koppen. I början mutrade hon något om att det inte är riktigt acceptabelt, men nu fick hon se att det hör till. Kanske det är den lilla skillnaden mellan finska och svenska rexar!/elica

AnneAlva
0

#25 Jag tror inte det är farligt så mycket som att de luktar illa efteråt. Jag tycker ju inte om kaffe! Glad Fast om de får för mycket tror jag de kan bli lösa i magen, har för mig att jag har läst det någonstans. Vitt vin och cognac minsann? Vilken finsmakerska. Flört Isis dricker öl. Men bara Carlsberg Export, de andra ratar hon. Det kanske ligger i generna? Räcka ut tungan

S*Godreign's Cornish Rex

Anna77
0

mina gillar hundens skål.. här alla tre på plats..

Lullan1
0

Jättekul läsning och härliga bilder på våra törstiga rexar!

La_Joz
0

#17 Fuffens, det är helt ok! Du är inte ensam om att spåra ur trådar… Generad

#19+20 Peter är ju helt underbar!! Han är med på min favvolista över röda cornishar! Väldigt högt upp…

#23+24 Äppeljuice och kaffe?! Ja, ja… Vi dricker ju inte bara vatten och äter samma mat dag ut och dag in, så varför ska katterna det!