Laga klösträd? Går det?
Hej allihopa! Det var evigheter sedan jag skrev ngt här inne men jag är fortfarande en flitig besökare (Dexters matte)! 
Jag undrar en sak angående att laga ett klösträd…
Kan man laga ett klösträd (som går från golv till tak) när fästena är helt förstörda. Klösträdet är i 3 delar (fästena har gått av vid varenda del) men det gick sönder då två ganska feta sphynxar fick bo hos oss ett par dagar och klösmöbeln ramlade vid flera tillfällen ner i golvet.
Har någon tips om vad/hur man göra? Finns det kanske separata fästen man kan fixa själv eller?
När det är kattutställning så besök BeeCat's monter. Han kan nog ge tips. Kanske till och med har reservdelar

köp ett träd av märket "kattens no1" istället. Det ska mkt till för att de ska gå sönder och skulle det ändå hända fínns alla delar att köpa separat. Vi har haft vårt i 3 år och det är tredje kullen som busar i det just nu och det är i mkt bra skick.

#1. Tusen tack för tipset! Bra idé. :-)
#2. Jag vet. Jag skulle ha köpt ett klösträd av det märket istället och ångrar mig bittert. Det här som jag köpte var ingé vidare bra kvalité upptäckte jag. :-(
Nu kanske jag pratar i nattmössan för jag vet ju inte hur klösmöbeln ser ut, men skulle man inte kunna dra fast en hålplatta rätt över skarvarna.
Kolla länken så ser ni vad jag menar med en hålplatta. http://www.byggmax.com/image/products/178x178/230416_178x178.jpg
Om det är en stolpe så kunde man kanske man skulle dra fast tre stycken per skarv.
-- Eternity is a very long time --
#2 kanske du kan reklamera den om inte det är för gammalt? Inom gränsen för 3 år kan man reklamera allt..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#4. Tack för tipset! Något liknande kanske funkar.
Själva fästena är av jättedåligt plast och det är dom som har gått sönder. Förstår inte hur man kan tillverka klösträd med så urdåliga, svaga plastfästen.
Som tur är har jag en händig far så han ska försöka hjälpa mig med denna.
Bifogar en bild på hur våran klöspelare ser (såg) ut. Fästena har alltså gått av helt och hållet, dels precis uppe vid "huset" och sedan längre upp precis vid "koppen" (Dexters favvo).

#2. Dum som jag är så har jag inte kvar kvittot. 

Jag tror jag har exakt likadant klösträd som du har och det är jättedåligt! Katterna älskar det, men som du säger. "Fästena" är jättedåliga! :( Har nog haft mitt i 2 år.
Den som tillverkar grejen borde ju ha reservdelar
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora