misse med mycket vitt önskas
hej alla uppfödare!
vänder mig främst till er då jag gärna skulle vilja köpa en kompis till min lilla rex här hemma :) jag har tidigare haft två stycken av den här rasen och tycker inte att de ska vara ensamma för jag vet ju hur roligt de har tillsammans (fast min lilla maika verkar trivas väldigt bra).
vi bor i stockholm men har bil så vi kan åka en bit för att hämta. önskemålet är en hona som inte har varit utomhus eftersom vi inte har möjlighet att ha katterna annat än på balkongen (innätad förstås). drömmen vore en helvit hona men jag är himla förtjust i vanfärgen också och maskat med mycket vitt.
hör gärna av er om ni har eller planerar en kull som ger kattungar med dessa färger. här väntar jag, min sambo och en kattunge på drygt 4 mån på mer kärlek och sällskap :)
Jag har en blåsköldpadd-vit hona och en creme-vit hanne, båda med massor av vitt,hos min vän och fodervärd i Tidaholm.Ta en kik på Faries hemsida.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag väntar kull om två veckor, mamma är svartsköldpadda van och pappa svartvit bicolour. Pappan har i en tidigare kull tillsammans med en bicolour hona lämnat 3 st höggradiga vitfläckar så jag hoppas ju på detsamma den här gången. Chans finns också att det blir maskat och om jag har jättetur även choklad, lila.
Min hemsida S*Curls 'n Claws
Kommer förhoppningsvis få en kll till våren eller sommaren,det kan bli med virri.
Väntar en kull till nyår,pappa vit och mamma maskad,en kull i mitten av Januari,pappa vit och mamma van,allså mycket vitt
Varmt välkommen att kika in på mina planer för 2011. www.silkwaves.net. Mina kissar ger vitfläck och jag blir inte helt förvånad om det blir höggradigt vitfläck igen.
Sen vet jag ju inte när och om det blir några kullar för det är inte alltid det går som planerat.
Vi kommer förmodligen att ha en kull vitfläck i slutet av januari. Pappa röd/vit och mamma blå/vit harlekin så det blir svart(alt blå)/vita hanar eller svartsköldpadd(alt blåsköldpadd)/vita honor.
Självklart är det slumpen som avgör och det finns alltid en chans att det blir solida ungar även om procenten är liten i det här fallet.
-- Eternity is a very long time --

Vad roligt att du planerar för ännu en cornish, det gör du absolut rätt i!
Om allt går som det ska väntas en kull här hemma i Solna i januari. Förväntade färger är helvitt, svart och blått, hanarna kan också bli röda eller creme och honorna kan bli svart- eller blåpaddor, alla varianter blir med eller utan mönster och med eller utan vitt.
Lycka till med att hitta din katt!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
va roligt med så många kommande kullar! då väntar jag med iver på att hemsidor uppdateras och man kan få se de små. har redan kikat på alla era katter och tycker de är fantastiskt fina :)
eine du får gärna skicka nån mer bild på din harlekinhona (om du har fler förstås). hon har en del färg i ansiktet men det är svårt att se hur mkt hon har på kroppen. skicka gärna en bild på hanen också för helt omöjligt är det inte med en kille här hemma. jag hinner nog kastrera min hona innan nån ny är leveransklar :)
här är min mailadress: idalk@hotmail.com. ni får självklart alla maila mig bilder på småttingarna när de väl kikar fram.
har ni uppfödare några bestämda regler på när ni tar emot besök, alltså om man måste vänta en tid så kattungarna är tillräckligt stora? vore kul att hinna hälsa på och tinga senast i slutet av januari så åldersskillnaden inte blir så stor. det var bara ett halvår mellan mina tidigare rexar och de var bästisar, precis som syskon. vore kul med en sån matchning igen (vilket jag förstås inte tvivlar på då min lilla tjej här hemma har helt underbar personlighet och tycks tycka om allt och alla :)).

Häromdagen visade vår hona Lethe att det vankas kattungar i januari. Kika gärna in på hemsidan, där finns bilder på föräldrarna och förväntat färgutfall. På någon av alla hemsidor du blivit tipsad om här kommer du säkert hitta den perfekta kompisen till din misse. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#9 OK
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Varmt lycka till att hitta en kattunge som passar dig. Jag kommer inte att ha några kattungar i januari så någon Silkwavis blir det inte som flyttar till dig, men som sagt lycka till i alla fall.
Önskar dig också lycka till i letandet efter en ny kissa! Kommer också ha vitfläcksbebbar under 2011 men det blir inte förens lite senare på året.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se