Uppiggande.?
Är det någon som vet vad jag kan ge min lilla Zelda??? Hon har varit hos veterinären idag o där fick vi veta att hon fått någon form av bakterier i örat som spritt sig in bakom trumhinnan o satt sig på balansen(örsnäckan) längst in i örat. Jag har bara haft henne sedan 23 februari o redan besökt veterinären. Har fått antibiotika o öronmedel, men hon är ju sssååå svag. Jag får stödmata o vattna. Veterinären var inte 100 på öronproblem utan att det kan vara andra saker, men det tar vi senare…
Nu vill jag veta vad jag kan ge henne som är lite uppiggande? Helst i drickform.
Oroligt till 1000……
Nej! Stackars lilla Zeldasyster! Fuffens hälsar att han mår bra (peppar peppar) och hoppas att hon repar sig snabbt!

Stackars liten! Det är lika hemskt när djur blir sjuka som när små barn blir det! Det går ju inte fråga hur de mår och vart det gör ont!
Hoppas hon blir bättre snart!!
Hoppas att hon kryar på sig snart lilla stumpan! Ont i öronen är inget skoj….

Stackars liten. Blir orolig jag också när jag hör. Skulle nog rådfråga annan veterinär. Stödmata o vattna då är hon ju klen…hmmm…

De ville inte söva henne eftersom hon var för liten! Hon vägde 1157 gr. Är född 26/11-06. En kattunge i förra kullen vägde 1200gr när han såldes vid 12 veckors ålder. Stor skillnad!
Jag håller er uppdaterade..

Jag skulle ge henne Hill´s AD på burk..den är som mousse & går att blanda ut i vatten & få rinnande.
Det använs ofta på nyopererade katter som behöver komma igång, då det innehåller mycket näring & är lättsmält.
Går lätt att suga upp i en doseringsspruta.
Sen vill jag önska dig lycka till & att hon blir bättre snart, stackars lilla kisse..
//Maria
#5 Stackars liten, håller alla tummar och tår att hon ska bli bättre snart!
Håller tummarna att det går bra
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hur är det med din lilla flicka? Har hon blivit bättre?

Hejsan
Jag tror att vi fick rätt medicin för hon är piggare och har börjat gå omkring igen. Men nu har jag ju ett annat problem, en katts ögon står ju "kvart i tre" i normala fall. När Zelda går står hennes ögon "klockan sex". Huvudet är så snett o jag har ingen aning om hur man ska lösa detta. Blir hon sådan så ger jag upp, det är andra katten som vi har som ser ut så pga någon skada, som troligen uppstått innan vi köpt dem. Frågan är hur länge Zelda har haft dessa bakterier i örat? Ingen av mina andra katter visar några tecken på att vara dåliga. Jag vill inte svartmåla någon, och inte höra något illa om uppfödaren eller katt. Allt kan hända, frågan är bara när?
Bilden är tagen 1dag innan hon blev ordentligt sjuk, redan nu ser man att huvudet lutar. Men tyckte bara att hon såg söt ut…
Uppiggande är druvsocker och fruktsocker, men jag kommer ju in på tråden lite sent. Att katten lutar på huvudet hör nog ihop med att hon har ont i örat just nu.Det ska förhoppningsvis snart gå över.Hör av dig till uppfödaren så att h*n får veta att de andra kissarna kan ha samma problem.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Troligen är det bara tillfälligt så länge hon har ont i örat och i örat finns ju också balanssinnet

Jag hoppas att huvudet lutar tillbaka till "kvart i tre" för hon är den goaste katten vi har. Spinner o ska gosa i ansiktet trots att hon inte mår/mådde bra.
Jag återkommer nästa vecka med uppdatering, hon ska ju äta antibiotika i 7dagar till…
Hoppas allt går bra.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Lilla stumpan! Skönt att medicinen verkar fungera iaf, då får vi hoppas att det andra problemet löser sig oxå …
Kram!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Har ju Zeldas kullbror hemma hos mig - Fuffens - och han mår prima. *pepparpeppar*. Tänkte bara berätta det. Så troligtvis har det inte kommit från tiden hos uppfödare. Men säker kan man aldrig vara! Jag hämtade dessutom Fuffens ungefär två veckor efter att Zelda flyttade hemifrån.
Hoppas att hon piggnar på sig av medicinen, hon är ju så söt lilla skruttan!

En verkligt vacker teckning på din lilla tjejs huvud. Håller tummarna för dig och henne
Börjar hon bli bättre?

Hej
Hon börjar bli bättre o vikten kommer tillbaka. Medicinen var nog rätt för örat, men jag har inte så stora förhoppningar på huvudet. Att det ska hinna tillbaka till rätt plats till utställningen i april. Har erfarnehet av att vissa saker tar Väldigt lång tid. Men jag håller alla tummar jag har o hoppas att domaren inte har sina bästa glasögon på sig..
Ha det bra…nu går jag o jobbar.
Vad skönt att höra att hon mår bättre! Jag håller själv på och nojar en massa för Fuffens. Tycker att han kliar sig för mycket i vänstra örat och slickar sig onormalt mycket på en viss fläck… men det är nog bara inbillning.
Det viktigaste är ju att kisse blir bra. Du kanske får vänta med utställning, eller ta med lillan för att vänja henne och sedan *ta* det omdöme hon får…det kan ju gå bra eftersom hon är bebis.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hejsan
Idag ringde veterinären till mig o bokade en tid för Zelda på återbesök. De har hittat 2 olika bakterier i örat o har vi otur så måste vi åka till Strömsholm för en grundlig koll av mellanörat. Det låter inte ens billigt att sätta sin fot på den kliniken, men jag vill inte ha en katt med huvudet på sne…Hade lite andra planer för henne…Ingen av mina andra katter har dock visat tecken på att klia sina öron..Hoppas på det bästa.
Sewena
#23 Ojdå… vi får verkligen hoppas att det ordnar till sig med hennes öron.
oj..lycka till med sötkissen..

Åh fy, hoppas verkligen att de hittar medicin som hjälper snabbt!