Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 721 ggr
Ahradia
0

God morgon 3 dec.

Hej alla.

Har varit en sömnlös natt här. Lillkisen har inte kunnat hålla ner någon sorts mat alls sedan igår och när jag smög på honom inatt kom det inget när han försökte använda lådan :(. Han försöker fortfarande kräkas fastän magen är tom. Så nu är jag livrädd att han fått i sig något som blockerar. Jag hänger på låset till veterinären när de öppnar klockan 8 och kräver akuttid.

Hoppas ni får en bättre dag än jag.

Witches don't get mad, they get even.

Salmissra
0

Nämen lille Picasso!!

Spyr han och kan inte bajsa? Låter som förstoppning… Lycka till idag! Brorsan och jag håller tummarna!

Idag skall jag till frissan.. hehe.. Har sparat mitt hår i två år och nu är det i brösthöjd i alla fall. Men idag ryker det!! Jag har ju superlockigt hår och det blir dreads i nacken så fort jag glömmer att borsta det.. Jättejobbigt..

Annars blir det förberedelser för helgen, ädelkatten, och ikväll kommer alla daniels mor och farföräldrar hit på kalas ( Det är dubbel uppsättning då alla har skiljt sig och hittat nya.. )

Ha en bra dag!

Xenomorphs
0

TS - Det är nog bara förstoppning. Det kommer säkert att bli bra igen. Hoppas du får ett bra möte med veterinären.

#1 Det skall bli kul att se dig med kort hår - jippi. Hår är ju väldigt bra för man kan variera i all oändlighet. Är man inte nöjd så växer det ju ut igen och så kan man börja om.

-- Eternity is a very long time --

noir
0

TS Åh stackare, lider med dig och hoppas att allt löser sig!

Annars så sitter jag och diskuterar julklappar med min katt… haha nej skämt och sido, jag brukar små prata när jag är själv Skäms
och zaffie har nu mera när jag mumlar för mig själv svara imellan åt med ett jam och ett "mja!"

Så bra med kissefnattar :)

MonicaLagerquist
0

God Morgon FREDAG!
Borde fixa lite hemma det som inte blev fixat igår.Annars så är det pass av Cissi som gäller.Dag 60 idag så det närmar sig.

TS-Håller tummarna för att lillkatten snart mår bra.

Stolt ägare till tre La permer

RainesX
0

God morgon.

Fick kliva upp extra tidigt idag för att köra min fru till tågstationen. Hon skall ner till malmö för en företagsdag och kommer hem i natt någon gång. Kommer bli en väldigt ensam dag :(

@TS

Hoppas det inte är allvarligare än vad folk tror här. Håller tummarna för en smärtfri återställning ^^

Eine
0

God morgon.

TS det kan vara en främmande kropp(lecakula,snöre eller annat)som blockerar.Det är allvarligt.Hoppas du fått fatt i en veterinär som kan/kunde röntga lillen din.Ge dig inte.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Trollhassel
0

TS, åh, lille Picasso! De måste kontraströntga honom om de misstänker förstoppning! Har själv varit med om att vetrinären bara ordinerat olja och massage när det varit ett främmande föremål som blockerat. Det var dock en vovve.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Leffe
0

#0 Hoppas allt går bra

Här är det fint väder även om det är lite kyligt. Sköt om er

Ahradia
0

Nu Är vi hemma från veterinären igen. Blev ett par plåtar i röntgen, massa kontrastvätska och en massa extra vätska i nackskinnet(obehagligt). Och de hittade absolut ingenting! Ingen förstoppning inga främmande föremål :/. Hon tyckte sig höra ett litet blåsljud på hjärtat men att det brukar växa bort (var samma med min äldsta hund och det är borta nu) men vi ska hålla koll på det. Och 2 kg väger han. Annars är det inga svar och 1600 mindre på kontot. Och nu spydde han upp kontrastvätska på mattan.

Ja, det är väl bara att vänta och hoppas antar jag :( Något magvirus? Typ vinterkräksjuka för katt? Jag är både lättad men ändå inte. Blir det inte bättre blir det stora sjukhuset i Helsingborg.

Ahradia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu deckade han i gungstolen framför kaminen. Hoppas han sover länge nu och får läka vad det nu är som felas honom. Mitt lilla gryn :(

RainesX
0

Usch va jobbigt.

Hoppas det blir bättre snart och att det kanske bara är ett virus eller liknande.

Nästan värre att inte veta vad som är fel :(

Lycka till med läkandet och tillfriksnandet.

Sov gott kisse lilla och bli bättre snart :3

[Wideudde]
0

# 0 usch då, hoppas han blir piggare och bättre snart. håller tummarna.

Här är det kallt men vackra snöflingor - är underbart när man ser att flingorna är så stora och verkligen lika de man brukar måla.

Sittér annars på jobbet och funderar på vart veckorna tar vägen. Tiden rusar iväg mot när december knackar på. Överväger att åka ut och tågluffa till våren. Det gäller bara att hitta en kattvakt som jag vågar lämna över min lilla trio till under en längre period. Helst av allt skulle jag vilja ta med dom men det blir svårt!

Salmissra
0

Jag har hört att det går vinterkräksjukevirus bland både katter och hundar så det är inte omöjligt! Min kusin blev rekomenderad att inte komma in med sin hund om det var möjligt och det bara var kräkningar och diarée eftersom det är väldigt smittsamt.

Men han blev uppvätskad i nacken då? Som en kamelpuckel? Då kan du vara "lugn" att han inte blir uttorkad i alla fall. Köp prokolin eller canicur som är goda magbakterier och låt honom äta skonkost efter att han fastat. Men det har veterinären rekomenderat dig antar jag?

Lycka till lille sötnosen!!! Brorsan hälsar och hoppas allt går bra ;)

Ulricah
0

# krya på dig lilla kissen

inte kul att vara kräksjuk vare sig man är katt eller människa :(

Ahradia
0

#13 Jag hoppas väl på något konstigt vis att det är ett virus. I mitt huvud verkar det bättre än att där sitter något i systemet som inte synts på röntgen. Han har kräkts 3 ggr nu sedan han kom hem, första var kontrastvätska, andra gången var mest skum/galla tredje var rosa skum/galla. Det känns inte som ett steg i rätt riktning, men så har han ju fått rättså omild behandling med allt klämmande kanske? Han har kissat nu ialla fall.

Japp, kamelpuckel var ordet, rackarns obehagligt :S
Ja det har veterinären gått igenom, köpte med mig lite extra skonsamt blötfoder med. Jävlar vilka sura blickar jag fick när jag nämnde BARF. "Rå kyckling till katt?! GER du rå kyckling till din katt?!" Men ja, den diskutionen kände jag inte för att ta med henne då.

Fårlåt för mina långa inlägg. Skönt att inte känna sig rent ensam när ens små inte mår bra.

Eine
0

Så snart han har gjort stora A på pottan kan du vara lite lugnare.Innan dess skulle jag inte kunna slappna av om det var min katt-Har i mitt bagage,en kattunge som fick likande symtom,var in till veterinär,men ändå dog för att en lecakula satt fast,och som inte upptäckts vid besöket!

Och ang BARF så finns okunnigt folk överallt och i alla situationerTyst

Ahradia
0

#16 nej jag känner precis likadant. Tror jag kommer gråta av lättnad när han väl bajsar.

Ja visst gör det det. Men när det kommer från en veterinär på det viset känner man sig som värsta djurplågaren. Men försöker skaka av mig den biten, inte det som behöver läggas energi på nu.

noir
0

veterinärer är inte alltid så jäkla duktiga ;)
Mjaus konstiga kattbok som är helt stört skrivet. typ slö elev från grunskolan som klipper ihop lite basic fakta utan att kolla källa….
då är det en veterinär som skrivit den…. (står i boken)

Börjat ge min katt råkyckling och hon blev så glad att hon kurrade och sprang kring mina ben, brukar hon aldrig göra

Ahradia
0

Nu har han fått ett par mini portioner av detdär Hills I/D Chicken som skulle vara skonsamt men nu har han blivit rödflammig i ansiktet/runt ögonen och mun och kliar sig. Vet inte om det är fodret eller kanske kontrastvätskan men det ger jag honom inte mer! Är det inte det ena så är det f-n det andra Skrikandes
Han har ialla fall inte spytt mer idag (peppar peppar) men inte heller skitit än. Och nu är det helg. Så jag lutar mig mot er här(om ni inte redan märkt det).

Gittan
0

En lugn fredagkväll med snö utanför fönstret och en brasa i spisen innanför. Önsker er alla en trevlig fredagkväll också.

#19 Hoppas det löser sig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Eine
0

#19 låter som allergisk reaktion.

Ahradia
0

#21 Ja det är jag rätt övertygad om att det är. Tur man inte hann ge honom mer än en tesked av det fodret. Om det nu var det. Vilket jag tror.

Denna dagen har sugit musten ur mig helt så nu tänker jag faktiskt lägga mig.

Tack för att jag får babbla av mig.

God natt alla!

noir
0

#19 har sagt de många gånger överallt på forumet…. Jag avskyr Hills… Min kisse har ätiti de hela sitt 3½ åriga liv och spytt massor utan att hennes förra ägare gjort nått eller informerat mig ( vet inte när hon började spy, så det an ju vara nyligen hon började spy av fodret och därför inget gjorts. så jag anklagar inte henne)

Men redan första dagen hos mig spydde hon. Veterinären sa inte så mycket mer än att hon verkade frisk i övrigt. så jag bytte foder till james wellbeloved kalkon och hon sluta spy…

Så därför avskyr jag Hills foder! Har även bekanta som inte är nöjda med hills foder. Sen är det upp till alla andra att bilda sin egen uppfattning. Kanske är toppen för nån, vad vet jag

Ahradia
0

#23 Hills D/D duck and rice funkar skitbra till min äldsta hund när allt annat inte gått ialla fall. Så det är som med allt annat att det är individuellt.

Mona22
0

Idag har jag hjälp min mamma att flytta. vad mycket saker man har som inte syns när det är på rätt plats. Tur att man har stor bilSkrattande
Ser verkligen inte fram emot våran ev flytt.

Vi har också varit på Ikea och kollat på soffa och soffbord. Köpte en megasnygg matta igår och har fixat ny bokhylla så man måste fixa det andra med när man har möjlighetGlad.

Kommer bli så snyggt. Kollat på och nästan bestämt oss för en skinnsoffa. Den är så snygg. Ska till Nisses imorgon och kolla om de har något. Skoj att förnya lite, har ju ärv allt. Fixa egen prägel…

Enda nackdelen är att man har katter SkrattandeTungan ute
Hoppas de kan låta bli att klösa fel men man får väl räkna med att kommer göra det.

Eine
0

mona22,täck över soffan till vardags,om du väljer skinn.Du vet ju hur mina ser utTystSmå klomärken överallt på den dyra soffgruppen ..mutter mutterRynkar på näsan..Det är gulligt med kattCool.

Mona22
0

#26 jo jag vet Gråter ibland måste man förbanna sin älsklingarTungan ute

noir
0

har man katter som vägrar fatta att soffan inte är en klösmöbel kanske man ska leta efter en soffan man kan byta överdrag på^^

[Wideudde]
0

# 25 26 27 28

Min divan soffa ser ut som en ryamatta på vissa ställen - men visst, dom är ju underbara och ser så söta ut när dom tittar oförstående efter man frustrerat klipper bort trådarna.

noir
0

för vissa hjälper det att placera ut fler klöspelare, stora som små i närheten av t.ex soffan :)

[Wideudde]
0

# 30 och jag har två och inte har det hjälpt ;)

För övrigt borde vi ses, du bor i eskilstuna och jag bor i eskilstuna och jag behöver ev fodervärd i framtiden :)

noir
0

#31 attans! nää min tös har inte fått nån ställning än… men har en lite pelare som hon använder flitit… och på nätterna har hon komit på att ingen säger till när hon använder sig av soffan… *morr*

låter spännande! :D