Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 770 ggr
Tezan
0

Min blivande

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, ska bli första gångs ägare av cprnish och har valt en röd hane:) Jag har oxå hund å hoppas att d ska gå bra, hunden har växt upp med katt..

Vad tycker ni om killen?? Hade velat ställa ut för skojs skull:)

Tezan
0

han e 8 veckor på bilden…

MonicaLagerquist
0

Söt lillkille.Klart att du ska testa att ställa ut honom.

Vad heter han på söndagarna?

Stolt ägare till tre La permer

Tezan
0

Jag har inte hittat på nå namn ännu, namntorka…Skäms

MonicaLagerquist
0

Söndagsnamn=namnet i stamtavlan.

Stolt ägare till tre La permer

Moth-79
0

Är inte alls insatt i utställningar, men jag tycker att han ser mycket pussvänlig ut iaf Kyss

Tezan
0

haha okej, d hade ja aldrig hört..Han är inte från kennel. d är en privat som fött upp, en vän till mig men han har stamtavla med fina föräldrar som ja träffat…Dome  supergoa å fina å friska:)

Eine
0

#6 En kull så är man uppfödare.Men du menar kanske att hon inte hunnit skaffat stamnamn ännu?Vad heter föräldrarna då?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tezan
0

ja vet inte om hon ska ha nå stam namn:) eller ta nå fler kullar, d frågade ja inte, tyckte hon sa att om man tar fler än en eller två så måste man registrera sig som uppfödare.

[Silkwaves]
0

Katten är en riktig sötsak så grattis till honom! Men precis som flera skrivit: Man är lika mycket uppfödare när man tar sin första kull som de efterkommande, med eller utan stamnamn. Lika mycket ansvar.

Det som är viktigt för dig är att se till att att h*n är medlem i en kattklubb så att h*n kan registrera kattungarna , dvs så att kattungarna verkligen får en stamtavla. Annars är kattungarna huskatter och inget annat. Fast du skriver ju att han har stamtavla så det verkar ju vara OK.

Lycka till med den söte rödingen.

Eine
0

#8 vet du vad föräldrarna till din kille heter?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tezan
0

Jo dom har båda stamtavla(mamman å pappan) och kattungarna ska reggas i sverak mm så allt kommer vara klart, annars hade jag inte köpt en från henne….Ja d är ju sant men d ja menare är att hon inte har ett kennel namn…

Mamman är från magic Paws å pappan från krullisarnas…

Tezan
0

ska bli så spännande för ja har inte ägt rex tidigare men min hund blir nog glad han älskar katter..Min gamla blev svårt nursjuk å ja fick ta bort honom:(

Vill gärna ställa ut honom så ja hoppas att han kommer passa för d å tycke d är kul :) han har ett mys temperament, hur go å snäll som helst..