Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1181 ggr
MonicaLagerquist
0

God Morgon sista november

Skönt nu är snart november över för denna gång.

Hat lika ont i mitt stackars öga idag så jag borde väl åka in till sjukhuset men det har jag inte det minsta lust med.

Med tanke på att Cissi är på dag 57 så borde jag försöka fixa ögat för snart så måste jag ju hålla mig hemma på heltid.

Stolt ägare till tre La permer

Salmissra
0

God morgon!

Idag är det Junos kastrering på schemat!

Är lite smått nervös faktiskt då det var 7 år sedan jag var med och kastrerade en honkatt sist.

Ha en bra dag allihopa!

MonicaLagerquist
0

Lycka till idag.

Hutter hutter.Har just varit ute en sväng.Eva min granne vars katter jag brukar vakta ringde och var orolig.Hennes utekatt gick ut i morse och han kom inte in innan hon for till jobbet så hon la sin nyckel i vår brevlåda och nu ringde hon och ville att jag skulle ut och kika efter katten .Men ingen Simba syntes till.Men jag håller väl koll under dagen.Han har en kallveranda där det finns mat vatten och en varm bädd att krypa in i men helst skulle ju eva se att han fick komma in i stugvärmen.Själv kommer hon hem från jobbet vid 189-tiden ikväll.Vi har runt minus 13 grader.

nakenkatt
0

Åh vad spännande är hon redan på dag 57 ja du borde nog åka med ögat kanske.Här i kumla är det också ca 13 minus.Nova tar nya prover idag på fm så jag sitter ju som på nålar igen.

MonicaLagerquist
0

Hoppas att det går bra med provtagningen och att ni kan få ett besked om vad som felas lilltösen

Nu hra jag varit över till grannen och nu kom Simba springades så nu slipper han frysa idag.

noir
0

woohoo vågar nog säga att jag känner mig frisk… det var falsk alarm i söndags, fick ju nån typ av magsjuka/matförgiftning (jag vet inte) i lördags så i söndags skutta jag ut och leta julklappar och hade mig, jätte bra måde jag, tänkte att lite konstig kan man ju känna sig efter man spytt som en räv 4 gånger och tömt kroppen på precis allt men på kvällen fick jag igen! och igår var jag helt svimmfärdig och matt och en mage som gjorde fruktansvärt ont. men idag känner jag mig bättre än vanligt och har ätit en bra brunch med bara nyttigheter. Nu är jag frisk påriktigt!……hoppas jag!

Jag och zaffie ska bara mysa i tjocka täcken och kuddar idag… :)

nakenkatt
0

Å vad mysigt ni ska ha tänk om jag finge göra det samma nej jobbet väntar kl15 så det blir inget med det.Ha det så skönt under täcket.

nakenkatt
0

har fått besked att novas prover sjunkit igen,de vill ge henne lite tid och se om hon kan producera egna blodkroppar.Svaret på ryggmärgsprovet var ej helt klart men visar att hon har ett mycket dåligt immunförsvar.

Eine
0

God dag.

Har helt glömt denna tråd idag,som är som en dagbok.

TS Åk in på akuten annars,du måste ju kunna få vara smärtfri!!

#1 Synd att du inte tog en kull på henne,det kunde hon varit värd.

#5 vadå,bor du i ÖstersundFlört

#7 Så fint med ngt positivt,du ska se att man får rätsida på vad som fattas henne.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Salmissra
0

#8 Nä, hennes hälsa är tyvärr inte tillräckligt god för att avla på anser jag, så då har hon det bäst som kastrat.

AlexH
0

goddag!

Idag Äntligen har nycklar och papper och betalning till oss för lägenheten avklarats.. nu är lägenheten ur vägen och bara radhuset att fundera på :)

Nytt boende och ett trevligare liv för oss och barnen hoppas vi på.. Katterna hämtade jag hem igårkväll och de har haft rusnings tok upp och ner för trappan hela natten :) de tycker alla att huset var stor förbättring mot förra boendet. Och den lilla tomten på baksidan är perfekt vi kommer kunna bygga en ca 4 kvm stor rastgård som kommer vara hopsatt med det stora uppvärmda förrådet på baksidan, så då skall det fixas kattlucka in och hyllor där samt utegård med hyllor och annat så katterna har eget mys i vår/sommar :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

noir
0

#8 Näää jag bor ikke i östersund! Men jag skämta och sa att min smbos kompis måste tagit med sig smittan till mig (han hälsa på sin familj där för en vecka sen) Vi tror att det var dålig kebab, en som inte åt så mycket kebab han fick ont i magen men inte mer än så och en kattunge vi passa, hon hitta ju kartongen och mummsa i sig en del och hon blev jätte dålig i magen och hennes kattfis vär det äckligaste jag någonsin känt lukten av… så jag tippar på dålig kebab :D

Eine
0

#11Skrattandejag bara skojade,jag vet att du inte bor uppöver.

#9 Synd att hon är sjuk/sjuklig,men du får skaffa dig en ny kisse sedan,som är frisk och sund och har bra mammalinjer!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Salmissra
0

#12 Ja, vi får väll se. Just nu vill jag bara kunna njuta av mina härliga kastrater! Det har vart ett tufft år.

Leffe
0

I dag har jag inte varit utanför dörren. Huttrar bara jag tittar ut genom fönstret. I kväll blir det en "lugn" hockeytittarkväll på teve.

Sköt om er

Avots
0

Har tillbringat dagen på tåget… SJ och vinter är ingen bra kombination. Min helgresa ToR Göteborg tog  över 4 timmar mer tid än vad jag räknat med och jag passerade helt andra orter än vad jag tänkt. Men jag kom ju dit jag skulle och hem igen i sinom tid så jag skall väl inte klaga allt för mycket och håller SJs resgaranti vad de lovar så får jag en ny resa.. fast den gör jag nog då vintern är över…

Katterna är i alla fall glada nu för kaminen värmer skönt.

Ha en trevlig kväll.