God morgon 2007-03-18
Jösses, är jag den enda uppe på morgonen?? Hallååå!! Var det många som blev sjuka av kexen igår eller ….?! *skrattar*
Här har det trängts i sängen i natt och jag har värk i nacken, ska ner och fixa frukost till barnen och gå ut med hunden, hon tog sovmorgon … det är -5 grader ute! *stön* Har redan dragit igång tumlaren till Phoebes förtjusning (varmt och gott på golvet) och hon har hjälpt mig att författa lite inlägg/svar oxå. Försökte scrappa igårkväll men det gick inte …. ;)
Ikväll/i natt kommer maken hem och jag längtar! Hoppas han har med sig lite saker från Kairo oxå, jag vet att han köpt en flaska Laphroaig Quarter Cask åt mig, har inte provat den faktiskt men Laphroaig älskar jag!!!!!! Så idag ska jag vika tvätt och fortsätta tvätta .. kul va?? ;)
Ha en underbar dag och kram till er alla!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Godmorgon!
Det Snör ute
hade hoppats jag vi skulle slippa, men nej.
Skal fortsätta med att packa ner vårt hem, svårmor kommer med fler flyttlådor i dag, skönt med lite hjälp när man inte har bil.
Ha en underbar dag alla
God morgon. I dag mår jag perfekt. Och nästa fredag fyller syrran 50. Och jag som inte äter kex längre. Här regnar det. En riktig vår! Ha det bra nu i snö, regn, sol eller vad det nu är för väder.
God morgon.Cherish får din äkta hälft plats i sängen den kommande natten tro. Smirik bär inte för tungt och halka inte i snön
. Eva skönt att du slutat med kex, men tror att du börjar igen på fredagkväll. Själv ska jag till Djurghjälpens öppna hus och sedan blir det teve för hela slanten - avgörande match mellan Modo och Timrå i hockeyns kvartsfinal. Heja Timrå! Sköt er nu.
God förmiddag. Ja idag blir det tevespel med barnen. Tusan för regn.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God förmiddag! Det regnar här också, fy vad tråkigt… Vi som hade bestämt att vi skulle ut och spela golf idag, men det blev ju inget. Grabben är jättesur…. Hoppas verkligen att det klarnar upp fram på eftermiddagen så vi kan ut en sväng ändå.
Ja sen är det ju (som Leffe sa) avgörande match mellan Timrå och MoDo och jag håller på MoDo! :-)
Ha en bra dag!

God morgon ! Här regnar det för fullt, trist, tur att jag sparade dammsugningen till idag och prioriterade Alfs vårpromenad och påskfotografering igår (i endast storm) samt allmän skön slappning och bokläsning.
Nu god frukost med starkt kaffe, det är det starkaste jag inmundigar, ty jag äter inte kex, blir för sjuk nu för tiden så jag jag precis som Eva slutat.

Ha en jättebra dag !

Här snöar det, jättetrist! Jag och min bästa vän hade planerat att gå ut med katterna i koppel idag om vädret blev fint. Oj vad fint det blev… Vi får promenera katterna en annan dag istället.
Vaknade imorse och kände mig jätteskum. Riktigt olustig och något kändes helt galet. Kollade katterna, kollade lägenheten, kollade sambon, allt var lugnt och fridfullt och ändå kunde jag inte skaka av mig känslan. Ringde hem och pratade med mamma, under samtalet smäller det till, telefonen dör. Ringer på mobilen, lustigt sa mamma, bara en smäll och sedan inget mer. Minuter senare kommer två brandbilar i full kareta och kör förbi utanför föräldrarnas hus och fortsätter ner i kvarteret och det luktar bränd plast. Troligen en explosion av något slag får jag reda på sen. Konstigt vad man kan ha antennerna ute ibland, mamma och pappa bor ju 30 mil härifrån.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#7 Usch vad obehagligt, hoppas att det inte var något allvarligt?

#8 Har inte hört något mer, så jag tror inte det var något riktigt allvarligt. Men otäckt när det händer nära sådär. Eller nära förresten, nära folk man känner kanske man ska säga.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

God morgon!
För 10 minuter sedan tänkte jag håna er som har dåligt väder och skriva att här är himlen blå och solen skiner minsann! Men för två minuter sedan small det bara till ute (som en åsknall) och plötsligt började det blåsa, hagla och snöa! Vilken storm!! Och vilken tur att jag inte hann gå ut på långpromenad som jag hade tänkt!
Kan ligga kvar i sängen en stund till. Sambon ligger livlös brevid. Blev nog för mycket ost och kex för hans del inatt. Vi kom hem 4:30, men jag var duktig och drack bara vatten redan efter middagen igår! Och tack vare det så mår jag som en prinsessa nu! Pigg och glad!
Ja, vi får väl sitta och tycka synd om varandra idag, då… Verkar ju som att alla har dåligt väder nu. Attans! Jag som var så skadeglad när jag började läsa här! 
#9 Visst är det olustigt, ibland kan man bara känna på sig att något otäckt ska hända… *burr*…
#10 Läste i Aftonbladet att det skulle dra in en storm, det är nog den som kom in över er nu då kanske?

#11 Förmodligen, ja… Nu har det lugnat ner sig lite, men jag som hade sett fram emot en härlig dag ute! Min sambo och jag hade bestämt att vi skulle åka in till ett café i Trädgårdsföreningen (en fin park mitt i Gbg) och äta scones-buffé till frukost, men nu är vi inte lika sugna längre…
#9 Ja, sånt är inte kul… Jag brukar också "känna" när nåt händer. Förra julen var jag på Nya Zeeland och reste runt. En natt drömde jag en otäck dröm om min moster. Hon höll på att sjunka ner i en sjö, och sträckte upp sin hand för att jag skulle rädda henne. Precis när jag skulle ta hennes hand så drog hon den till sig, sjönk ner under vattnet och försvann. Jag fick känslan av att hon mådde väldigt dåligt. Som ett tyst rop på hjälp. Jag ringde hem och frågade min mamma hur det var med min moster, och det visade sig att hennes äktenskap hade kraschat, och hon mådde riktigt dåligt. Usch, vad läskigt!
Hoppas verkligen det inte var nåt allvarligt i dina föräldrars kvarter!

God eftermiddag, har slöat hela förmiddagen. Tittade ut och ser regn, fy.Hade tänkt ta ut katterna på deras första promenad, men solen kommer förhoppningsvis tillbaka snart. Det får bli städning ístället. Inget roligt men skönt när det är klart.

#10 Häärligt att det finns en till sju-sovare här.
# 7 Visst är det både lustigt och lite otäckt vad man kan känna på sig av att nåt hänt eller ska hända. Svårt veta om det är nån slags intuition eller om det går att förklara vetenskapligt.
Städa skulle jag också idag, sambon är snart hemma. Vad har jag gjort, jo varit inne på iFocus, betalat räkningar, varit inne på iFocus igen. Letat efter bästa pris på kompostnät. Inte hittat nåt pris överhuvudtaget. Vi har vidje inhägnad balkong, men häromdagen kastade sig Alma nästan över, så nu vill JAG sätta på tak. Har ju som bekant en snickare till sambo, det är som med bilmekar, INGET blir gjort hemma.
Nu ropar dammsugaren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#0 lite sjuk av kexen idag *gäsp*
har varit hos svärmor och ätit vofflor och slöat och gosat med katterna..
Nä, nu är det dags för mig att dra mig tillbaka! Tack för en härlig dag med jättetrevliga och intressanta diskussioner, precis som vanligt!
En stor kram vill jag ge er alla glada, goa medlemmar som gör denna sajten till vad den är! *KRAM*
Nattis! /Lullan1
Ska också gå och lägga mig. Tidig morgon.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld