naken katt?
Jag har fått ta hand om min systers cornish rex Edwin, Men han tappar väldigt mycket hår och just nu så börjar han se ut som en nakenkatt.
Han äter normalt ( om inte för mycket ibland, har börjat för några månader sedan med att ge honom mat ibland för annars äter han tills han spyr… )
han är kastrat, och är fullt frisk annars.
men han har ryggslutet och svansbörjan rätt kal , ska jag smörja in honom med något?
En annan fråga också, finns det nåt sätt att kunna få katten att lära sig att tvätta sig i rumpan? ^^; min syster sa att han iafl förr var för tjock för att tvätta sig om gumpen, men nu är han nära normalvikt så det borde inte vara nåt problem. Lite jobbigt att greppa tag i honom och torka katt rumpa ibland ._.
Vår kastrerade hona brukar bli tunnhårig på ryggen på vintern. Det är precis som om hon skulle byta till vinterpäls, men det kommer ingen vinterpäls så den hon har blir gles. Hon är inte hårlös eller så, men tunnhårig. Kolla hur hans päls blir när våren kommer. Förmodligen blir den kraftigare då.
Fråga din syster hur han brukar se ut på vintrarna. Naturligtvis måste man också utesluta parasiter och dyl.
Lycka till
-- Eternity is a very long time --
Det är inte ovanligt. Kan bero på många olika saker. Kanske kan vara värt att testa att byta foder?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
jag tänkte så också i början, men jag tycker ju att han borde få sin vinterpäls nu? har ju varit vinter en stund här i norr :)
Ja , det kan jag iofs. men anledningen att han flyttade till mig var att han blev stressad/mobbad av hennes andra katter så Edwin fick flytta till mig. Ibörjan hade han lite hår men då när han var hos mig och trivdes bättre så fick han mer päls.
mytwiggs: Jag har just bytt foder till ett dyrare märke från djuraffärem. Iams.
En av mina missar har börjat håra som jag vet inte vad senaste veckan, får sitta och rolla katten mellan varven för att inte behöva dammsuga upp allt varje dag (mycket uppskattat förövrigt, spinner och har sig när jag står där med klädrollen och klappar med den) antar att den har fått för sig, just som ni säger, att den ska byta till vinterpäls, fastän hon inte har någon sådan.