Katter och julfirande
Så här när det börjar närma sig jul och julpynt nojjar jag mig lite över hur det går ihop med katter.
Hur gör ni? Har ni julgranen fastsurrad, lock på glögggrytan och batteridrivna adventsljus eller fungerar det att ha jul med katter?
Berätta gärna om vad era katter gör för julbus. 
vi har haft gran utan problem.. vet dock inte hur min yngsta klätterapa kommer göra.. vi brukar fästa med ett säkerhets band i väggen - helst ha granen i en hörna….. men nu flyttar vi nästa vecka så vet ej idag vart vi kommer kunna ha granen :)

Sen ett par år tillbaka har vi vår gran ute på glasverandan eftersom att jag utvecklat allergi mot gran.Men tidigare har vi utan större problem haft gran inne.Inga glaskulor och vi skippade glittret.
Vi har inga avdventsstakar utan satsar på hängade stjärnor isället.
Julblommorna består till största delen av sidenblommor då jag även känner av hyacinter.
Stolt ägare till tre La permer
Liten plastgran(synd att döda en gran för att bara slänga ut den sedan,och jag slipper kåda i pälsen på ungarna..)plastkulor, halmprydnader,inget glitter.Har köpt en ny elljusstake och provar om årets vildingar kan strunta i den
.Hyacinter ska jag nog ha,och dessutom sätta dem högt
.För även om katterna inte har ätit på dem ,så välter de ner dem på golvet gång på gång
.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
I år blir det ingen julgran utan föhoppningsvis snorklande i varmt vatten i stället.
I vanliga fall njuter vi av julgran och hyacinter och julprydnader av alla de slag. Glaskulorna hänger vi längst upp i granen ( de som fortfarande är hela…) och glittret har vi slutat med. våra julprydnader är kattvänliga och kissarna gillar att busa runt med en tomte eller två i munnen. Granen brukar få stå i fred förutom de kulor och mojänger som hänger längst ned… där får vi ha sånt som är speciellt kattvänligt. Något röj och klättrande i granen har vi aldrig råkat ut för. Tror mina kissar tycker att den är lite stickig.
Mao julen har aldrig varit ett problem med katterna - bara kul . Fast lite förnuft är ju bra att ha så att kissarna inte skadar sig.

Här hemma har vi plastgran.Katterna brukar vara med när vi klär granen med glitter och julkulor.De tycker att det är mycket intressant
men sedan så brukar de inte röra granen.Jag har granen i ett hörn.
I år så blir granen uppe på övervåningen då det snart kommer kattungar till världen.
Däremot så har jag inte så många adventsljusstakar då katterna har ner dem gång på gång
då de vill sitta i fönsterna.Har hängande julstjärnor och hjärtan i stället.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Här hemma har vi plastgran.Katterna brukar vara med när vi klär granen med glitter och julkulor.De tycker att det är mycket intressant
men sedan så brukar de inte röra granen.Jag har granen i ett hörn.
I år så blir granen uppe på övervåningen då det snart kommer kattungar till världen.
Däremot så har jag inte så många adventsljusstakar då katterna har ner dem gång på gång
då de vill sitta i fönsterna.Har hängande julstjärnor och hjärtan i stället.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex