Nu startar kattkampanjen
Den kommande helgen 16-18 mars går startskottet för Djurskyddets Rikstäckande katt-kampanj. Då kommer det att ske en mängd aktiviteter ute i de lokala djurskyddsföreningarna.
Lär mera här: Katthelg start på Djurskyddets kampanj
Här är länken till kampanjsajten: www.kattkampanj.djurskyddet.se
//[Lena](javascript:void top.ShowProfile('Lena') "javascript:void top.ShowProfile('Lena')")
Vad bra!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jätteskoj!

De stod i köpcentret Nordstan här i Göteborg idag! Hade tyvärr inte tid att gå dit då jag jobbade…
Men det såg ut som att de hade en del att göra!
Jag jobbade med detta själv idag, stod i vårat köpcenter och samlade in pengar och namnunderskrifter, det gick jättebra, träffade mestadels trevliga människor och massor med folk skrev på! Älsakde katter märker man, var vår slogan.
fick nog lite nya medlemmar med, jättekul, det behöver vårat katthem verkligen!
#4 En stor eloge till dig Anna!

Håller med Lullan STOR ELOGE. Ja till alla som jobbar för djur och deras rättighet till ett bra liv !!!!!!
Läste precis i morgontidningen att representanter från Djurskyddet skulle stå nere på Östercentrum i dag och i morgon! Måste ner dit och sponsra lite!
Det är jättekul att det uppmärksammas i lokalpressen, jag blir jätteglad!

Hoppas att det snart kommer en lag som säger att alla katter ska registreras.
Med anledning av kampanjen har katter av alla de slag uppmärksammats i lokalpressen på Gotland, vilket är jättebra!
Här kan ni läsa om Gotlands förmodligen äldsta katt som heter Shabóen och är ca 21 år gammal!
Det här gick också att läsa i lördagens morgontidning!
Hoppas folk får upp ögonen att katten är ett levande HUSDJUR.