Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 719 ggr
Heaven1
0

Konstig fråga kanske

Men jag undrar ändå.. Nu marsade Snurran för en vecka sedan..Marsning över och klar men så i söndags kom min nya hona hit och hon marsade för fullt och gör så i skrivandets stund.. Då börjar Snurran uppvisa marsbeteende igen.. Kan en hona verkligen marsa så tätt inpå som en vecka? Har hon aldrig gjort förrut utan hon har hållit ca en månad mellan löp.. Kan hon verkligen bli triggad att marsa så tätt p.g.a av att annan hona marsar? Hoppas någon förstår frågan..

Isåfall måste Snurr vara väldigt lättpåverkadObestämdSkrattande

Xenomorphs
0

Om det finns en grupp med fertila honor så kan det ibland vara så att det bara är den dominanta honan som man märker att hon löper. De andra får liksom löpa lite i smyg….

Det kan vara det här som Snurran råkat ut för. Hon är den dominanta eftersom den andra honan är ny. Hon hade visserligen löpt men eftersom det dök upp en konkurrent på arenan, som dessutom har mage att löpa Förvånad, så blir det så att hon går i löp igen.

Det finns inget medicinskt eller fysiskt hinder för en katt att gå och smålöpa hela tiden. Det där är väldigt olika från individ till individ. Några löper ett par gånger om året, andra löper varannan vecka.

Hon skall inte vara ledsen att hon är lättpåverkad, det är vi alla lite då och då FlörtSkrattande.

-- Eternity is a very long time --

Heaven1
0

Men nu är det så klurigt att jag ska inte para snurr förrän efter jul..

Kan jag sätta henne på piller nu fast hon marsar igen.. Jag vill inte att det händer en olycka med nya killen.. Inte för att det skulle vara jordens undergång men hon har en annan kille som väntar..

Hur ser ni på att bryta löp med p-piller?

MonicaLagerquist
0

Jag undviker att bryta löp med piller.Sen skulle jag inte våga ha honkatter ihop med fertilahankatter oavsett om de går på piller eller ej om det inte är meningen att de ska paras.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Bättre att stänga en dörr emellan om hon löper.Livmodern kan förtjockas om man bryter löp,och då blir hon i värsta fall inte dräktig sedan.Kanske inte efter ett enda brutet löp.men varför chansa.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Heaven1
0

Snurr har fått rumsarrest och jag börjar med piller när hon slutat marsa..

MyTwiggs
0

Zoopan har också löpt med en veckas mellanrum en gång. Det verkar kunna bli så.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Wideudde]
0

Haha Stackare, löper dom bägge två nu?

Heaven1
0

Japp, Ska fundera hur jag ska göra.. Det är ju kanske dumt att inte använda honom ändå.. Har man köpt en kille ska han ju användas.. Sen vet jag ju inte hur länge han kan vara fertil..

Det är ju bara det att då blir det vitfläck och jag skulle ju vilja ha solida med snurr då hon är min enda solida katt jag har.. Men å andra sidan kan man ju para med solid kille i framtiden.. Haha, villka lyxproblem jag harObestämd