Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 948 ggr
MonicaLagerquist
0

God Morgon tisdag

Inte vet jag vad man ska med en  dassig tisdag till men något får man väl hitta på för att förgylla den.Cissi går in i vecka sju så snart hoppas jag kunna känna sparkar från den eller de som finns där inne.Tror inte att det är mer än en eller två kottar där inne.

Ha en bra dag.

Håll er inne i värmen och vänta ut våren

Stolt ägare till tre La permer

noir
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haft en morgon full av katt bus!
zaffie började med att strax innan 8 gå in i sovrummet och jama/skrika mig i ansiktet så jag vakna, då gick jag upp och gav henne frukost. sen fick hon spel!

Jag går och lägger mig och hör hur hon springer fram och tillbaka i sin tunnel som prasslar och slår på bollarna som finns innuti. Sen lagom när man somnnar om hör man nått som rammlar ner fråm vardagsrumms bordet, så jag slår upp ett öga och ser en katt med en tyg råtta i munnen som står på bakbenen och viftar ner små saker från vardagsrumms bordet!
Hon upptäcker att jag tittar på henne och springer in i sovrummet igen och där kör hon dans uppvisning med råtta.
Sen var det dags för mys i sängen (trodde jag) nej självklart inte! Hon börjar "gräva i sängen", kröp in i sin grävda grotta och viftar med tassarna på mina tår….! Sen blev det maraton i hela lägenheten och in och ut i tunneln….. nu äntligen sover hon igen… Många skratt denna morgon, så det tackar jag för….

bifogar en bild på damen…. tror hon säger "kyss min tass, tack…"

RainesX
0

Hehe underbar morgon ju ^^

noir
0

Haha jaa, tror hon rensa bordet för att komma åt sin älskade laserpekare vi leker med ibland på kvällarna ;)

Nu har hon krypit in i MIN mysfilt som hon tror hon äger *morr* haha
så jag sitter och fryser och kikar på tv och hon kurrar i MIN mysfilt och ser nöjd ut…

men jag antar att allt är som det ska med andra ord Flört

sen en fråga, ni med cornishar. Hur ser kissarnas morrhår ut?
Zaffie hade jätte korst stubb när hon kom till oss, såg otroligt kul ut
nu när vi bytt foder och hon slutat spy så har hennes morrhår växt ut och små krullat sig….
är det bara ett sammanträffande eller kan det vara ett samband med hennes foder, kräkningar och morrhåren?

Mona22
0

#3 kom hon som bebis så har nog mamman bitit av morrhåren.

Här är man ledig allafall. jättetråkigt att sitta hemma, finns ju inget att göraObestämd

noir
0

Nää hon är en omplacering så hon var exakt 3½ år när hon kom till oss…

Bifogar en bild på henns morhårs stubb som den va när hon kom till oss
Men nu har de flesta växt ut och är rätt långa! :)

Mona22
0

#5 aha. våran skogis biter gärna av håren från våran Tyra så det kanske var någon av katterna hon bodde med innan som gjorde det.Glad

noir
0

nää den katt hon bodde med oplacera dom långt innan vi hämta henne… därför som jag är lite fundersam om det kan ha med hennes kost, innan hon kom hit åt hon bara ett och samma torrfoder som jag förstått det och hon spydde en hel del, nu när vi bytt foder så har hon slutat spy och verkar gladare då hon verkade skämas varje gång hon spytt. Obestämd

Eine
0

Rexar har sköra morrhår,Ju krulligare päls desto oftare bara stubb till morrhår.Det är inget konstig eller farligt.Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
0

Ah det har jag förstått. Hoppas hon får behålla sina långa krull strån ett tag nu då :*

Ahradia
0

God eftermiddag!

Grått, kallt, blåsigt. Skönt att man har kamin. Det är något speciellt med levande värme.

Bjuder på lite pälsbild idag, även om det är dålig mobilkvalité.

Ta hand om er därute!

Witches don't get mad, they get even.

Avots
0

god eftermiddag!

Hemma igen efter ett par dagar i Stockholm. I morse åkta jag från ett lite grå regningt Stockholm och nu är jag hemma i ett vackert vitpudrat Dalarna med rimfrost i träden, snö på marken och en röd solnedgång.

För att inte tala om mattesjuka katter, framför allt en liten Vilde som håller på att friserar mig just nu. Han är "lite" hårdhänt i bland….. Jag riskerar att få hål i öronen igen…

MonicaLagerquist
0

Nu vet jag vad det blev av den här tisdagen.det blev en sydag.tre stycken sovpåsar storlek XL har blivit sydda

AlexH
0

jag jobbar hemma idag och imorgon.. min äldsta faraohund Saga är riktigt dålig i magen, det bara rinner ur henne, så nu går hon på svält med bara canikur, under övervakning och vätse ersättning.. får jag nte kontroll på henes mage, så blir det sjukhuset.. misstänker attkanske hon har tumörer på tarmarna..  hon har en hel del tumörer sedan tidigare på båda sina juver rader och vid sidan om midjan..och om det blir bekräftat… då får hon somna in…. det gör ont i mig… hon har funnits hos mig i10år!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MonicaLagerquist
0

#!3 Lider med dig.Hoppas att ni får ordning på hennes mage.