Ny vecka
Ny vecka - nya avsnitt av Hitta hem TV4 19.30
Just det! Tack för påminnelsen, jag hade helt glömt bort!

En timme kvar! Jag hade tänkt gå ut på promenad, men då kommer jag säkert missa det!
Missade i går
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Gud vad jag tyckte om den röd-vita katten som hoppade från Ölandsbron!

Men den fick ett vackert namn, katten från Ölandsbron. Engla heter hon idag. Världens vackraste namn, enligt mig! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag såg programet idag. Måste säga att det är lite för mycket upprepningar hela tiden. De visar samma sak flera gånger, ungefär som de gör i amerikanska program för att dryga ut tiden…
Men det är ju tur att det är så söta katter och hundar att titta på! Synd bara att människor beter sig så illa!!
Missade dagens program, var ju på färganalys!

Gick det bra på färganalysen, Lullan?!
#9 Jo, det var jättekul! Men jag kom hem sent och jag har fått en hel del att fundera på!
Måste se programmet ikväll, tycker att det är bra!

#11 Ta inte färganalysen på för stort allvara bara! Sin egen känsla är oftast den bästa analysen. Man känner när man får på sig någon färg som passar eller inte passar. Men det är ju klart att de färger som de tar fram till dig kanske är de som "smälter in" på dig bäst, men det betyder inte att du inte kan vara lika fin i nån annan färg! Tänkte bara säga det… 
Jag missade ju programmet idag… Stod i köket med sambon och lagade lax med avokado- och bulgursallad och palsternacksås! Riktigt gott!!
Handlade ju mest om hundarna. Är dessa omhändertagna hundar me rvärda än t ex katterna som omhändertogs i Järfälla!?

#13 Misstänkte att det inte skulle hända så mycket i ett avsnitt… Man kanske kan kolla på vartannat!
jag var på möte med katthemmet så jag missade..
Tänk att det är ett avsnitt i kväll också. Sista för denna vecka

Nu ska jag ställa klockan så jag inte missar det idag IGEN!!

Japp och idag såg jag det också faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tycker att det är spännande och intressant, men de hade gärna fått visa mer katter!
Tyvärr visar de inte så mycket av vilket helvete katter haft, däremot hur lätt det är att omplacera dem

#20: Vilket är lååångt ifrån sanningen faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Missade i kväll också.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hundar, hundar, katter, hundar
Har alldeles missat detta *skäms* och unddrar om det är program som går varje kväll under veckorna …?? Får nog spana i TV-tablån och försöka se när nästa avsnitt går ….
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Mån-tor 19.30 tv4 En vecka kvar

I Metro såg jag en jättestor annons från Djurskyddet om kampanjen för att registrera och märka alla katter. Jättebra tycker jag och det är verkligen bra att de kör detta samtidigt så det får större uppmärksamhet. Gå in och skriv på!