Pris på omplaceringskatter?
Jag har en ensam cornish rex-pojke här hemma och jag funderar på att skaffa honom ett sällskap så småningom, då jag troligen kommer spendera mer timmar hemifrån. Saken är det att jag är en student och därav inte har så mycket pengar. Så min fråga är hur vilket pris en omplaceringskatt ungefärligt ligger på så att jag sätta upp en spar-plan för ett framtida kattköp? Jag vet att priset troligen varierar mycket men skulle gärna vilja ha ett hum om hur mycket pengar jag bör samla ihop. :)

Allt från 500 upp till 4000 eller mer.Det går ju inte att säga en omlaceringskatt kan ju vara fyra månader eller 11 år.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Instämmer.Man kan få en jättefin kastrerad 2-3 år gammal katt för 500-1000 kr.Men det är väldigt olika.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag har en omplacering hemma, summan var mest symbolisk men betalade även kastrering i samma veva, så allt som allt gick det på ca 3000
#3 Visst fick du resa långt också? Det räknar du väl in?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
# 4 nej :) jag behövde inte resa, blev sjuk i samma veva och sedan blev Sandra som hade kissen sjuk, så katten fick åka med hennes moster/faster, så jag tog bilen till arlanda och mötte öpp henne, dock fick jag betala frakten på katten i själva flyget, men det är ju sånt man får räkna med om man vill hämta katt i umeå :)

Tack så mycket för svaren! :)