Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: hälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1278 ggr
Ulricah
0

Hjälp, min katt vill inte äta

Min katt Pixie har gått från en glad matfrisk kisse till fullständig matvägrare på bara ett par dagar.

Hon var tunn redan från början men nu början hon se mager ut.

Är det normalt att de tappar så mycket vikt att det syns på bara 3 dagar bara genom att inte äta eller är det sjukdom?

Hon är hungrig, när jag gör iordning mat kommer hon som vanligt men så fort hon ser maten vänder hon på klacken. Jag har lyckat truga i henne lite leverpastej och några torrbitar bara.

Igår tyckte jag att hon luktade konstigt där hon slickade sig men pälsen luktar ok och saliven i munnen, så jag vet inte vad det var.

Hon är helt klart hängigare men får ett lekryck då och då i alla fall.

Hon är 6 månader, är hon sjuk eller är detta ett tecken på könsmognad?

Jag vet inte om jag vågar vänta till måndag när vår vet är tillgänglig eller om jag ska ringa djursjukhuset.

Dolleminas
0

Det kan vara hormoner, men kan även vara sista tänderna som ömmar när de ska lossna.. kolla riktigt i munnen, för de brukar lukta apa vid just tandömsningen (inte alla men många),  du kan kolla  efter helgen med veterinären om du ff är orolig, om hon dock blir hängig eller dyl så måste du ringa direkt, katter blir fort uttorkade!!!!

En annan tanke som slår mig… är hon avmaskad?

Ulricah
0

#1 Nej hon är inte avmaskad, hon är ju innekatt så jag har inte tänkt på det.

Men det kan ju vara bra att kolla, tack.

Eine
0

Hon har ont någonstans.Prova att ge henne flytande om hon har ont i munnen.Fil och grädde,yoghurt,välling etc.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ulricah
0

Hon har nu ätit lite grekisk yoghurt och alldeles självmant några torrisar. Glad

Eine
0

#4 Visst blir man glad över små framsteg.Kör hårtGlad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora