Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 294 ggr
Fritz
0

Ute i solskenet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick kissarna komma ut för första gången i år och dessutom var det debutt för Majsan som aldrig har varit ute. Hon tyckte att den som kom på detta med sele skulle hon vilja snacka med. Vad onödigt!

Fritz
0

Men sen funkade det bättre…

La_Joz
0

Ja, sele är en konstig sak som de där människorna har fått för sig att katter behöver! Obekvämt att ha en rem som sitter åt runt hals och bröst!! Och inte blir man av med den hur mycket man än slänger sig och rullar runt!!

Lullan1
0

Vilka härliga vårbilder! Snart är sommaren på intåg!

Fritz
0

Snart kommer den! Vi har haft mellan 13-17 grader i Kalmar idag… :)

Låg o läste en bok i solen idag o njöt!

Lullan1
0

Åh… säg inte mer… blir så avis!

Men är våren på G i Kalmar så är den nog snart här på Gotland också, eller hur? Vi har verkligen haft några fina dagar nu!

Fritz
0

Visst borde den vara det!

Leffe
0
EvaG
0

Härligt! Och kul att se katt i sele
Smiley 3d danse lunettes.gif

Medarbetare på Vilda västern iFokus

chikan
0

Jag har faktiskt tänkt köpa ett sele och gå ut med Fuffens någon varm dag snart också. Han lär ju inte uppskatta det särskilt mycket till att börja med. Brukar det ta lång tid innan de vänjer sig?

Fritz
0

Nä, Majsan tyckte det var jättespännande. Det händer ju saker hela tiden, så det var inte så svårt.

AnneAlva
0

I Stockholm är det tydligen vår också precis som Leffe säger. Här i Uppsala låter den dröja några dagar till innan det blir sådär varmt och skönt. Sol har vi, men jag vill ha mer värme! Glad

Fick bilder från fodervärden i Stockholm i morse och det såg för härligt ut. Steve verkar tycka att det här med koppel funkar väl, huvudsaken är att man får nosa omkring ute, det är ju jättespännande!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

#11 Vilken fin vårbild!

sunsoakers
0

Våren har nu kommit till Gotland, känns skönt. Var ute på en timmes promenad på fm och det var underbart.

Fritz
0

#11 Vilken fin katt! Har du honom fertil?

cherish
0

Nääää - vilket fusk!!! Här ligger snön fortfarande även om den slaskar en del nu … jag hoppas att det blir som förra året, då var snön i princip borta på framsidan till sista mars … Njuter av era vårbilder men är djupt avundsjuk!!!

Fritz & Anne: Fina bilder på fina vårkissar!!! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

#14 Han är redan bortlovad… Ledsen Men han är en riktig snygging!

Fritz
0

#16 Tänkte till min nästa kull, men men… Han är riktigt snygg…

A-M.H
0

Sunny Härliga vårbilder. Fattar inte att det är vår här i staden (Sthlm) där jag bor. Jobbar juuuu….Är ju på operationssal hela dagarna, inga fönster ut. Vaddå vår tänkte jag när Leffe skrev vår här också Oskyldig. Hoppas det håller i sig till helgen, då ska selen på och vilda vårmissar ut.

chikan
0

vad använder ni för sele? tänkte införskaffa ett nu i dagarna. Vad ska man tänka på när man köper?

AnneAlva
0

#14 Som Lullan skrev är han redan bortlovad till de parningar han ska göra, men vi kommer att få avkommor efter honom i vinter och nästa vår om det går som det är tänkt så…

#19 När du köper en sele, tänk på att avståndet mellan halsöglan och magöglan inte är för kort bara, ibland på kattungekoppel är remmen mellan de båda öglorna alldeles för kort. Vet inte om det är så att cornishar är längre i kroppen än "vanliga" kattungar och att det är det som gör att remmen blir för kort, men det är så jag har upplevt det. Om jag var du skulle jag ta med honom till affären och mäta direkt på honom så du kan vara säker på att du får en sele som passar.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Fritz
0

#20 Där ser man. Tyckte bara att han var så snygg! Då ska jag kolla efter det då…

La_Joz
0

Min mamma skickade en bild på en slags väst som kan va intressant!

Måtten är följande:

Small: hals 10-15cm & mage 20-25,5cm

Medium: hals 15-20cm & mage 25,5-30,5cm

Large: hals 20-25,5cm & mage 30,5-35,5 cm

Lullan1
0

#22 Åh, vad bra, den måste vara mycket bekvämare att ha på sig för katten. Vart kan man köpa såna?

La_Joz
0

#23 Min mor (ingor55) praktiserar i en djurshop i Alingsås, och de beställde hem såna förra veckan. Jag har inte sett dem förut, men jag kan fråga henne vad det är för märke. Då borde man ju kunna hitta nån hemsida och kolla där vart de säljs. Kanske tom finns att köpa på Internet!

Fritz
0

Dom såg ju jättesmidiga ut!

cherish
0

La_Joz: Den selen såg toppen ut!! Ja kolla gärna vad det är för märke och vad de kostar, kanske är det nåt som nån av våra djuraffärer kan ta hem annars (om de inte går att beställa på nån webshop oxå).

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

#23 Ja, kolla om de går att beställa eller ta hem på nåt sätt är du snäll! Jag skulle också vilja ha! :-)

Anna77
0

coolt.. jag med!

La_Joz
0

Jag har precis pratat med min mor. Här är hemsidan till företaget som säljer västen. Ferplast

Jag hittar ingenstans vilka butiker i Sverige som säljer denna väst, men min kära mamma skulle höra med kvinnan i Djurshopen i Alingsås om hon kanske vet, eller om hon kan ge ett bra pris om vi är många som beställer! Jag tror att priserna är ungefär: Small 119:-, Medium 129:-, Large 139:- & XL 149:-. Om vi får ett bra pris kan vi som är intresserade gå ihop och köpa, så kan jag skicka dem via post. Kan tänka mig att portot kanske går på 22kr för en väst. Den väger nog inte så mycket. 

Vad tror ni?

Lullan1
0

JAAAA! Det var ju inte alls farligt dyrt! Frågan är bara vilken storlek man ska ha?

La_Joz
0

Jag mätte Mistie och kom fram till att Medium nog är bra. Tänkte då givetvis ta Small till Isa, men när jag mätte henne så insåg jag att det får bli Medium till henne med. Hon är nästan 15cm runt halsen, och hon lär ju inte bli mindre!

A-M.H
0

Här är en till som vill haaaaaa. Jättefina och säkert bekväma.

Lullan1
0

#31 Du kanske ska starta en ny tråd och "ta upp" beställningar? Glad

La_Joz
0

Jag tänkte göra det! Men jag kanske ska vänta tills imorn då jag vet om hon har lust att ta in en större beställning, och i så fall vad vi får för pris. Jag tror ju inte hon tackar nej till det!

Jag tänkte också att jag kan pm:a de andra kattsajternas värdar och fråga om de också är intresserade. (så jag inte sätter in en förfrågan och någon tror att jag gör reklam…).

Väntar med spänning på morgondagen!!

Fritz
0

Ska hålla stenkoll imorgon, för jag vill oxå ha några!!!!

Lullan1
0

Ok, det blir jättebra!