VARNING! För Netty kattnät.
Jag köpte ett nät förra sommaren som var utformat för att vara säkert för katter på balkongen. Efter ett år kunde jag dra fingret genom nätet och maskorna gick sönder! Visserligen var det ett billigt nät men det va riktigt starkt från första början annars hade jag ju inte använt det.
Nu har jag köpt ett textilnät som bör hålla mot både sol och kyla och inte torka sönder som plastnätet gjorde!
KÖP INTE NETTY KATTNÄT!
www.kickemcattery.se
Jag använder vanligt hönsnät på rulle och det är både billigt,nästan osynligt och håller i åratal.
Plast tröttas ut och spricker eller blir skört.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag märkte det
Tycker ändå att det är riktigt riktigt dåligt att det finns på marknaden och marknadsförs som ett säkert nät just till katter… Det här nätet jag har köpt nu kommer från www.scancord.net och har riktigt bra kvalité 
www.kickemcattery.se
Alla vill ha våra pengar.Saker håller endast en kort tid sedan är det dags att köpa nytt.Igen och igen..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ja här ska det konsumeras 
www.kickemcattery.se
Ja Varning för Netty kattnät! Exakt samma för oss, nätet nästan faller sönder. Varning också för Zoosajten där vi köpte nätet. De vill inte ta emot reklammationen av nätet. man borde stämma dem,, har håll på i över 2 månader och efter massa idiot svar så har vi fått tillbaka 500 kr av 750 som de 3 näten kostade….
Har nu monterat upp svetsnät, lika snyggt men mycket lättar att sätta upp. Det går inte sönder!!!
oh jag som funderat på ett netty…puuh tur att jag har valt att vänta till våren med att välja nät
Tack för varningen! Ska akta mig för det nätet!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hm, jag har använt nätet över 1,5 år utan problem. Det har stått ute öve vintern utan några som helst problem. Köpte mitt på Rusta tror jag.
Mina har både tuggat och klättrat i nätet. Eller nåja, försökt klättra.
Har inga som helst hål i mitt.
#5 betalade du 250:- st? näten kostar ca 40:- på Rusta……..
vilket i sig borde ha sagt att dom inte är så bra men iaf mitt när kändes JÄTTE starkt i början - jag drog och grejjade och det kändes bra, men efter ett år var det smulor.
www.kickemcattery.se
Ja det var ganska mycket nät vi behövde. 2x10m + 2st 5x3m. Nättade in en hel altan (bor 5 meter ovanför marken) Många timmars jobb *pust*
Som sagt det gäller Nettys nät. Finns fler som har haft detta problem ser jag i olika trådar.
Tror det finns mycket säkare produkter av "mjuka" kattnät men svetsnätet är helt perfekt för oss….
Ja det va en hel del nät du behövde
Tur att ni har hittat något bättre nu då..jag har köpt ett mjukt nät i lite mer tyg/nylon kvalité kan man säga..inte Nettys plast..mkt nöjd!
www.kickemcattery.se