Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 805 ggr
nakenkatt
0

god morgon 27 oktober

En vanlig onsdagsmorgon och det är mörkt och kulet som vanligt.Är på väg till mitt kära jobb.Ja ni har väl hört om den fruktansvärda händelsen inom äldrevården hos oss här i kumla,törs väl knappt säga till folk att man är undersköterska här i kommunen.Både jag och min äldsta dotter har jobbat dagtid där uppe för flera år sedan.Ja det är skandal på hög nivå att det finns såna människor. Men på det lilla lss boende jag är på har vi så mysigt,med fem underbara brukare,och jättebra personal.Ha det bra allihopa.

Trollhassel
0

#0 Ja, stackars tanter och farbröder. Hur kan man göra så?! Skrikandes Dedär tre undersköterskorna kanske inte vet om att de också ska bli gammla.

Julia är lite krasslig och jag har sovit dåligt. Om det inte skulle varit för att vi flyttar när som helst så skulle vi ta det lugnt. Nu blir det inte så. Packa det sista och börja skrubba på lägenheten.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

zoolatri
0

God morgon!

#0 Visst är det tråkigt när en hel yrkeskår får en dålig stämpel för att några på individer misssköter sig…

Idag ska jag till göteborg för att panikköpa en bok jag behöver när jag ska göra hemtentan som vi fick ut igår. Väldigt irriterande att man har alla böcker utom en enda, och den måste man såklart ha…

MonicaLagerquist
0

God Morgon

Solen skiner och jag har just diskat upp disken från igår.

Funderar på om jag törs mig ut en sväng.Mitt ena öga mår inte riktigt bra och sol och kalt väder är inte bra för onda ögon.

Vidrigt det som hänt i Kulmla.

Stolt ägare till tre La permer

noir
0

Inge roligt väder alls i v-ås rått och mulet, så en perfekt dag för att sitta inne och mysa med en varm kopp te, tända ljus och raggsockor för extra mys stämning

MyTwiggs
0

God morgon!

Jag har till slut nära på avlidit själv av antibiotikan och har fått lov att sluta innan kuren är slut. Spydde blod hela natten och det kändes som att någon snurrade runt en kniv i magen på mig, så jag ska sluta med antibiotikan och hålla tummarna för att det blir bra. Nu ska jag må bra!!!!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

nakenkatt
0

Ja jag hoppas verkligen att du har turen att få må bra.

Eine
0

God kväll.Visst är det vidrigt det som hänt i Kumla.För min del vet jag att det är bara toppen på isberget.Överallt i vårt s.k. välfärdsland händer detta varje dag.Men det är inte allt som uppdagas.Det gäller att rösta på ett parti som vill satsa på vård och äldreomsorg…fast ibland räcker inte rösterna till där heller.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora