Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1129 ggr
MonicaLagerquist
0

God Morgon söndag

Eldar och små pysslar lite.Har en lax och krabbpate´ på gräddning i ugnen hade tänkt att ha den i en smörgåstårta senare i veckan.

Katterna myser framförkakelugnen och förrutom Cissi som håller koll på fåglarna som mumsar talgbollar utanför köksfönstret.

Lyssnar på en bok under tiden. Tänk så många böcker man hinner med när man kan lyssna och jobba med annat samtidigt.Just nu går Lasermannen i mitt höger öra.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Godmorgon!

TS du skriver så trevligt och målande.Alltid lika roligt att läsa dina välformulerade inlägg.

Själv har jag skrivit ut biljett till Bryssel och till Riga,det blir mycket resa i veckan som kommer.Min väninna är i Luxor,men jag kände ingen stor längtan dit när jag räknade de nya rynkorna som ökensolen orsakade förra gången(nej då det har inte alls något med åldern att göra också..Oskyldig)I vår blir det en kultur-och badresa i stället.Bara slappa på en resa är alldeles för tråkigt och Egypten är ju näst intill oslagbart när det gäller kulturskatter så jag har blivit lite bortskämd..Men jag har mina blickar riktade åt närmare resmål än Egypten,vi får se.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

Har du varit i egypten Eine?ska åka dit i januari men vet ej så mycket om landet.Det är väl mest bad och sol man letar efter den årstiden.Men det ska verkligen bli spännande.Ja här i Kumla har vi ett litet vitt lager av snö på gräsmattan idag.Katterna myser framför kakelugnen ja rexarna menar jag,sphynxen är alltid på g med något bus. Ha en fin söndag allihop.

Eine
0

#2 Jag har varit där 5-6 gånger vid det här laget.Kryssa på Nilen var nog den roligaste biten,med fullspäckat program i land och massor av kul ombord också- Vart ska du?

[Wideudde]
0

Godmorgon! här är vi förkylda men glada. :)

Katterna spanar i fönstret efter skatorna som verkar gömt sig nu när snön faller.

MyTwiggs
0

God mitt på dagen!

Seg idag! Igår var det lördagsmys med två tjejkompisar och vi hade jättekul. Vi tittade på Greace och sjöng till låtarna. Hahahha! Klassiker, den där! Natten var inte lika rolig dessvärre men jag överlevde den och mår bra nu. Lite ångest har jag tydligen…. Obestämd

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

nakenkatt
0

jag bokade min resa på nätet,eftersom jag ej kände till något om egypten var det inte så lätt.Men vi ska till något som heter El Quseir,och bo på Flamenco beach resort,vi åker med Appolo.

Englatassens
0

Jag å sonen var till Egypten 1 vecka för 4 år sedan…. i slutet av januari å helsickefyr va d blåste å va kallt…… Obestämd vi kunde inte ens bada, varken i d kalla havet el i poolen… å vi som åkte för att dyka… Rynkar på näsanhoppas verkligen ni har bättre tur Agnetha!!

Eine
0

#7 Vill man ha värme åker man till Luxor eller Assuan och badar i pool.Röda Havet är skitkallt i jan-feb.

[Silkwaves]
0

Egypten är härligt! Har bara varit där en gång och då i November och det var SÅÅ skönt. 30 grader och lite ljummen vind och nästan lika varmt i vattnet och snorklingen var fantastisk och maten med. Tror det är lite svalare i januari men förhoppningsvis badbart ändå.

Leffe
0

Här är det förkylt och febrigt. Det gäller att se det positivt - förra gången jag hade feber fick jag åka ambulans på grund av andningsproblemen, men nu fungerar det

Sköt om er