Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 1799 ggr
Xenom
2010-10-17 20:18
0

Problem med jamning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lurkat omkring på den här sidan ett tag, men detta är första gången jag skriver något, så hej! :)

För ett par månader sedan skaffade jag mig en 3-årig cornish rex via omplacering, och allt är underbart förutom en sak. Varje gång som jag går hemifrån börjar han jama, och gör det sedan runt 5 minuter. Jag bor i en lägenhet så jag är rädd att mina grannar ska börja att klaga, eftersom jag ofta går hemifrån tidigt på morgonen. Så om ni har några tips för att få honom att sluta jama, tar jag tacksamt emot dem! :)

MonicaLagerquist
2010-10-17 20:25
0

Servera honom en portion mat när du går hemifrån.

Stolt ägare till tre La permer

Salmissra
2010-10-17 21:04
0

Hur mycket är du borta?

Han kanske längtar efter en kattkompis?

HjalmarMaria
2010-10-17 23:53
0

Jag tog en 2-årig omplacering för ett år sen och efte ett tag började hon jama. Min grannar hörde iof ingenting (jamande är inte lika genomträngande som hundskall) I alla fall köpte vi en till rex, en kattunge för några månader sen och nu jamar hon inte alls längre. Eller klart hon jamar, men inte vid dörren! :)

Xenom
2010-10-18 01:02
0

#1 Hmm, det måste jag pröva, mat går ju alltid hem! :)

#2 Jag är student så mina dagar är väldigt olika, men oftast är jag bara borta 3 timmar per dag, även om det ibland blir upp till 6 timmar. Vad jag tror för tillfället är att det inte så mycket hur länge jag är borta, utan det är precis när jag lämnar honom som är problemet, för han är lugn och fin när jag kommer hem.

Jag skulle gärna vilja skaffa en kattkompis till honom och inte blir det bättre av att se alla söta katter här ;). Tyvärr tillåter inte min ekonomi att skaffa en katt till, därför hoppas jag att hitta en annan lösning. Om det inte löser sig blir det nog dock att börja försöka att trixa fram pengar någonstans till en till katt, jag vill ju inte att han ska känna sig ensam.

Eine
2010-10-18 13:35
0

#4 Att en katt jamar lite dagtid borde inte störa dina grannar om de är normala.Har man tygtofflor på i trappan och pratar med teckenspråk ocksåFlört?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wideudde]
2010-10-18 13:55
0

Min hane hemma jamar så fort han hör att jag är vaken och inte öppnar dörren, det här med att ställa klockan på fem minuter till är helt över, för mellan dom där ringningarna så jamar katten tills man släpper in honom på morgonen. (stänger dörren på kvällen för att katterna inte ska rejsa i ansiktet på en mitt i natten) Disney jamade lite i början när man gick hemmifrån men det löste sig när hon fick kattkompis

Xenom
2010-10-18 18:40
0

#5 Vad jag vet har mina grannar inte stört sig på katten än, men det skulle vara skönt att få bukt på ovanan innan det skulle kunna bli ett problem. Jag bor i ett studenthus så det är rätt så livat i allmänhet, så jag tror inte att ett extra tillägg i oljudet skulle göra så mycket. ;) Men då han jamar väldigt högt och intensivt tidigt på morgonen i ett lyhört hus skulle jag, om jag var min granne tycka att det var lite tråkigt..

#6 Jo, stängda dörrar är inte populärt här hemma ;) Så fort man stänger toa-dörren om sig hörs det klagomål utanför, att hur vågade jag stänga honom ute från mitt liv i ens en sekund :P

Jag prövade i alla fall med att ge honom mat precis innan jag gick imorse, och han förblev tyst medan jag gick, så jag hoppas att det är ett löst problem! :D

Salmissra
2010-10-19 00:05
0

Är han kastrerad? :)

Xenom
2010-10-20 22:14
0

#8 Japp, kastrerad sen ca 2 år tillbaka..