HJÄLP!! Omplacering av katter!
Snälla jag behöver hjälp! Som en del har läst så måste jag omplacera en hel del av mina katter. Jag har i mina försök fått tillbaka foderkatter istället för att få utplacerat katt.
Mängder av annonser på blocket, i tidningen och lappar på affärerna har kammat noll!
Så dörför måste jag försöka be er om HJÄLP!
Sitter här med 6 katter (egentglien 7 men exet har lovat att fösöka ta huskatten så jag hoppas han håller det). Honorna kommer bra överens, men mina två grabbar flyger på cornish honorna, och ibland bråkar de sins emellan också. Så jag måste ha katterna särade, och ibland även ha grabbarna särade. Nu har en av killarna börjat protestkissat också.
Jag måste verkligen få omplacera katterna NU!
Först är det Pepsi. En 7 årig hona. Hon är okastrerad, men jag vill att hon kastreras och bara få vara myskatt.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

En 1årig Cornish hane söker jag halvfodervärd till. Jag vill ha EN parning inom 1 år. Nu är han chipmärkt och som kastrat!
Efter parning står jag för kastrering.
Hemmet måste inte vara nära Umeå, men vill att katten kan komma hit när EV. parning ska ske.
Han behöver ett hem med mycket aktivitet. Han behöver mycket uppmärksamhet, lek och kel.

Helfodervärd till min importhane!
Jag kan helt enkelt inte ha kvar honom. Jag måste få ett mysigt hem till honom. Utan andra fertila katter. Jag kan ev. tänka mej bara ett tillfälligt hem i ca 6-8 månader, så kan jag ta tillbaka honom sen, och istället skänka en avkomma efter honom till den som haft honom.
Om han ska ut på foder så skulle jag önska en utställningsintresserad som gärna får ställa ut honom själv.
Jag avundas dig inte,det är en svår sits du sitter i.Just nu är det lite stiltje på kattmarknaden dessutom.Katterna är så fina så det bör dyka upp en trevlig person till var och en av dem.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
De får nog snart nya hem.

Det jag vill be om är att ni alla kan hjälpa till? Jag är i akut tidspress. Jag flyttar ut till husvagn om ca 14 dagar, helst tidigare. Lägenheten måste vara utstädad innan sista juli.
Jag kan inte ha grabbarna kvar, då de, dels inte kommer överens med varandra, och dels inte kommer överens med Saga och Pepsi. Så just nu är det tre olika rum som gäller.
Så kan ni snälla hjälpa till alla och höra av er om ni känner någon som kan tänkas husera nån av katterna.
Just nu är det även så att jag bara behöver kanske någon som kan tänkas sej ha en av grabbarna under några månaders tid också, så jag kanske hinner hitta mera permanenta hem!
Jag har haft ute dessa LÄÄÄNGE på annonser och här, som ni ju har läst om tidigare. Men det har ju inte alls gått vägen!
Så snälla alla: HJÄLP! 

Jag har tyvärr ingen hjälp att ge, men önskar naturligtvis att dina katter kommer till hem där de får det bra och där de får stanna!
Jag har inte heller mycket hjälp att ge och det kan ju vara lite svårt att hålla fertila hanar också, så jag förstår att det är lite krisigt. Hoppas det löser sig!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag kan tyvärr inte heller hjälpa till men undrar om det inte är bättre för katterna att helt enkelt sälja dem till nya hem istället för att söka fodervärdar och liknande.
Jag kan tänka mig att det är bra mycket lättare att hitta bra och permanenta hem till kastrerade katter än att hitta hem till katter som är fertila eller chipkastrerade och som ska användas i avel senare och där en massa villkor om transporter och sånt finns med. Det låter kanske hemskt men i din situation hade jag nog gjort ett omtänk med mina avelsplaner och gjort det som jag trodde var är bäst för katterna.
Ledsen om det låter hårt men det är inte alls illa ment.

Jag ber om lite stöd. Och att omplacera min Importhane kastrerad är INTE ett alternativ. Hur skulle ni ha gjort? Kastrerat och sålt en importhane, helt utan att fått avkommor från honom överhuvud taget? Hellre kämpar jag och försöker länge innan jag kastrerar honom.
Jag vet att det är jobbigt att hitta hem till okastrerade, men just nu hittar jag inte ens hem till min hona, som ska kastreras.
Så snälla, bara hör av er om ni har tips om ev. hem, inte säga åt mej att kastrera. Tack till er som önskar mej lycka till.

Jag håller med Anki och skulle ha kastrerat och sålt katterna.Att hitta hem till okastrerade hankatter är oerhört svårt och det kanske dröjer länge innan du kan avla igen.Ibland måste man helt enkelt tänka om även om det svider.
Hur det nu än blir önskar jag dig lycka till.
Stolt ägare till tre La permer

Jobbig sits att vara i. Förstår att det skulle svida att behöva kastrera din importhane men på det du skriver låter det inte som att det riktigt finns plats för kattavel i ditt liv för tillfället. Du sitter med för många katter och planerar ännu fler, det får jag inte riktigt att gå ihop. Ska du bo i husvagn som nån slags permanent lösning? känns som ett opraktiskt ställe att ha flera katter. Att ge stöd betyder inte bara att klappa nån på huvudet utan ibland är det att säga vad man verkligen tycker. Med tanke på hur svårt du haft att hitta hem till dessa katter låter det inte sunt att skaffa ännu fler. Hoppas du kommer fram till en bra lösning för dig och katterna för du kan knappast må bra av vad det verkar som ständig oro över att hitta hem till dina katter, eller att du ska få tillbaka katter som är ute på foder.

Husvagn är bara tillfälligt! Flyttar in i HUS i mitten på augusti! Så då finns det absolut plats, och allt kommer bli mycket bättre inom några få månader. Men det är jus tnu det är struligt.
Så antingen ber jag att ni inte säger åt mej att kastrera, eller så får tråden plockas bort helt tycker jag.
#12 - man kan väl inte diktera vilka svar som man skall få på ett diskussionsforum?
Jag blir beklämd av trådarna med alla omplaceringar här och din tråd får jag ont i magen av. Riktigt ont i magen. Det stod i första omplaceringsannonsen att du inte hade pengar. Ändå anmäler du till utställningar enligt i alla fall "Järva-tråden". Jag får väldigt konstiga vibbar här….
Om du frågar om hjälp så kanske du inte får handgriplig hjälp. Men råd får du av många - som jag tycker verkar väldigt sunda.
I inlägg #5 skriver du att du LETAR permanent hem. I inlägg #12 blir du irriterad för råden för du skall minsann flytta in i hus…. Så det är verkligen inte lätt att följa med i vad som gäller då förutsättningarna verkar skifta med var sjätte inlägg!
*** Qui vivrqa verra ***
#13 rättelse det var inte "Järva tråden" utan tråden om "Scandinaian Winner". Sorry.
*** Qui vivrqa verra ***

# 13 och 14 Men det här är en annons under omplaceringar, även om den är i ett forum. Jag hittar inte där jag skriver att jag inte har pengar? Vad har då en ev. utställning med det hela att göra? Förstår inte?
Jag tycker att detta har urartat totalt! Jag har i månader försökt hitta ett bra hem till mina katter. Jag är MYCKET noga med att de i så fall får ett bra hem och vill inte "kasta" bort dem till första bästa som hör av sej! De FÅ som fortfarande känner mej här vet att jag verkligen ger allt jag har för mina katter. Det är orsaken till att jag nu, tyvärr, har lite panik och måste så här öppet be om hjälp.

Håller med #13. Du ber om hjälp och nu har du fått höra andras synpunkter. Ibland kan det svida men det tål nog att tänka på! Katterna kommer väl i första hand även om det är en import imblandad.

#15 Det finns ju inackordering i form av kattpensionat. Om du nu flyttar i mitten av augusti så är det bara 1 1/2 månad, då kan du säkert få ett förmånligt pris flera ställen har långtidsinackordering. Har du provat att ringa runt?
Missade att det var en fråga i inlägg #9
Om en katt mår dåligt hos mig - import eller ej - ser jag till att göra något åt saken. Jag skulle inte tveka att kastrera en import utan att fått avkommor efter katten om jag inte såg någon annan lösning för att den skulle få det bra.
Och jag lovar… det är inget jag bara säger. Svåra och drastiska beslut har jag fattat flera gånger i min avel och det svider att kastrera katter som man vet kunde ha gett fina kattungar. Jag har fler gånger kastrerat hanar som bara gett en kull och där jag definitvt hoppats på mer. I de flesta fall har det enbart gjorts för katternas bästa. För att de skulle kunna bo kvar i sina foderhem som glada kastrater.
Jag håller med Anki i inlägg 18. Import eller ej så går kattens bästa framför avel, dock verkar detta vara ett problem som är tämligen begränsat i tid, så det är väl inte fel att försöka lösa det på bästa sätt utan kastrering till att börja med, såvida det går utan att kattens bästa kommer i andra hand.
Som sagt, lycka till! Hoppas att du kommer på en bra lösning!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Kan inte killen gå tillsammans med någon hona som han får para när hon löper? Då lär han inte vantrivas
.Jag skulle inte kastrera i första taget,men få honom att trivas och para snabbt om honorna är i kondition och förstås inte har kull. Jag har kull tätt en sådan här gång,och kan sedan låta det gå ett år innan nästa..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#20 De har löpt och gått tillsammans. Sekunden de slutat löpa blir Motorini lite för stressad igen tydligen.
Nu har jag tänkt så här:
Jag söker ett tillfälligt hem åt mina två honor Pepsi och Saga. Detta under tre månader. På den tiden har jag sen fått flytta klart, förhoppningsvis hittat hem till Bure och ev ett foderhem till Motorini. Men tills vidare så kan Bure och Motorini bo tillsammans med Blid, det verkar funka. Får de inte pressen av att ha Saga och Pepsi i närheten heller så bör de lugna ner sig allihopa.
Så om du bor i närheten av Umeå och vill prova på Cornish Rex vill jag gärna att du hör av dej!
Jag kanske ska börja en ny tråd?
Hej! förstår att du har det jobbigt just nu. Har letat efter don sphynx katter eller cornish rex katter, jag har letat och letat, men inte funnit någon! Så ser att du har en liten vit sötnos, är intresserad. Men vet att det är 2006 du lade ut annonsen, den kanske inte finns kvar? Har tänkt mig en katt på "heltid" dvs. ta över den helt och hållet eller köpa den av dig, kastreringen kan jag sköta själv!
Hör av dig till min mejl. Johanna_stolpe@hotmail.com
// Johanna

Hej
Jag har ingen katt kvar att omplacera. Har bett att alla omplacerings trådar skall tas bort med denna blev tydligen missad.