Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1097 ggr
EvaG
0

God morgon 12 oktober

Nu har man kommit hem från arbetet och är dödströtthet. Det blir till att sova några timmar. Ha en bra dag.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Mona22
0

#0 då byter vi av. strax till jobbet.

Sedan ska vi till banken senare idag. Ska kolla om man får köpa ett husGlad

45 min tog det att komma upp imorse. det var ganska fort endå, brukar ta längre tid.

Ingen av kissungarna verkar ha känt av sprutan igår, det är världens liv på dem. Vi lekte 2,5 timmar igår. sen blev JAG trött. Vilken energi de har, de kunde ge lite till mig Skrattande

ha en bra dag.

MonicaLagerquist
0

God Morgon

Har legat och dåsat och sovit korta stunder i natt.Tur att jag har mina böcker att lyssna till.Det känns lite lite bättre i ögat just nu men jag vet ju att det lätt blir nya sår direkt efter att jag har haft sår.

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0

Blääääää!

Råkade ta sömntablett istället för alvedon… Hahaha!

God natt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

noir
0

#3 HAHA Det är lätt gjort!

Sov sött !

Mona22
0

Kul. fått reda på att jag får sluta kl 23 ikväll. skoj. börjar 8 imorgon sen.

Hade visst lovat för 2 veckor sedan att jobba ikväll istället för en annan.

Rynkar på näsan

noir
0

nej vad tråkgit, bara att gå hem och sova och upp till jobb direkt :(
Lider med dig

Ahradia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag alla.

Seg dag med sömn som inte funkar. Men bara för jag inte kan sova betyder inte att djuren tar någon hänsyn Skrikandes Tycker de är lite oförstående… ;)

Bild på Picasso från idag som upptäckt det mysiga med att sola.
Sen ett youtubeklipp på kattskrället som försöker döda ena hundens svans. Klicka HÄR.

Ha en fin dag alla.

Witches don't get mad, they get even.

Trollhassel
0

#7 Åh, så fin han är!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ahradia
0

#8 Visst är han(om man får säga det själv) Lite smutsig, men fin :)

MyTwiggs
0

# 7 Ååååh! Pussa den lille nosen från oss! Saknar honom här hemma! Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ahradia
0

Han har fått massor med pussar nu. Sen gick han och snuttade sin lilla filt som luktar mamma och kullstskon. Så han kände nog att pussarna var från er :)

kayarina
0

Åh. Fler som ska köpa hus framöver! :) Vi har varit på banken idag och petat iordning lånet som vi tar på fredag för huset vi även flyttar in i då! Kommer att bli ett paradis för både oss och katterna. Oskyldig

Färg och golv har vi också tittat på. Vi ska se till att måla hallen först, så att det går att ta in katterna sedan. Vill gärna slippa ha eventuella kattavtryck på väggarna. ;)

Katterna fick idag göra bort sin årliga vaccination. Det blev en drop-in tid. Perfekt då de hade öppet till 19! Vinga ville inte gå ut ur transportburen då jag skulle ta ut henne, så jag lyfte av taket. Då sa vet att de kunde sitta kvar därinne. Sagt och gjort så hade han tryckt i dem varsin dos, utan att någon av dem försökte gå iväg, sa ifrån eller gjorde ett väsen av sig. Jag var paff att det gick så enkelt! Jag som klippt klorna på dem för säkerhetsskull och de var så duktiga att de inte ens protesterade lite. Jag tror visst matte oroade sig mer än de gjorde. ;)

Populära var de också inne hos vet då två 8-åriga tjejer ville veta vad de hette, vem som var vem. Sedan tog båda fram mobilkamerorna, för katterna var ju så söta att de måååste fota dem. Skäms

noir
0

Ska snart boka vet. besiktning av min oplacering så vi kan skriva på papper så hon verkligen blir våran till 100%

Allt känns bra, men känns lite små stressande att veta att engetligen så kan fd. ägaren bara säga att hon ångrar sig och vill ha tillbaka sin katt… Tror verkligen inte de händer eftersom katten inte trivdes hos dom och hon ville sin katts bästa…

Men hon är inte vacinerad sen hon var liten och jag tror jag vill vaccinera… känns säkrast. vill inte att pluttan ska bli sjuk. Det viktigaste är att få försäkring på kissen också… Är så otroligt mesig med allt. vill verkligen inte att hon ska råka ut för nå tok fören vi har våran försäkring… :(

Oj vad långt det blev… ville mest säga att jag också vill komma igång med vacinationer och allt som en katt behöver för att hållas säker och kry

kayarina
0

13# Klart att du bryr dig om kissens bästa. Låter helt vettigt och att du är nervös förstår jag. Är själv det för lite ditt och dattt. Nu för vaccinationen som gick hur bra som helst. Innan var det för kastrering av lilltjejen. Men det gick också jättebra. Katterna är mer stresståliga än mig, samt mindre spruträdda! ;)

Lycka till med missen. Det går nog bra alltsammans. :)

noir
0

#14 Håller med dig fullt ut. Första gången jag skulle lämnna missen några timmar så höll jag ju på att dö…  Tillslut sa min pojkvän åt mig… Jag tror hon sover och tycker att det är så skönt att få vara själv en stund. Vilket jag tror han hade rätt i haha! :D

kayarina
0

15# Där känner jag igen mig ännu mer! ibland får jag dåligt samvete då jag gör annat än att vara hemma. :P Men man måste ju vara borta ibland också. Haha.

Min mamma fick vara "barnvakt" åt Vinga (som inte ens var kattunge) när jag skulle åka till Gävle och hämta Amelia. Jag tyckte att Vinga skulle få så trist de där timmarna som vi blev borta. Det var inte ens en hel dag. ;)

Idag när vi har jobbat så verkar det som om katterna sovit sig igenom dagen. Så konstigt. De brukar alltid vara uppe med oss på morgonen. Samt att de brukar spana in oss i fönstret och skrika på oss när vi kommer på infarten. Sedan möts vi i dörren. Idag var det inte så. Måste vara vaccinet som gjort dem sega. Borde vara så då människor kan bli så… Ovant för oss i alla fall!

noir
0

Haha skönt att höra att man inte är ensam om samma nojja! :D

Min lilla Zaffi möter oss i dörren och sen springer hon runt och klagar dvs skriker sen tar vi en power nap ihop soffan. Eller ja hon sover jag vilar och zappar på tv: sen leker vi om hon är på humör

Eine
0

Du kan försäkra katten redan nu,och lämna in resterande uppgifter senare.Du behöver  bara ett bes.intyg för övrigt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
0

Oj det viste jag inte
fast hon som äger katten sa att hon besiktar katten när vi sagt att vi ska ha henne och så… :/
Men det är knappt två veckor kvar så vi överlever nog…. hoppas jag! :s